تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ساعت ۱:۲۰ به وقت حاج قاسم / حمله موشکی سپاه پاسداران به عین‌الاسد

بامداد امروز و در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه، همان ساعتی که سردار سلیمانی در حمله تروریستی نیرو‌های آمریکایی به شهادت رسید، نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی ارتش آمریکا موسوم به «عین الاسد» را مورد هدف قرار دادند.

کد خبر: ۴۷۹۸۶
۰۹:۵۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت ۱:۲۰ به وقت حاج قاسم / حمله موشکی سپاه پاسداران به عین‌الاسد

دیدارنیوز ـ بامداد امروز و در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه، همان ساعتی که سردار سلیمانی در حمله تروریستی نیرو‌های آمریکایی به شهادت رسید، نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی ارتش آمریکا موسوم به «عین الاسد» را مورد هدف قرار دادند.


شبکه العربیه الحدث بامداد امروز چهارشنبه به نقل از منابع رسانه‌ای از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در نتیجه اصابت موشک [های ایران]خبر داد.


شبکه العربیه در خبر کوتاه دیگری نیز اعلام کرد که در پایگاه نظامی در اربیل که هدف قرار گرفته است، هیچ خسارت انسانی گزارش نشده است.


در همین ارتباط، یک سخنگوی پنتاگون به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفته است که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه آیا نظامیان آمریکایی در حمله ایران کشته شده‌اند، وجود ندارد.


یک مقام آمریکایی هم که نامش فاش نشده در گفتگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شده است که اگر در این حملات کسی هم کشته شده باشد، تعداد کشته‌ها اندک است.

 

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای، حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش را تایید کرد. در این بیانیه آمده است:


بسم القاصم الجبارین


امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی


زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیرو‌های متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق بنام عملیات شهید سلیمانی با رمز مقدس یازهرا (س) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را درهم کوبیدند، که جزئیات آن متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی به پا خاسته و مردم فداکار عظیم‌الشان ایران اسلامی اعلام می‌دارد:


۱ ـ به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و تجاوز یا تحرک دیگر با پاسخ دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.


۲ ـ به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدا اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.


۳ ـ به هیچ‌وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایت کار آمریکا نمی‌دانیم.


۴ ـ  به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روز افزون رژیم ضد مردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد؛ و ما النّصر الّا من عند اللّه العزیز الحکیم
 

پایگاه هوایی عین الاسد


پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است.  در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.


وزارت دفاع آمریکا: ایران با موشک‌های بالستیک به پایگاه‌های ما حمله کرد


وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای رسماً حمله به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل را تأیید کرد. در این بیانیه آمده است:


ایران روز ۷ ژانویه با بیش از ۱۲ موشک بالیستیک به ارتش آمریکا و نیرو‌های ائتلاف در عراق حمله کرد. واضح است که این موشک‌ها از ایران شلیک شدند و دست‌کم دو پایگاه نظامی عراق (عین‌الاسد و اربیل) که میزبان پرسنل ارتش آمریکا و ائتلاف بودند را هدف قرار دادند.  ما در حال انجام ارزیابی‌های اولیه برای تعیین خسارات هستیم. در روز‌های گذشته و در واکنش به تهدید‌ها و اقدامات ایران، همه تدابیر مناسب برای حراست از پرسنل و شریکان‌مان را اتخاذ کرده‌ایم. این پایگاه‌ها به دلیل وجود نشانه‌هایی از قصد رژیم ایران برای حمله به منافع و نیرو‌های ما در حالت آماده‌باش قرار گرفته بودند.


نشست شورای امنیت آمریکا به ریاست ترامپ


در پی حملات سپاه، جلسه شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ برگزار شد. مارک اسپر در حالی که کیف بزرگی به دست داشته وارد این جلسه شده است. پس از او مایک پامپئو هم وارد این جلسه شد.


سخنگوی کاخ سفید نیز در پی آغاز حملات سخت و انتقام‌جویانه ایران از جنایت تروریستی آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی، گفت: ترامپ با تیم امنیت ملی خود در حال مشورت است.


گرچه این نشست به صورت فوری برگزار شد، اما بدون اعلام نتیجه و حتی نطق ترامپ پایان یافت.


خبرنگار شبکه المیادین در بغداد گزارش داده است که بالگرد‌های آمریکایی در حال پرواز از پایگاه عین‌الاسد هستند که احتمالا در حال انتقال کشته‌ها و مجروحان هستند.


واکنش‌ها به حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا


ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره حمله موشکی انتقام جویانه کشورمان به پایگاه‌های آمریکا در عراق نوشت: ما به دنبال جنگ نیستیم، اما در مقابل تجاوز از خود دفاع می‌کنیم.


محسن رضایی نیز در توئیتی نوشت: اول انتقام را با ده‌ها موشک آغاز کردیم و بعد برادرم را به خاک سپردیم.

 

ساعت 1:20 به وقت حاج قاسم

 


مایکل مور مستندساز مشهور آمریکا که از ابتدای افزایش تنش میان ایران و آمریکا در پی به شهادت رسیدن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بار‌ها در صفحات شخصی‌اش با محکوم کردن رفتار آمریکا به این موضوع واکنش نشان داده بود، پس از انجام عملیات انتقام سخت ایران هم نوشت: «قصاص توسط ایران آغاز شده است. من دعا می‌کنم که فرزندان و دختران ما در نیرو‌های مسلح خوب باشند. من اعتماد دارم و انتظار دارم که ایران وعده خود را حفظ کند و هیچ غیرنظامی آمریکایی را نکشد. اهداف آن‌ها سربازان، رهبری منتخب و نظامی ما و زیرساخت‌های سایبری ما خواهد بود».


سردار رمضان شریف در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید قاسم سلیمانی در جمع خیل گسترده مردم حاضر در گلزار شهدای کرمان و با تسلیت به خانواده عزیزانی که در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان داغدار شدند، با اشاره به حمله موشکی صبح امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین السد گفت: بامداد امروز و ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.


وی با بیان اینکه پایگاه‌های مورد حمله از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای ظرفیت ۴۰۰۰ نیروی آمریکایی بوده که به بروزترین و پیشرفته تجهیزات نظامی مجهز بوده است افزود: ساعت ۱ و ۲۰ دقیقق بامداد امروز با موشک‌های متعدد این پایگاه‌ها مورد حمله موشک زمین به زمین نیروی هوا فضای سپاه قرار گرفت.


سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به واکنش آمریکایی‌ها به این حملات گفت: ابتدا اعلام کردند که ترامپ می‌خواهد سخنرانی داشته باشد و بعد گفتند که بیانیه‌ای را منتشر می‌کند. آمریکایی‌ها در بحث و سردرگمی قرار گرفته‌اند.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی