تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

فوتبال باشگاهی اروپا، دقیقه ۱۰ به یاد مارادونا

در لیگ‌های معتبر اروپایی، لیورپول دقیقه ۹۰ از برد به تساوی رضایت داد و همه بزرگان به جز رئال مادرید پیروزی رسیدند. در سری آ ایتالیا هم در دقیقه ۱۰ بنا به دستور مقامات لیگ ایتالیا یک دقیقه به احترام مارادونا بازی را متوقف کردند.در

کد خبر: ۷۶۷۳۴
۲۱:۳۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
یاد مارادونا در سری آ تا تساوی لیورپول و برد منچسترسیتی
 
دیدارنیوز – بابک مجیدی: به رسم پایان هفته ها، دیدار‌هایی در لیگ‌های معتبر اروپایی انجام شد که نتایج آن را با هم مرور می‌کنیم:

انگلستان: تساوی قهرمان و برد سیتی
در هفته دهم لیگ برتر انگلستان، لیورپول، در ورزشگاه آمریکن اکسپرس میهمان برایتون بود و در نهایت به تساوی ۱-۱ رضایت داد. لیورپول که هفته گذشته برابر آتالانتا در آنفیلد شکست خورده بود، سعی داشت با پیروزی در این دیدار به وضعیت روحی روانی خود سر و سامان ببخشد. این بازی که پر از اتفاقات حاشیه‌ای بود، ابتدا برایتون در دقیقه ۲۰ صاحب ضربه پنالتی شد، اما نائیل مورفی پنالتی را در حالی که بر خلاف حرکت آلیسون بکر زده بود به اوت رفت تا لیورپول نفسی به راحتی بکشد. در ادامه شاگردان کلوپ توسط صلاح به گل رسیدند که این گل توسط داوری ویدیویی بازبینی و درنهایت رد شد. تا کماکان بازی بدون گل در جریان باشد. با آغاز شروع نیمه دوم دیگو جوتا، وینگر پرتغالی لیورپول موفق شد گل اول را برای لیورپول به ثمر برساند. علیرضا جهانبخش هم از دقیقه ۷۰ وارد زمین شد، اما تاثیرگذاری خاصی در میدان نداشت. بازی با نتیجه ۱-۰ در حال پایان یافتن بود، که سادیو مانه موفق به گلزنی شد، اما باز هم داوری ویدیویی به ضرر لیورپول شد و گل برگشت تا اینکه در دقیقه ۹۰ برایتون مجددا صاحب پنالتی شد و این بار پاسکال گروب موفق شد پنالتی را تبدیل به گل کند تا حداقل امتیاز را از قهرمان فصل گذشته بگیرد. لیورپول با یک امتیاز ۲۱ امتیازی شده و موقتا به صدر جدول رفت و برایتون هم ۱۰ امتیازی شد و در رده ۱۶ قرار گرفت.
 
یاد مارادونا در سری آ تا تساوی لیورپول و برد منچسترسیتی

در دیگر دیدار لیگ جزیره، منچسترسیتی که اوضاع مناسبی در لیگ برتر ندارد در خانه میزبان برنلی انتهای جدولی بود و با همان تاکتیک فصول گذشته خود موفق شد با نتیجه ۵-۰ از سد حریف آسان خود بگذرد. سیتی‌زن‌ها در نیمه اول موفق شدند با دبل ریاض محرز به همراه گل بنجامین مندی با نتیجه ۳-۰ به رختکن بروند و در نیمه دوم با حملات مداوم خود توانستند بار دیگر با گل ریاض محرز و فران تورس برتری را به عدد ۵ برسانند. سیتی در ادامه موفق شد گل ششم را هم توسط گابریل ژسوس به ثمر برساند، اما گل با بازبینی داوری ویدیویی آفساید شد و در نهایت بازی با همان نتیچه ۵-۰ به پایان رسید. شاگردان گواردیولا با این پیروزی ۱۵ امتیازی شدند تا رتبه ۸ بالا آمدند و تیم برنلی هم با این شکست ۵ امتیازی و در رتبه ۱۷ جدول باقی ماند.
 
یاد مارادونا در سری آ تا تساوی لیورپول و برد منچسترسیتی

بوندس لیگا: همان همیشگی و باخت دورتموند
در هفته نهم لیگ آلمان، نتایج عجیب و غریبی رقم نخورد. بورسیا دورتموند تنها بازنده این هفته بود و برابر کلن با نتیجه ۲-۱ در خانه از تیم شکست خورد. الیاس شکیری مرد اول میدان بود و موفق شد دو بار دروازه زنبور‌های زرد را باز کند تا تک گل تورگان آزار بی نتیجه باقی بماند. دورتموند هم با این شکست در رده سوم جای گرفت.
 
یاد مارادونا در سری آ تا تساوی لیورپول و برد منچسترسیتی

در دیگر دیدار این هفته هم بایرن مونیخ قهرمان همیشگی آلمان، در دیداری خارج از خانه میهمان اشتوتگارت بود و موفق شد با گل‌های کینگزلی کومان، روبرت لواندوفسکی و داگلاس کاستا از سد حریف با ریشه خود بگذرد و با کسب ۲۲ امتیاز در صدر جدول همچنان بتازد.  
 
یاد مارادونا در سری آ تا تساوی لیورپول و برد منچسترسیتی

لالیگا: بردهای ناپلئونی اتلتیکو زیدان باز هم باخت
در لالیگا هم اتلتیکو مادرید بخت نخست قهرمانی در این فصل، میهمان والنسیا در مستایا بود و با توجه به برد دلچسب خانگی هفته گذشته در برابر بارسلونا، سخت به دنبال پیروزی برابر والنسیا و رسیدن به جایگاه نخست بود. شاگردان دیگو سیمئونه در نهایت موفق شد با گل به خودی تونی لاتو به این مهم برسند و با کسب ۲۳ امتیاز با یک بازی کمتر در کنار رئال سوسیه‌داد صدرنشین ناشناخته لالیگا شوند.
 
یاد مارادونا در سری آ تا تساوی لیورپول و برد منچسترسیتی
 
در هفته دهم لالیگا، رئال مادرید در خانه میزبان دپورتیو آلاوز بود، و در حالی که سرخیو راموس مدافع و کاپیتان خود را در اختیار نداشت تن به شکست تلخ در خانه داد. رئال مادرید در همان دقیقه ابتدایی نیمه اول مرتکب خطای پنالتی شد که لوکاس پرز از دپورتیو آلاوز موفق شد با ضربه‌ای دقیق دروازه رئال مادرید را باز کند. رئال جلو کشید تا بتواند گل خودرده را جبران کند اما دفاع نفوذناپذیر و جانانه آلاوز اجازه گلزنی را به مهاجمین رئال نداد. حتی آلاوز می‌توانست توسط پرز به گل دوم هم برسد در حالی که او یک نیمه زمین بازی را به طور کامل تک به تک بود موقعیتی را که به صورت تک به تک در حال چیپ زدن بود، هوشیاری کورتوا نگذاشت تا رئال دو بار عقب بیوفتد.

در نیمه دوم اشتباه مرگبار کورتوا کار را برای شاگردان زیدان سخت کرد و در حالی که فشاری از سوی حریف حس کرده بود یک پاس زمینی به مرکز میدان فرستاد اما تیزهوشی مهاجم آلاوز و توپ ربایی او باعث خوزه‌لو با یک ضربه دقیق گل دوم را به ثمر برساند. شاگردان زیدان که سخت به دنبال گلزنی بودند هرچه می‌زدند به در بسته و مدافعان خورد و در نهایت موفق شدند روی ریباند دروازه‌بان یکی از گل‌ها را توسط کاسمیرو جبران کنند اما بعد از آن هرچه تلاش کردند تا گل تساوی را بزنند اما ناکام ماندند و در نهایت زیدان و شاگردانش متحمل سومین شکست خود در لالیگا شدند. 
 
فوتبال باشگاهی اروپا، دقیقه ۱۰ به یاد مارادونا
ایتالیا: توقف در دقیقه ۱۰ به یاد دیگو مارادونا 
در سری آ ایتالیا، اینترمیلان در زمین ساسولو میهمان این تیم بود و با توجه به شکست سخت در خانه مقابل رئال مادرید سخت به دنبال پیروزی برابر حریف میزبانش بود. شاگردان کونته خیلی سریع توسط الکسیس سانچز و  گل به خودی ولاد چیریچش دو گل به حریف خود بزند و تا حدودی خیال خود را از گرفتن سه امتیاز راحت کند. در ادامه شاگردان کونته بازی را آرام کردند و در نهایت موفق شدند توسط روبرتو گاگیلاردینی گل تثبیت کننده را بزنند و سه امتیاز بیرون از خانه را کسب کنند. نکته مهم در بازی‌های این هفته سری آ گرامی داشتن یاد دیگو مارادونا اسطوره فقید باشگاه ناپولی است. این هفته به احترام او قبل از بازی یک دقیقه سکوت می‌کنند و در دقیقه ۱۰ بازی متوقف شده و او را تشویق می‌کنند.
 
یاد مارادونا در سری آ تا تساوی لیورپول و برد منچسترسیتی
 
در دیگر دیدار این هفته سری آ هم یوونتوس با هدایت آندره‌آ پیرلو که این فصل از فرم خوب خودش به دور است، و در حالی که رونالدو ماشین گلزنی خود را به همراه نداشت، در برابر بنوتو که هدایت آن برعهده پیپو اینزاگی است، متوقف شد و ۲ امتیاز حساس برای نزدیک کردن فاصله خود با میلان را از دست داد. آلوارو موراتا در دقیقه ۲۱ یوونتوس را پیش انداخت، اما در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه اول گائیتانو لتیزیا کار را به تساوی کشاند و تلاش یوونتوس برای گل برتری نتیجه نداشت و موراتا هم در آخرین دقیقه بازی از زمین اخراج شد تا یوونتوس به کسب یک امتیاز قانع شود. سفید و مشکی پوشان تورین با این تساوی ۱۷ امتیازی شدند و در رده چهارم جدول باقی ماندند.  
 
فوتبال باشگاهی اروپا، دقیقه ۱۰ به یاد مارادونا

سایر نتایج لیگ‌های برتر اروپایی:
 
انگلیس:
شفیلد یونایتد ۰ - وست برومویچ
لیدزیونایتد ۱- ۰ اورتون

اسپانیا:
کادیز ۱-۱ الچه
هوئسکا ۰ - ۱ سویا

آلمان:
یونیون برلین ۳ -۳ اینتراخت فرانکفورت
آگزبورگ ۱-۱ فرایبورگ
لایپزیک ۲ – ۱ آرمینیا بیله‌فلد
گلادباخ ۴ - ۱ شالکه 

ایتالیا:
آتالانتا ۰ - ۲ هلاس ورونا

فرانسه: 
پاریس سنت ژرمن ۲-۲ بوردو
المپیک مارسی ۳ - ۱ نانت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی