تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پرسپولیس- فولاد؛ جام چه هفته‌ای به پرسپولیس می‌رسد؟

هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران امروز (شنبه) با دیدار پرسپولیس- فولاد به پایان می‌رسد؛ دیداری که در معادلات صدر جدول تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

کد خبر: ۶۵۹۹۵
۱۲:۵۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

پرسپولیس- فولاد؛ جام چه هفته‌ای به پرسپولیس می‌رسد؟

 

دیدارنیوز ـ گروه ورزشی: هفته بیست و پنجم لیگ برتر از پنجشنبه آغاز شد. در تک بازی پنجشنبه ذوب‌آهن در اصفهان دو-یک به ماشین‌سازی باخت. این بازی قضاوتی عجیب داشت و حرف و حدیث‌ها درباره آن همچنان ادامه دارد. پیروزی ماشین باعث شد کار دیگر تیم‌های پایین جدول برای بقا سخت‌تر شود.

تراکتور برنده بازی بزرگ روز جمعه بود. این تیم موفق شد در خانه، سپاهان را دو بر یک شکست دهد. این بازی در سرنوشت تیم‌های بالای جدول برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نقش مهمی ایفا خواهد کرد. تراکتور با این برد به رده دوم جدول صعود کرد و سپاهان را به رده سوم فرستاد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در سه بازی اخیر خود فقط دو امتیاز گرفتند. استقلال دیگر برنده بزرگ بازی‌های جمعه بود، این تیم پس از سه هفته ناکامی و درگیر شدن با کرونا موفق شد در آبادان دو بر صفر صنعت نفت را شکست دهد. استقلال با این برد در کورس کسب سهمیه باقی ماند و حالا با روحیه‌ای بالا لیگ را ادامه خواهد داد. رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بین تیم های سپاهان، فولاد، تراکتور، شهرخودرو و استقلال کاملا فشرده است.

شهرخودرو در اولین حضور سهراب بختیاری‌زاده روی نیمکتش مقابل پارس جنوبی دو-یک باخت. پارس جنوبی با هدایت سرمربی جدیدش، سیروس پورموسوی، در این بازی حاضر شد و سه امتیاز حیاتی کسب کرد.

در انتهای جدول در دوئل حساس گل گهر و شاهین بوشهر، شاهین با سرمربی جدید خود، مهدی پاشازاده چهار-دو به گل گهر باخت، دیدار دو تیم سایپا و پیکان هم مساوی شد. نبرد  نساجی و نفت مسجدسلیمان، دو تیم میانه جدول هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. با نتایجی که دیروز و پنجشنبه رقم خورد، شاهین برای بقا کار بسیار سختی خواهد داشت و این تیم از سایر تیم‌ها عقب افتاد. برد گل گهر اما وضعیت انتهای جدول را کاملا پیچیده کرده است. گل‌گهر، پیکان، سایپا و پارس‌جنوبی در رقابتی فشرده برای بقا باید به فکر بازیهای باقیمانده باشند. ضمن اینکه خیال ذوب‌آهن و ماشین‌سازی هم خیلی آسوده نیست. نبردهای رودررو این تیم‌ها با همدیگر تاثیر زیادی در بقا و سقوط خواهد داشت. در هفته بعد (بیست و ششم) شش تیم پایین جدولی باهم بازی دارند.

 

پرسپولیس؛ یک گام تا قهرمانی

تنها نقطه جدول که تکلیفش مشخص است مهمترین جا یعنی صدر است. پرسپولیس عملا چند هفته‌ای است که تکلیف قهرمان را تعیین کرده است. بردهای این تیم و لغزش رقبا باعث شد تا خیلی زود همه متوجه شوند این فصل هم قهرمانی به پرسپولیس خواهد رسید. این تیم امروز در ورزشگاه آزادی میزبان تیم قدرتمند فولاد است.

تنها سوالی که باقیمانده این است که پرسپولیس چه زمانی قهرمان می‌شود. فولاد اتفاقا تنها تیمی است که می‌تواند قهرمانی قرمزها را چند هفته عقب بیندازد. پرسپولیس اگر امروز در خانه فولاد را شکست دهد می‌تواند در هفته بیست و ششم با برد مقابل نفت مسجدسلیمان قهرمان شود؛ زودهنگام‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر. برنده نشدن پرسپولیس و دیدارهای عقب افتاده فولاد اما می‌تواند پوکر قرمزها را چند هفته‌ای به تاخیر بیندازد. فولاد در دو هفته گذشته به دلیل مبتلا شدن بازیکنانش به کرونا به میدان نرفت.

این تیم قبل از این اتفاق، شرایط بسیار خوبی داشت و باید دید می‌تواند مانند قبل باشد. فولاد برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا شانس خوبی دارد و قطعا با انگیزه فراوان به تهران آمده است. نکته جالب این بازی تقابل فرشاد احمدزاده با پرسپولیس است. احمدزاده در نیم فصل از پرسپولیس کنار رفت و در فولاد به یک ستاره تبدیل شد. پرسپولیس امروز اگر برنده شود و فولاد نتواند هفته بعد برابر ذوب‌آهن پیروز شود پرسپولیس می تواند در هفته بیست و ششم با یک تساوی در خانه نفت مسجد سلیمان هم قهرمانی‌اش را مسجل کند. احتمالا سایر تیم‌های بالانشین مانند استقلال، تراکتور و سپاهان ترجیح می‌دهند پرسپولیس برنده بازی امروز باشد، آنها می‌دانند در صدر جدول به پرسپولیس نمی‌رسند و امتیاز نگرفتن فولاد به سود آنها خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی