تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با "دیدارنیوز"؛

ایران به کشور‌های هم‌پیمان با آمریکا اخطار موشکی داد

News Image Lead

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در گفتگو با دیدارنیوز گفت: حمله به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق پیش از دفن حاج قاسم سلیمانی، همان انتقام سخت وعده داده شده بود. طبق منشور سازمان ملل متحد اگر خاک کشوری برای حمله به کشور دیگری مورد استفاده قرار گیرد، کشور مورد حمله قرار گرفته شده، می‌تواند مستقیما به آن کشور حمله کند، بنابراین از این طریق به کشور‌های منطقه که هم‌پیمان آمریکا هستند، اخطار داده شده است.

کد خبر: ۴۸۰۴۰
۱۲:۲۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز چهارشنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که "ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیرو‌های آمریکایی واقع در استان الانبار عراق شلیک کرده است". براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. این حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور سردار قاسم سلیمانی و همراهانش بوده است.

 

دونالد ترامپ نزدیک ساعت ده شب به وقت واشنگتن در توییتی نوشت: "همه چیز خوب است! موشک‌هایی از ایران به دو پایگاه نظامی در عراق شلیک شد. ارزیابی‌ها از آمار کشته‌ها و زخمی‌ها و خسارات این حمله هم اکنون در جریان است. تا به حال همه چیز خوب بوده! ما به فاصله زیاد مجهز به قوی‌ترین و بهترین ارتش جهان هستیم! من فردا صبح بیانیه‌ای می‌دهم. "

 

دقایقی پیش از او محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: "ایران در دفاع از خود و براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل اقدامی مناسب را به نتیجه رساند، علیه پایگاهی که حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما از آن انجام شده بود. ما دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما در مقابل هر تجاوزی از خود دفاع می‌کنیم. "

 

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این تحولات در توییتی نوشت که "در پی بمباران محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در عراق از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کنم. ما باید از ایمنی خدمه نظامی آمریکا اطمینان حاصل کنیم، از جمله به تحریک‌های بی‌دلیل از سوی دولت (ترامپ) پایان دهیم و از ایران بخواهیم به خشونت پایان دهد. آمریکا و جهان تحمل یک جنگ دیگر را ندارد. "

 

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در گفتگو با دیدارنیوز پس از بیان تبریک بابت این اقدام، گفت: حمله به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق پیش از دفن حاج قاسم سلیمانی، همان انتقام سخت وعده داده شده بود.

 

وی در این خصوص ابراز کرد: مقامات کشورمان اعلام کرده بودند که بدون شک انتقام سختی به شکل نظامی گرفته می‌شود که در نهایت سه شنبه شب این قول عملیاتی شد و ۱۵ موشک زمین به زمین، پایگاه عین السد که به آمریکایی‌ها تعلق داشت را مورد هدف قرار دادند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره اهمیت عملیات مورد اشاره تصریح کرد: آمریکایی‌ها و شخص ترامپ اعلام کرده بودند که ۵۲ نقطه ایران را تحت کنترل دارند که در صورت بروز عملیاتی، مورد حمله قرار خواهد گرفت، از سوی دیگر اظهار شده بود که تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه جهت حفظ گنبد آهنین فعال هستند، بنابراین هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند وارد حریم‌شان شود، اما ایران به پایگاه آن‌ها در عراق حمله کرد.

 

نقوی حسینی در ادامه افزود: مسئله فوق نشان از این دارد که آمریکایی‌ها بسیار ناتوان‌تر از آن هستند که در برابر انتقام‌گیری جمهوری اسلامی ایران مقاومت به خرج دهند. در اطلاعیه سپاه پاسداران که بسیار قابل توجه بود، اشاره شد که چنانچه کوچکترین تحرکی از سوی آمریکایی‌ها صورت گیرد به طور حتم با پاسخ دندان‌شکن‌تری روبرو می‌شوند. از سوی دیگر بدین‌وسیله به کشور‌های هم پیمان با آمریکا که پایگاه نظامی در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند، اخطار داده شد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این خصوص بیان کرد: طبق منشور سازمان ملل متحد اگر خاک کشوری برای حمله به کشور دیگری مورد استفاده قرار گیرد، کشور مورد حمله قرار گرفته شده، می‌تواند مستقیما به آن کشور حمله کند، بنابراین از این طریق به کشور‌های منطقه که هم‌پیمان آمریکا هستند، اخطار داده شده است.

 

وی درباره اتفاقات پس از حمله به پایگاه نظامی آمریکا یادآور شد: اتفاقات بعدی به رفتار طرف مقابل بستگی دارد، در صورتی که آمریکایی‌ها در این زمینه درصدد اقدام دیگری برآیند، حتما پاسخ دندان شکن‌تری دریافت خواهند کرد.

 

نقوی حسینی در خصوص ادعای آمریکایی‌ها درباره خروج نیرو‌های خود از پایگاه نظامی در عراق؛ پیش از حمله موشکی ایران به آن پایگاه تاکید کرد: بر اساس اخبار منتشر شده حدود ۸۰ نفر از آمریکایی‌ها کشته شده‌اند و تاسیسات زیادی از بین رفتند، ولی آن‌ها فضا رسانه‌ای را تحت کنترل درآوردند و اجازه انتشار اخبار موثق را ندادند. بهتر آن است تا برای اثبات ادعای خود به رسانه‌ها اجازه بازدید از محل را بدهند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره احتمال درگیری بیشتر بین ایران و آمریکا در روز‌های آتی اظهار داشت: ایران خارج از قوانین بین‌المللی کاری انجام نداده و جنگی را هم آغاز نکرده، ولی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای پاسخ به هر عکس‌العملی را دارد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی