تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پوتین در کنگره مورد استقبال قرار نخواهد گرفت

در حالی که کاخ سفید برای دیدار دوم میان ترامپ و پوتین در واشنگتن برنامه‌ریزی می‌کند، رهبر اکثریت کنگره اعلام کرد، رئیس‌جمهور روسیه به کنگره دعوت نخواهد شد.

کد خبر: ۵۵۷۳
۱۰:۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - میچ مک کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه کاخ سفید برای دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به آمریکا گفت: من می‌توانم تنها درباره کنگره صحبت کنم و من و رئیس کنگره آشکارا اعلام کردیم که پوتین در کنگره مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

اظهارات مک کانل پس از این مطرح شد که سخنگوی وی چند روز پیش اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای دعوت پوتین به کنگره در جریان سفرش به واشنگتن وجود ندارد.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اظهاراتی روز سه‌شنبه اعلام کرد: ما مطمئنا وی را دعوت نخواهیم کرد.

رهبران کنگره به طور معمول روسای خارجی که به واشنگتن سفر می‌کنند را برای بازدید از کنگره دعوت می‌کنند. به طور مثال امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفرش به واشنگتن در ماه آوریل در کنگره سخنرانی کرد.

مخالفت جمهوری‌خواهان با بازدید پوتین از کنگره آخرین سری از اختلافات میان جمهوری‌خواهان و کاخ سفید درباره مساله روسیه است.

در چند روز گذشته ترامپ اظهارات متناقضی درباره روسیه بیان کرده است.

وی ابتدا در کنفرانس خبری مشترک با پوتین در هلسینکی از محکوم کردن مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 خودداری کرد اما سپس اظهارات خود را پس گرفت و گفت، منظور وی این بوده است که او یافته‌های جامعه اطلاعاتی کشورش مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات 2016 را می‌پذیرد.

مک کانل درباره احتمال مداخله روسیه در انتخابات پیش‌روی کنگره و توئیت اخیر ترامپ در این باره گفت: من فکر می‌کنم همه ما می‌دانیم که روسیه در آخرین انتخابات مداخله داشته است اما سوال این است که آیا آنها دوباره این کار را انجام می‌دهند. بهتر است روسیه از تلاش برای برهم زدن روند انتخابات ما دست بردارد.

وی ادامه داد: روسیه آخرین بار اینکار را انجام داد. بهتر است آنها دیگر این کار را انجام ندهند. من می‌خواهم این موضوع را آشکارا اعلام کنم‌.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی