تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

۳۰۰ داروی گرانقیمت از طریق نسخه الکترونیک عرضه می‌شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی بی‌واسطه توضیحاتی را در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد با سازمان ارائه کرد.

کد خبر: ۷۳۹۶۰
۱۰:۵۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیدمجتبی اکرم اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در اجرای سیاست کلان کشور با هدف استقرار دولت الکترونیک، طرح نسخه الکترونیک را در دست اجرا دارد.
 
وی با اشاره به‌عدم نیاز به همراه داشتن دفترچه درمانی در صورت اجرا شدن طرح در مراکز طرف قرارداد با سازمان اظهار داشت: با اجرای طرح نسخه الکترونیک ضمن کنترل مصارف غیرضرور دارویی، امکان مشاهده تداخل و حساسیت‌های دارویی وجود داشته و همچنین با جلوگیری از کاهش اشتباهات ناشی از نسخه خوانی زمینه دریافت یک یا چند قلم دارو از چند داروخانه مختلف فراهم خواهد شد.
 
وی در ادامه به هزینه چاپ دفاتر درمانی توسط سازمان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح سالانه ۲۰ میلیارد تومان در زمینه هزینه سازمان جهت چاپ دفتر صرفه جویی می‌شود.
 
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت درمان بیان داشت: تاکنون چندین جلسه و برنامه توجیهی برای پزشکان و همچنین منشی آن‌ها بصورت جداگانه برگزار شده و حتی در مواردی هم با مراجعه به مطب‌ها آموزش حضوری ارائه شده است.
 
وی مزایای اجرای این طرح را هم به نفع بیمه شده و هم به نفع سازمان دانست و افزود: با ارسال نسخ بصورت الکترونیکی توسط پزشکان ۸۰ درصد صورتحساب و با داشتن امضاء دیجیتال ۹۵ درصد سهم سازمان تا پایان همان روز به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان حذف درج تاریخ اعتبار از دفاتر درمانی را اقدامی موثر در کاهش میزان مراجعات بیمه شدگان به کارگزاری‌ها عنوان کرد و گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند با کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از طریق تلفن همراه از وضعیت برخورداری خود از استحقاق درمان مطلع شوند.
 
وی افزود: بیش از ۸۰ درصد هزینه دارویی کشور صرف ۲۰ درصد از دارو‌های خاص شده و در آینده‌ای نزدیک بیش از ۳۰۰ قلم داروی گرانقیمت نیز فقط از طریق نسخه الکترونیک قابل عرضه است.
 
وی ادامه داد: با توجه به هزینه بالای تهیه دارو بصورت آزاد انعقاد قرارداد پزشکان با سازمان زمینه تامین داروی مورد نیاز بیمه شدگان را بصورت بیمه‌ای فراهم خواهد کرد.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با پاسخ گویی به تماس‌های تلفنی و پیامک‌های بیمه شدگان در موضوع کمبود ارائه خدمات تخصصی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سمنان گفت: گسترش خدمات تخصصی در برخی مراکز درمانی تامین اجتماعی در سطح استان نیازمند همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی