تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

صدای سازهای ایرانی در لیگ جهانی موسیقی طنین انداز شد

لیگ جهانی موسیقی از سال گذشته در رشته های تخصصی موسیقی، مسابقات آنلاین برگزار می کند و جالب است که بدانید کسانی که در این رقابت ها شرکت می کنند حذف نمی شوند و معمولا رقابت بین افراد در رشته های مختلف چندین هفته طول می کشد.

کد خبر: ۶۷۷۰۸
۱۵:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

با توجه به اینکه شرکت کنندگان تکلیف های یکسانی را ارسال می کنند، یک رقابت آکادمیک شکل می گیرد که داور می تواند عادلانه بین شرکت کنندگان قضاوت کند.

سال گذشته لیگ نوازندگی تار در اسفند ماه برگزار شد که شرکت کننده ها از 16 تا 25 اسفند فرصت برای ثبت نام داشتند و از 26 همان ماه رقابت ها به صورت رسمی کلید خورد.


این رقابت ها در پنج هفته رقابتی و یک هفته استراحت برگزار شد که شامل آثاری از استادان محمدرضا لطفی، هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، جلیل شهناز و علینقی وزیری بود و البته داوری آن هم  علی قمصری بر عهده داشت.


حالا قرار است لیگ سنتور همین دوره ها به داوری پویا سرایی درمردادماه برگزار شود. سرایی، نوازنده و مدرس سنتور و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رشته موسیقی است.

بر اساس مقررات تعریف شده در رابطه با لیگ سنتور، این لیگ به صورت رایگان برگزار می شود و جایزه برندگان چهار میلیون تومان است.


پویا سرایی در گفت وگویی درباره برگزاری این مسابقه گفته بود: اصولا هنرجویانِ علاقمند موسیقی در سنی هستند که دوست دارند دیده شوند ، چه بسا رسالت هنر همین بیان و عرضه شدن باشد که در هنرجویان البته دوچندان است .مسابقات جدی در این زمینه علاوه بر تامین کردن این نیاز تاثیر بسیاری در حفظ کردن و اجرای صحیح قطعات ماندگار موسیقی ایرانی خواهد داشت . چه برای آنان که آنها را حفظند و در صدد عمیق تر شدن آن بر می آیند، چه برای کسانی که به انگیزه این جشنواره آنها را یاد می گیرند . این را نیز فراموش نکنیم که ضبط کردن بدون اشتباه و درست یک قطعه برای هنرجویی که تجربه ی آنچنانی در اجرای صحنه و سن ندارد به خودی خود تجربه ی بسیار بزرگی است که هنرجو را برای صحنه های اجرا آماده می کند.

پدرام بها آبادی، بنیانگذار و مدیر عامل لیگ جهانی موسیقی، در رابطه با خط مشی لیگ جهانی موسیقی در کشور ایران بیان کرد: ما به زودی تمامی سازهای موسیقی ایرانی را به صورت کامل پوشش خواهیم داد و در مدت کوتاهی دو کشور بزرگ دنیا را درگیر لیگ جهانی موسیقی خواهیم کرد. ما تا امروز به خوبی سرویس دهی در ایران را انجام داده ایم و داوران بنام دیگری در مرحله تعیین هفته های رقابتی هستند تا به زودی لیگ آنها هم در وبسایت شروع خواهد شد.

تاکنون لیگ های تار ، تمبک، کمانچه و خوانندگی پاپ ایرانی در وبسایت لیگ جهانی موسیقی برگزار شده است.


آثار رقابتی این لیگ در هفته اول قطعه پوپک اثر استاد فرامرزپایور، بارانه اثر استاد پشنگ کامکاردر هفته دوم و قطعه شورانگیز اثر استاد پرویز مشکانیان در هفته سوم خواهد بود.


قطعه دریا اثر استاد اردوان کامکار در هفته چهارم وق طعه بیداد اثر استاد پرویز مشکاتیان در هفته پنجم اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی