تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بایدن ۲۶۴- ترامپ ۲۱۴؛ انتظار برای نوادا، ابهام در آریزونا

کد خبر: ۷۴۸۷۸
۰۰:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

 

 

بایدن ۲۶۴- ترامپ ۲۱۴؛ پیروزی بایدن در میشیگان، انتظار برای نوادا

دیدارنیوز: ساعت ۱۲:۲۲ پنجشنبه

شبکه خبری سی ان ان ساعتی پیش خبری منتشر کرد که بر مبنای آن فاصله آرای ترامپ و بایدن در ایالت آریزونا در حال کاهش است و این امر حامیان ترامپ را به تغییر نتیجه در این ایالت امیدوار کرده است. آریزونا ۱۱ الکترال دارد و در شرایط فعلی کسب الکترال‌های این ایالت برای پیروزی بایدن ضروری است. سی ان ان گزارش کرده است که در آخرین آمار منتشر شده از شمارش آرای ایالت آریزونا فاصله بایدن و ترامپ به کمتر از ۱۰ هزار رای کاهش یافته است. البته نتایج این شمارش روی سایت npr قابل مشاهده نیست. باید منتظر خبر‌های جدیدتری از این ایالت باقی ماند.

 

دیدارنیوز:

 

شب گذشته اعلام شد که جو بایدن در ایالت بسیار مهم میشیگان هم به پیروزی دست یافته است. با کسب ۱۶ رای الکترال در میشیگان، حالا ۶ رای نوادا برای پیروزی بایدن در این ایالت کافی است. همزمان جو باید در سخنرانی شب گذشته خود تاکید کرده است که به رقم ۲۷۰ رای الکترال که برای پیروزی نیاز دارد، دست خواهد یافت. از طرف دیگر دونالد ترامپ و تیم حقوقی او اقدامات اولیه برای کشاندن انتخابات به نهادهای قضایی را آغاز کرده‌اند.ن 

 

دیدارنیوز:

خبرها از پایان شمارش آرا در ایالت ویسکانسین و پیروزی بایدن در این ایالت حکایت دارند.

 ویسکانسین 10 رای الکترال دارد و پیروزی بایدن در این ایالت می تواند به پیروزی کلی او بسیار کمک کند.

 

دقایقی پیش آرای جو بایدن نامزد دموکرات‌ در ایالت میشیگان هم از ترامپ پیشی گرفت. اگر بایدن بتواند در ویسکانسین و میشیگان و نوادا تا پایان برتری خود را حفظ کند؛ بدون اعتنا به نتایج سایر ایالت‌ها، راهی کاخ سفید خواهد شد. 

 

دیدارنیوز:

فاصله بایدن و ترامپ در میشیگان به کمتر از ۱۵ هزار رای رسیده و بایدن مدام در حال کاهش فاصله با ترامپ است. بایدن در صورت پیروزی در میشیگان و ویسکانسین مسیر بسیار همواری به سوی کاخ سفید خواهد داشت. این دو ایالت می‌توانند ۲۶ رای الکترال به سبد او اضافه کنند و او را به رقم ۲۷۰ رای الکترال نزدیک‌تر کنند. البته ترامپ هنوز در میشیگان پیش است و امکان جبران نتیجه در ویسکانسین را هم دارد. 

دیدارنیوز:

یکی از مقامات کانتی فیلادلفیا (پرجمعیت‌ترین کانتی ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا) به سی ان ان گفته است که حدود ۱۵۰ هزار رای پستی در این کانتی شمارش شده است و هنوز حدود ۲۵۰ هزار رای پستی فقط در این کانتی باقی مانده است. آرای کانتی فیلادلفیا احتمالا در تعیین نتیجه این ایالت بسیار موثر خواهد بود.

دیدارنیوز:

بررسی روند شمارش آرا در میشیگان حاکی از آن است که با توجه به روند شمارش آرا در کانتی‌های پرجمعیت این ایالت به احتمال بسیار زیاد فاصله بایدن با ترامپ کاهش خواهد یافت. با این حال روشن نیست که آیا بایدن می‌تواند در این ایالت به ترامپ برسد یا آن که ترامپ الکترال‌های ارزشمند میشیگان را تصاحب خواهد کرد. 

 

دیدارنیوز:

در حالی که در تمام ایالت‌های باقی مانده به جز نوادا، آرای ترامپ از بایدن جلوتر بود، رای در ویسکانسین تغییر کرد و آرای بایدن در این ایالت از آرای ترامپ پیشی گرفت.

 

دیدارنیوز:

امروز چهارشنبه در حالی که هنوز شمارش آرا در آمریکا ادامه دارد، کمپین جمهوری‌خواهان اعلام کرده‌اند که در حال آماده کردن چند دادخواست هستند که در اولین فرصت به دادگاه ارائه کنند. جمهوری ‌خواهان نسبت به رای‌گیری در ایالت پنسیلوانیا اعتراض دارند و ظاهرا دو پرونده همین امروز بررسی خواهد شد. 

در ایالت ویسکانسین نیز هنوز برخی از آرای پستی که در شهرهایی مثل میلواکی،گرین‌بی و کنوشا پیش از انتخابات اخذ شده، شمارش نشده که پس از شمارش به آرای حضوری اضافه خواهد شد. 

 

گزارش بابک مجیدی از آخرین وضعیت نتایج

 

دیدارنیوز:

سخنرانی ترامپ در کاخ سفید با واکنش‌های نزدیکانش مواجه شد. کریس کریستی تهیه کننده متن مناظره‌های دونالد ترامپ، درباره این سخنرانی گفته است:«این سخنرانی یک تصمیم سیاسی نادرست و یک استراتژی بد بود.» 

کریس والاس تحلیلگر فاکس نیز نیز در این باره گفت:«وضعیت حال حاضر بسیار حساس است و همه چیز آماده شعله‌ور شدن. پرزیدنت با این سخنرانی انگار یک کبریت انداخته است. او هنوز در ایالت‌هایی که نام برد برنده نشده!»

ترامپ در آخر سخنرانی‌اش گفت:«بعضی گفته‌اند ما انتخابات را بردیم اما این ادعای نادرستی است چون ما این انتخابات را بردیم اما یک دفعه همه چیز عوض شد. ما به دیوان عالی شکایت می بریم تا اخلاق رعایت شود. »

 

ساعت ۱۱:۴۵ صبح: بایدن ۲۳۸ رای الکترال - ترامپ ۲۱۳ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

دیدارنیوز:

ساعت ۱۱:۲۲: تا این جای کار هم ترامپ و هم بایدن مدعی پیروزی شده اند. با وجود لحن مصمم هر دو نامزد به نظر می‌رسد که هیچ کدام از پیروزی مطمئن نیستند. مقوله شمارش آرا احتمالا به یک نبرد حقوقی بین دو نامزد و دو حزب بدل خواهد شد.

 

سخرانی ترامپ

ترامپ دقایقی پیش در کنفرانس خبری خود در واشنگتن و در حالی که حضار هیچ یک ماسک نداشتند، گفت: ما خود را برای جشن آماده می‌کردیم، در حال پیروزی بودیم، ما آماده جشن و پایکوبی هستیم برای این موفقیت بزرگ.

دونالد ترامپ در حالی که اعضای خانواده‌اش او را همراهی می‌کردند، گفت: کنفرانس امروز بی شک دیرترین کنفرانس خبری است که برگزار کردم. تشکر می‌کنم از مردم آمریکا برای میلیون‌ها میلیون نفر که به من رای دادند و متاسفانه برخی سعی دارند حق ما را سلب کنند و ما تحمل نمی‌کنیم. از بانوی اول متشکرم و از معاونم پنس.

ترامپ گفت: شهروندان ما در حمایت از جنبش خارق‌العاده ما رکورد زدند. ما با اختلاف زیاد در برخی ایالت‌ها پیروز شدیم. ۷۰۰ هزار رای بیشتر در تگزاس و ما ۲/۵ درصد بالاتر هستیم.  

ترامپ در میان تشویق مردم با تاکید بر پیروزی در پنسیلوانیا گفت: محال است دموکرات‌ها در آنجا پیروز شوند. ما در میشیگان هم پیروزیم با اختلاف ۳۵۰ هزار رای. ولی ما به این‌ها احتیاج نداریم، فرماندار تگزاس به من تبریک گفت برای پیروزی. فرماندار به من گفته که تاکنون چنین چیزی را شاهد نبوده. ما شب بزرگی داشتیم. تمامی ایالت‌ها و اختلاف آرا بی سابقه بوده است.

وی افزود: میدانستند نمی‌توانند ببرند مساله دادگاه را مطرح کردند. من با اعلام آرای پستی، دادگاه را پیش بینی می‌کردم. ما این انتخابات را بردیم، هدف ما در حال حاضر تضمین این پیروزی است، ما می‌خواهیم قانون اجرا شود، به دیوان عالی می‌رویم و می‌خواهیم رای گیری پایان یابد. تا آنجا که به من مربوط است ما پیروزیم. از تمام حامیان و کسانی که با ما کار کردند، متشکرم.

پنس نیز با تشکر از میلیون‌ها آمریکایی برای شرکت در انتخابات گفت: ما هشیار خواهیم بود، من معتقد هستم که با اختلاف زیاد آرا پیروز شده‌ایم. ما در راه پیروزی هستیم و دوباره عظمت را به آمریکا بازمی‌گردانیم.
 
 
 
 
ساعت ۱۱:۰۰ صبح: بایدن ۲۲۵ رای الکترال - ترامپ ۲۱۳ رای الکترال؛ منبع سایت NPR
 
بر اساس آخرین گزارش‌ها بایدن در ایالت نوادا 5 درصد از ترامپ جلو است و طبق نظر کارشناسان این اختلاف باقی خواهد ماند و بایدن به احتمال بسیار برنده نوادا خواهد بود.
 
در شهر اِری در پنسیلوانیا شمارش 13 هزار رای پستی نشان داده که بایدن 5 به یک جلو است و گفته می‌شود هنوز 37 هزار رای پستی شمارش نشده که بر اساس نظر کارشناسان، دستکم بایدن سه برابر ترامپ رای خواهد داشت. اگر بایدن بتواند در این دو ایالت برنده شود گام بزرگی برای پیروزی نهایی خواهد برداشت. 
 
ساعت ۱۰:۳۰ صبح: بایدن ۲۲۵ رای الکترال - ترامپ ۲۱۳ رای الکترال؛ منبع سایت NPR
 
جو بایدن دقایقی قبل در خصوص آرای انتخابات سخنرانی کرد. او در حال حاضر نسبت به رقیب خود شرایط بدتری دارد، با این حال هنوز امیدوار به آرای پستی است.

جو بایدن در یک سخنرانی کوتاه در شهر دلور در میان طرفدارانش گفت: «صبوری شما قابل تحسین است. ممکن است تا فردا و پس فردا شمارش آرا طول بکشد.» او  گفته است: «من معتقدم که در راه پیروزی در انتخابات هستم. ما می‌دانیم بخاطر آرا پستی بی‌سابقه، شمارش آرا طول خواهد کشید و تا تمام آرا شمارش نشود این داستان تمام نخواهد شد».

همچنین گفته است: «اما حس ما حس خوبی است و ما مطمئن هستیم که آریزونا را برده‌ایم و از مینه‌سوتا هم تماس خوبی داشتیم و مطمئن هستم که جورجیا را هم خواهیم برد». وی در پایان از فرماندار دلور و همه طرفدارانش تشکر کرد
بایدن گفته است که فردا کامالا هریس سخنرانی خواهد کرد. بایدن بعد از این سخنرانی کوتاه به خانه رفته و اعلام شده تا پایان قطعی شمارش آراء در انظار ظاهر نخواهد شد.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ همزمان با سخنرانی بایدن گفت در انتظار یک پیروزی بزرگ است. وی در توییتی رقیب را به تلاش برای تقلب و سرقت انتخابات متهم کرد. او ادعا کرد آرا پس از بسته شدن مراکز رای‌گیری قابل اتخاذ و شمارش نیستند. همچنین نوشته است: «ما خیلی جلو هستیم، ولی آن‌ها (بایدن) می‌کوشند انتخابات را بدزدند. ما هرگز این اجازه را نخواهیم داد. آرایی که پس از پایان رای‌گیری و بسته شدن محل رای داده شود، شمرده نخواهد شد».

از سوی دیگر مردم در حال جمع شدن جلوی کاخ سفید هستند. آن‌ها بر روی پلاکاردها نوشته‌اند: «ترامپ همیشه دروغ می‌گوید».

 

 
 
ساعت ۱۰:۱۰ صبح: بایدن ۲۲۴ رای الکترال - ترامپ ۲۱۳ رای الکترال؛ منبع سایت NPR
 
 
ساعت ۹:۵۵ صبح: به نظر می‌رسد که آرای دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا برای تعیین برنده رقابت از اهمیت به سزایی برخودار است. اگر بایدن بتواند عقب ماندگی خود در این دو ایالت را جبران کند؛ ممکن است برنده انتخابات باشد. در میشیگان هنوز آرای مناطق پرجمعیتی که بایدن در آن‌ها از رقیبش جلو است؛ کامل خوانده نشده است. روشن نیست که آیا پیش بودن این در این مناطق می‌تواند نتیجه کلی را در این ایالت تغییر دهد یا خیر. اگر بایدن نتواند در این ایالت پیروز شود احتمالا مسیر او به سمت کاخ سفید مسدود خواهد شد. وضعیت در پنسیلوانیا با توجه به آرا پستی زیاد هنوز روشن نیست. 
 
ساعت ۹:۰۵ صبح: بایدن ۲۲۳ رای الکترال - ترامپ ۱۷۴ رای الکترال؛ منبع سایت NPR
 
 
 
گزارش رسول شکوهی از آخرین نتایج آرا
 
 
 
 
 
ساعت ۸:۵۵ صبح: بایدن ۲۲۳ رای الکترال - ترامپ ۱۴۵ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

ساعت ۸:۴۵ صبح: بایدن ۲۲۳ رای الکترال - ترامپ ۱۱۸ رای الکترال؛ منبع سایت NPR
 
ساعت ۸:۴۰ صبح: بایدن ۲۱۳ رای الکترال - ترامپ ۱۱۸ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

کمپین ترامپ در ایالت نوادا نسبت به بروز برخی اشکالات فنی اعتراض کرده و قاضی ایالتی حکم به تمدید یک ساعته رای‌گیری در 22 حوزه در این ایالت داده است و تا ساعت 8 شب به وقت محلی آراء مردم پذیرفته می‌شود. ترامپ در سال 2016 این ایالت را به هیلاری کلینتون باخته بود.

 

 

دیدارنیوز:

کارل راو تحلیلگر نزدیک به جمهوری‌خواهان دقایقی قبل در شبکه فاکس نیوز گفت:«اگر طرفدار ترامپ باشید یا عضو حزب جمهوری‌خواه، احتمالا از روند آراء و نتایج خوشحال خواهید شد. با توجه به نتایج فعلی و پیش‌بینی آراء شمارش ‌نشده، احتمالا شرایط به نفع ترامپ خواهد بود. نسبت به پولی که جمهوری‌خواهان و طرفداران ترامپ خرج کرده‌اند نتایج قابل انتظار است.»

 

ساعت ۷:۳۰ صبح: بایدن ۲۰۹ رای الکترال - ترامپ ۱۱۸ رای الکترال؛ منبع سایت NPR
 
 

 

گزارش رسول شکوهی از آخرین نتایج آرا

 
 
 
ساعت ۷:۰۵ صبح: بایدن ۱۳۱ رای الکترال - ترامپ ۱۰۸ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

دیدارنیوز:

کریس والاس تحلیلگر برجسته شبکه فاکس نیوز که به جمهوری‌خواهان نزدیک است در آخرین تحلیل خود در مورد انتخابات 2020 گفته است که این دوره بسیار شبیه انتخابات سال 2016 پیش می‌رود.

دیدارنیوز:

حالا همه چشم‌ها به پنسیلوانیاست. جایی که دو رقیب شانه به شانه حرکت می‌کنند. ترامپ در این ایالت هم از دقایقی پیش جلو افتاده است. اما فاصله کمتر از ۱ درصد است. این همان ایالتی است که مسئله آرا پستی در آن از مدت‌ها قبل محل نزاع بوده است. اگر ترامپ در آرای حضوری اکثریت را کسب کند، دموکرات‌ها احتمالا خواهان عدم اعلام نتیجه تا شمارش آرا پستی خواهند بود واین امری است که ترامپ ممکن است؛ زیر بار آن نرود.

 

ساعت ۶:۳۱ صبح: بایدن ۱۳۱ رای الکترال - ترامپ ۹۸ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

با گذشت زمان وضعیت ترامپ در روند شمارش آرا مدام بهتر شده است. او عقب ماندگی اولیه در فلوریدا را جبران و تقریبا این ایالت را برده است. او در اوهایو هم علی‌رغم عقب ماندن اولیه حالا از بایدن پیش افتاده است. در تگزاس هم او اجازه نداد پیشتازی بایدن در ایالت پایگاه جمهوری خواهان تداوم یابد. 

 

ساعت ۶:۰۸ صبح: بایدن ۱۳۱ رای الکترال - ترامپ ۹۲ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

ترامپ در اوهایو هم از بایدن جلو  افتاد. 

 

ساعت ۶:۰۱ صبح: بایدن ۱۲۲ رای الکترال - ترامپ ۹۲ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

دیگر نکته بسیار مهم جلوتر بودن بایدن از ترامپ در اوهایو است. نتیجه‌ای که اگر حفظ شود یک برد بسیار بزرگ برای بایدن است. 

ترامپ با پیروزی درایالت فلوریدا خود را در رقابت نگاه داشته است. در پنسیلوانیا دیگر ایالت بسیار مهم و سرنوشت ساز در حالی که تنها ۱۳ درصد آرا شمارش شده است، بایدن با ۱۷ درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است.

 

ساعت ۵:۳۲ صبح: بایدن ۱۱۹ رای الکترال - ترامپ ۹۴ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

ساعت ۵:۲۵ صبح: بایدن ۸۵ رای الکترال - ترامپ ۷۲ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

ساعت ۵:۰۹ صبح: بایدن ۸۵ رای الکترال - ترامپ ۶۱ رای الکترال؛ منبع سایت NPR

 

در ادامه پوشش ویژه دیدار از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعت ۵:۳۰ بامداد روز چهارشنبه با شما خواهیم بود. آخرین اخبار نتایج را در دیدار تعقیب کنید و همزمان تحلیل‌های کارشناسان ما را ببینید و بخوانید.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی