تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

با مقصران سیل برخورد قانونی صورت گیرد

فرد یا افرادی که در سیل اخیر کشور مقصر هستند مورد بازخواست قانونی و عادلانه قرارگیرند و برای یک بار هم شده بدون اغماض و تبعیض، نسبت به قاصران، برخورد قاطع و قانونی صوزت گیرد؛ حتّی اگر در دولت‌ها و مجالس گذشته مسئولیت داشته اند،

کد خبر: ۲۴۳۱۵
۱۴:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ رسول منتجب نیا: به بهانه سیل ویرانگری که اکثر استان‌های کشور را درگیر و میلیون‌ها نفر از مردم عزیز ایران را گرفتار و متضرر کرده و بخش عظیمی از نیرو‌های انسانی، مدیریت و اعتبارات میهن اسلامی را برای رفع پیامد‌های آن مشغول نموده است؛ به عنوان فردی که در چهل سال پس از پیروزی انقلاب همواره مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیت داشته ام و در این روز‌ها از حوادث تلخ پدید آمده به شدّت نگران و دردمند هستم، به حکم وظیفه نکات زیر را یادآور می‌شوم:

۱- در سیل گسترده در ۲۵ استان کشور، همه‌ مردم آسیب دیده با صبر و شکیبائی و تحمّل دشواری‌ها و همکاری با مسئولان و نهاد‌های امدادرسان، رشد و بلوغ فرهنگی، کرامت و بزرگواری خود را به منصه ظهور رساندند و دراین میان مردم شریف گلستان، مازندران، فارس، ایلام و هفته‌های اخیر مردم مقاوم و فداکار لرستان و خوزستان، به خوبی درخشیده و نام و یاد خود و استان‌های خویش را در تاریخ، تابنده و ماندگار ساختند، اینجانب به خدمتگزاری این ملّت بزرگ و عزتمند، مباهات و افتخار می‌کنم.

۲- در صحنه مقابله با گسترش سیل، نجات مردم و امدادرسانی، همه‌ مسئولان مربوط از دولت، مجلس، هلال احمر، کمیته امداد، ارتش، سپاه، بسیج، حوزه‌های علمیه و سایر نهاد‌ها و جمعیت‌ها با حضور فعّال، سخاوتمندانه و منسجم خود به وظیفه الهی و انسانی خویش عمل کرده و می‌کنند و کارنامه زرینی از خود به یادگار می‌گذارند.

۳- نجات جان مردم، امداد رسانی و اسکان موقت، از امور فوری و عاجل مقابله با سیل است و توجه به سایر امور مانند بازسازی شهر‌ها و روستا‌ها، رسیدگی به وضعیت بهداشتی مردم، اشتغال و اموراقتصادی آنان، در مرحله بعد جزء وظائف قطعی دولت و نهاد‌ها است.

۴- اگر چه همزمان با وقوع حوادثی چون سیل، زلزله، طوفان و آتش سوزی طرح ریشه یابی حوادث و یافتن قصور یا تقصیر افراد، کار شایسته و منطقی به نظر نمی‌رسد، لکن پس از فرو نشستن بحران‌ها و حاکمیت آرامش بر کشور، فراموش کردن آسیب شناسی و ریشه یابی حوادث نیز کار ناپسندی است و باعث تکرار حوادث تلخ در آینده خواهد شد.

از این جهت اینجانب مصرّانه و ملتمسانه از مسئولان عالی مرتبه از شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، روسای قوای مقننه و قضائیه می‌خواهم که اولا؛ کارگروه‌های تخصصی تشکیل داده و با بررسی دقیق و همه جانبه، علل و عوامل وقوع و گسترش سیلاب ها، طغیان رودخانه‌ها و ورود سیل ویرانگر به شهرها، روستاها، مزارع و مراکز صنعتی و ... استخراج شده و چنانچه در این عرصه، فرد و افرادی به مسئولیت و نهادی به وظیفه خود عمل نکرده و یا طرح ناقص و غیر کارشناسی را به اجرا درآورده است، حتّی اگر در دولت‌ها و مجالس گذشته بوده اند، مورد بازخواست قانونی و عادلانه قرار گیرد و برای یک بار هم که شده بدون اغماض و تبعیض، نسبت به قاصران و مقصّران برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

تانیاً؛ همه قوای نظام، مسئولان و نهاد‌ها با فراخوان کارشناسان و متخصصان دلسوز نسبت به لایروبی تمامی رودخانه ها، نهرها، احداث کانال، آبرو زیر جاده‌ها و ریل‌ها و به خصوص ایجاد کانال‌های وسیع و عمیق برای دریافت و هدایت آب‌های خروجی از سدها اقدام نمایند.


ثالثاً؛ در فرصت مقتضی و شرایط آرامش کشور به مساله آموزش کامل و حرفه‌ای و همه جانبه نیرو‌های امدادرسانی و اجرائی و آموزش عمومی برای همه مردم، توجه فوق العاده مبذول شود.


در پایان اینجانب اطمینان دارم با رعایت و اعمال مطالب و پیشنهادات فوق، ملّت و کشور ما از باران رحمت الهی به عنوان بهترین فرصت برای عمران و آبادی، توسعه و پیشرفت و رفاه و آسایش عمومی، بهره‌مند خواهد شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی