تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

با انتقاد از ادعا‌های یک روزنانه ایرلندی؛ سفیر کشورمان در دوبلین: هیچ تبعیض یا تفکیک مذهبی در ایران وجود ندارد

سفیر کشورمان در دوبلین در یادداشتی نسبت به ادعا‌های مطرح شده در یک یادداشت روزنامه ایرلندی درباره تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی در ایران واکنش نشان داد.

کد خبر: ۶۷۷۱۹
۱۷:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از روزنامه آیریش تایمز، مسعود اسلامی سفیر کشورمان در دوبلین در یادداشتی در واکنش به یادداشتی دیگر که در این روزنامه با ادعا‌هایی علیه ایران منتشر شده بود، نوشت: یادداشتی به نام "آزار و اذیت مذهبی در ایران" در برگیرنده اتهاماتی نامعقول مبنی بر بازداشت برخی افراد تنها به دلیل باور‌های مذهبی شان بود. 
 
اسلامی در ادامه مطرح کرد: از ابتدای بنیان‌گذاری جمهوری اسلامی ایران، تمام جوامع مذهبی اصلی نه تنها قادر به پرداختن آزادانه به مذاهب‌شان بوده اند، بلکه نمایندگانی هم در مجلس ملی کشور دارند. هیچ تبعیض یا تفکیک مذهبی از سوی حکومت در ایران وجود ندارد و چند صد کلیسا، کنیسه و پرستشگاه در ایران موجود است که اقلیت‌های مذهبی در آنجا اعمال مذاهب خود را به جا می‌آورند.
 
سفیر کشورمان در دوبلین همچنین در یادداشتش تشریح کرد: کووید-۱۹ چالشی مرگ بار را به طور گسترده و بدون تبعیض برای بشریت ایجاد کرده است. هیچ مذهب، ملیت، نژاد یا وابستگی دیگری را نمی‌شناسد. ملت شریف ایران با چالش‌هایی که این اپیدمی ایجاد کرده است و فشار حداکثری غیرانسانی تحریم‌های اقتصادی مخرب دونالد ترامپ درگیرند. آن‌ها از کلیشه‌های سیاسی خسته اند. 
 
او علاوه بر این گفت: متاسفانه با وجود انعکاس صدای نفرت در رسانه ها، چیزی که به نظر می‌رسد می‌تواند به اندازه این ویروس بی رحم باشد، بازی سیاسی مقصر جلوه دادن است. این (رویکرد) تنها به دنبال تحریف و لکه دار کردن خوشنامی و یکی از کهن‌ترین ملل روی زمین می‌باشد که هزاران سال است پذیرای گوناگونی مذهبی بوده و هنوز هم این چنین است. 
سفیر کشورمان در دوبلین در آخر افزود: آنچه با وجود تشویش بی اندازه جهانی همه ما به آن نیاز داریم این است که صدای حقیقت و واژگان هم دردی در سراسر جهان طنین انداز شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی