تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: سفر‌های اخیر نشان داد مردم کرونا را هنوز جدی نگرفته‌اند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برخی مردم هنوز خطر و سرعت انتقال ویروس کرونا آن را جدی نگرفته‌اند از این رو همچنان به تکرار عادت‌های گذشته خود مانند مسافرت ادامه می‌دهند.

کد خبر: ۷۰۰۷۴
۱۲:۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مسعود مردانی روز دوشنبه افزود: اکنون سرعت انتقال ویروس کرونا، ۹ برابر افزایش یافته و به شدت می‌تازد و هر چه به فصل سرما نزدیک‌تر می‌شویم جهش‌های این ویروس با علایم متفاوت تغییر می‌کند.
 
وی با ابراز گلایه از اینکه برخی مردم در ایام تعطیل اخیر به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و مسوولان بهداشتی مبنی اینکه سفر نروند، توجه نکردند، اظهار داشت: معضل کرونا آنقدر جدی و مهم است که همه آحاد مردم باید به توصیه‌های بهداشتی و ممانعت از سفر و پرهیز از برخی عادت‌های گذشته مانند گردش و تفریح، خرید و تجمعات و ... توجه اساسی کنند، کادر درمانی بسیار زحمت کش و پر تلاش هستند و عدم توجه مردم به این مسایل زحمت زیادی را متحمل آن‌ها می‌کند.
 
مردانی ادامه داد: حال آن‌هایی که در روز‌های اخیر سفر رفتند باید بعد از بازگشت اصول بهداشتی را بطور کامل رعایت کرده و اگر در سفر با فرد بیماری برخورد داشتند، دو هفته در خانه بمانند و کمتر از بیرون بروند، شست وشوی مکرر دست‌ها بطور مداوم با مواد ضدعفونی کننده و یا آب و صابون باید جدی گرفته شود و حتما در مواجه با سایر افراد ماسک بزنند.
 
متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: اگر دچار علایمی مانند سرفه، سردرد، دردشکم، تهوع و ... شده و پس از چند روز بهبود نیافتند حتما به پزشک مراجعه کرده و خود را قرنطینه کنند.
 
مردانی تاکید کرد: همه با هم باید با اتحاد و یکپارچگی و رعایت همه موارد بهداشتی و توجه ویژه به صحبت‌ها و توصیه‌های مسوولان بهداشتی بتوانیم کرونا را از پای در آوریم، اکنون وضعیت کشور از لحاظ همه گیری این بیماری مطلوب نیست و لازم است همه افراد آن را جدی بگیرند.
 
به گفته این استاد دانشگاه، کرونا از طریق دست‌هایی که به سطوح آلوده برخورد داشته به چشم، دهان و بینی منتقل می‌شود و همچنین از طریق عطسه‌ها و سرفه‌های افراد ناقل یا مبتلا نیز انتشار پیدا می‌کند.
 
مردانی افزود: مردم نباید منتظر تولید واکسن و عرضه آن به این زودی‌ها باشند، مهم توجه و انجام توصیه‌های بهداشتی است و در فصل سرما همزمانی کرونا با آنفلوآنزا کار را سخت‌تر می‌کند، زیرا آنفلوانزا یک دفعه و به صورت ناگهانی بروز می‌کند و با تب بالای ۳۹ و ۴۰ درجه همراه با بدن درد در فرد ظاهر شده و کرونا شروع ناگهانی ندارد و تب آن هم حداکثر ۳۸ درجه و به ندرت ۳۹ درجه است.
 
وی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم ما را در راه حذف کرونا یاری و همراهی کنند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی