تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

برقراری بیمه قالیبافان و حمایت از صادرات فرش

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف رفع مصوبه پیمان ارزی در خصوص صادرات فرش را خواستار شد و گفت: با توجه به بحران کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه‌های فرش و عدم ارتباط با تجار خارجی انتظار می‌رود حمایت بیشتری از تولید و صادرات فرش صورت گیرد.

کد خبر: ۷۲۸۱۳
۱۳:۳۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ عبداله بهرامی اظهار کرد: یکی از درخواست‌های مهم جامعه بافندگان فرش فارغ از بحث بیمه قالیبافان، رفع مصوبه پیمان ارزی است. چون بیمه قالیبافان را می‌توان به تدریج انجام داد، ولی رفع این مصوبه نیاز به هیچ بودجه‌ای ندارد و تصمیم نامهربانی بوده که بدون نظرخواهی از بخش خصوصی گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: در چند سال گذشته رکود بازار فرش و تحریم‌ها موجب کاهش صادرات این کالای با ارزش شده، ولی بافندگان ایرانی تمام توان و تلاش خود را به کار گرفتند تا جایگاه این هنرصنعت اصیل ایرانی با وجود کاهش صادرات آن همچنان حفظ شود.
 
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" نامگذاری شده، باید زمینه تولید فرش را بیش از پیش مهیا کنیم و با برقراری بیمه قالیبافان و حمایت از بافندگان، موانع صادرات فرش را از میان برداریم.
 
بهرامی ادامه داد: اگر موانع پیش روی صادرات فرش برداشته نشود و حمایت از فرش دستباف در قالب تسهیلات ارزان و مشوق‌های صادراتی صورت نگیرد، صادرکنندگان دیگر میل و رغبتی به صادرات نخواهند داشت و سرمایه‌ها به سمت و سوی بازار‌های دیگر می‌رود.
 
وی تصریح کرد: فرش کالایی است که شناسنامه ایرانی دارد، ولی فشار‌های خارجی باعث شده بخشی از بازار‌ها در این حوزه از دست برود و درآمد‌های صادراتی در این بخش کاهش یابد لذا انتظار بافندگان و صادرکنندگان فرش این است که در این شرایط پیمان سپاری ارزی از صادرات فرش برداشته شود، چون فرش مثل دیگر کالا‌های صادراتی نیست که به محض صادرات بابت آن دلار به ما بدهند تا مبلغ ارزی حاصله به سرعت و عینا واریز شود.
 
به گفته این فعال تعاونی، صادرات فرش در طول صد‌ها سال در قالب ارتباط بین تجار ایرانی و خارجی و به صورت امانی بوده و با فروش تدریجی آن پول صادرات فرش بازگشته است.
 
بهرامی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به برگزار نشدن نمایشگاه‌های فرش و عدم جلب توجه تجار خارجی، افزایش قیمت مواد اولیه و بحران کرونا حمایت بیشتری از تولید و صادرات فرش صورت گیرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی