تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

تکرار ماموریت «کرواسیایی» با اسکوچیچ

به نظر می‌رسد یک ماموریت «کرواسیایی» دیگر بر عهده اسکوچیچ خواهد بود. او فوتبال دوره ویلموتس را به فیلم‌های درام تشبیه کرده در حالی که می‌خواهد نمایش دوران خودش شبیه فیلم‌های «اکشن» باشد.

کد خبر: ۵۹۷۰۰
۱۶:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
تکرار ماموریت «کرواسیایی» با اسکوچیچ
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: به گواهی آمار، دراگان اسکوچیچ چهل و هفتمین سرمربی تیم ملی ایران است و شاید بدشانس‌ترین آنها. مربی کروات تیم ملی از زمانی که به عنوان جایگزین مارک ویلموتس معرفی شد تاکنون حتی نتوانسته یک اردوی یک روزه با بازیکنان مورد نظرش برگزار کند. شیوع کرونا و تعطیلی رقابت‌های باشگاهی در دو ماه اخیر باعث شد که اسکوچیچ به کشور خود سفر کند و هنوز شرایط برای بازگشت او به تهران نیز فراهم نشده است.

در ایران نیز طبیعتا لغو موقت مسابقات لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی عملا کادر فنی تیم ملی را بیکار کرده و هیچ امکان رصد و بررسی برای دعوت از آماده‌ترین بازیکنان برای رقابت‌های ملی باقی نگذاشته است. با این وصف دراگان اسکوچیچ هر از گاهی درباره شرایط خود و تیم ملی حرف می‌زند و از راهی دور پیام خود را به فوتبال ایران می‌فرستد. سرمربی کروات تیم ملی البته مدتی است که از زیر فشار منتقدان نیز خارج شده چرا که فعلا مسائل دیگری در فوتبال ایران وجود دارد که دست اندرکاران فدراسیون و باشگاه‌های بزرگ را سرگرم کرده است.

سرمربی تیم ملی اعلام کرده که در این روز‌ها دغدغه اصلی او سلامت مردم ایران است، اما در عین حال او سعی کرده در این مدت با بازیکنان مورد نظرش در ارتباط باشد. البته اسکوچیچ تاکنون هیچ فهرستی برای تیم ملی معرفی نکرده و به این ترتیب به روشنی مشخص نیست که او با کدام بازیکنان تیم ملی در تماس بوده است. می‌توان حدس زد که او بیشتر با بازیکنان شاغل در اروپا در ارتباط بوده، آن‌هایی که موقعیت محکم تری در تیم ملی دارند: «بعضی از آن‌ها را دیدم و تلاش می‌کنم تماس تلفنی هم داشته باشم. سعی کردم این تماس را قطع نکنم.» از طرفی به واسطه حضور چند ساله در ایران، اسکوچیچ بسیاری از بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ برتر خودمان را نیز می‌شناسد و شاید انتخاب‌های خود را از مدت‌ها پیش فهرست کرده باشد.

با این وصف اسکوچیچ اعلام کرده که باید خون تازه‌ای به تیم ملی تزریق شود. ظاهرا تیم ملی با تغییراتی نسبت به دوره کیروش و ویلموتس تشکیل خواهد شد، اما اینکه ماهیت تیم ملی دستخوش تحول اساسی خواهد شد یا نه، بستگی به مدت انتظار برای بازگشایی مسابقات خواهد داشت. اسکوچیچ اعلام کرده که قصد دارد روح هجومی تیم ملی را حفظ کند و البته شرایط نامساعد تیم ملی در آخرین جدول مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا، موقعیتی شبیه به دوران اول حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی ایران درست کرده است.

هواداران کهنه کار تیم ملی حتما به یاد می‌آورند که در سال ۲۰۰۳ وقتی برانکو ایوانکوویچ پس از چند ماه غیبت، دوباره سرمربی تیم ملی شد در شرایطی سخت برای صعود به جام ملت‌های آسیا  در ۲۰۰۴ قرار داشت، اما سرانجام توانست با دعوت بازیکنانی مثل وحید هاشمیان و برتری نسبت به قطر و اردن از آن مهلکه بگریزد و یکی از بهترین تیم‌های تاریخ را به چین ببرد.

وضعیت تیم ملی ایران نیز امروز شباهت‌هایی با آن دوره دارد و به نظر می‌رسد یک ماموریت «کرواسیایی» دیگر بر عهده اسکوچیچ خواهد بود. او فوتبال دوره ویلموتس را به فیلم‌های درام تشبیه کرده در حالی که می‌خواهد نمایش دوران خودش شبیه فیلم‌های «اکشن» باشد. نمایش اکشن از سوی تیم ملی، اتفاقا بسیار مطلوب بسیاری از هواداران تیم ملی است و باید دید اسکوچیچ در برآورده کردن چنین خواسته‌ای تا کجا موفق خواهد بود. سرمربی تیم ملی البته در صحبت هایش نشان داده که برای آغاز کارش در تیم ملی اشتیاق و انگیزه زیادی دارد هر چند که احتمالا با عادی شدن شرایط فوتبال در ایران مجددا حملات منتقدان نیز آغاز خواهد شد.

اسکوچیچ این موضوع را که قرارداد او تا تیر ماه ۹۹ است به کلی رد کرده، اما در عین حال اعلام کرده که قرارداد او با تیم ملی در صورت به دست آوردن موفقیت و صعود به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و جام جهانی تداوم خواهد داشت؛ بنابراین باید به انتظار شش ماهه دوم امسال بنشینیم تا شاید نخستین نمایش‌های تیم ملی زیر نظر اسکوچ را ببینیم.    
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی