تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

نماینده پارلمان عراق: بغداد در پرونده آب با تهران و آنکارا مذاکره می‌کند

عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق گفت که یک تیم درباره پرونده آب به سرپرستی وزیر منابع آبی این کشور برای مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تشکیل شده است.

کد خبر: ۷۱۲۶۸
۱۵:۴۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

 
دیدارنیوز ـ اقبال عبدالحسین، امروز (یکشنبه) به خبرگزاری رسمی عراق «اینا» گفت که وزارت امور خارجه این کشور به کمیسیون روابط خارجی پارلمان، تشکیل این تیم مذاکره کننده را به سرپرستی «مهدی رشید الحمدانی» وزیر منابع آبی عراق، ابلاغ کرده است.
 
این نماینده پارلمان افزود که این تیم مذاکره کننده به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، مسوول مذاکره با مقامات مسوول جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای حل و فصل مساله آب است.
 
به گفته وی، این تیم مذاکره کننده می‌کوشد تا با ممانعت از احداث سد‌های بیشتر که منجر به تبدیل شدن بخشی از زمین‌های عراق به بیابان و قطع مقادیر زیادی آب از اراضی کشاورزی شده، راه حل جدی برای آب‌های مشترک با این دو کشور پیدا کند.
 
عبدالحسین با اشاره به ضرورت موفقیت این تیم مذاکره کننده عراقی ادعا کرد که تیم مزبور می‌تواند از پرونده روابط اقتصادی به عنوان ابزاری برای تحت فشار گذاشتن ایران و ترکیه برای حل و فصل آب‌های مشترک بهره ببرد.
 
این درحالی است که مقامات عراقی تاکید دارند که بخش اعظم منابع آبی عراق از ترکیه به واسطه دو رودخانه دجله و فرات سرچشمه می‌گیرد و سهم منابع آبی ایران که به عراق وارد می‌شود، بسیار ناچیز است.
 
عراق در طول سال‌های گذشته از ساخت سد‌های بزرگ ترکیه مانند سد «الیسو» بر رودخانه دجله و قبل از آن سد «آتاتورک» بر رودخانه فرات در زمینه منابع آبی با مشکلات جدی مواجه شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی