تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
ترین‌های غیر سیاسی جهان این قسمت؛ کشور‌ها (۲)

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

در این قسمت از گزارش نوروزی دیدارنیوز، به زیباترین و بهترین کشورهای جهان برای زندگی پرداخته شده است. (دومین گزارش ترین‌های دیدارنیوز)

کد خبر: ۱۶۳۱۵۴
۱۵:۰۹ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: زیبایی یک مفهوم نسبی است که برای هر یک از افراد معنایی خاص دارد، اما معمولاً وقتی از زیباترین کشور‌های جهان سخن به‌میان می‌آید، معیار‌هایی در نظر گرفته می‌شود که مورد قبول بیشتر افراد جامعه باشد. اگرچه کشور‌های جهان هرکدام، جذابیت‌های خاص خود را دارند، اما زیباترین کشور‌های دنیا افراد زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند و بسیار پربازدید هستند. یک شرکت مسافرتی بریتانیایی به نام "Titan Travel" بر اساس اطلاعات رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فهرستی از زیباترین کشور‌های جهان را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

ترکیه

کشور ترکیه از نظر جذب گردشگر در یکی از بالاترین رده‌ها قرار دارد و با ایجاد مراکز خرید متنوع، هتل‌های با کیفیت و تفریحات سرگرم کننده جذاب، توانسته است جایگاه دهم زیباترین کشور‌های دنیا را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص دهد. بالن‌های هوای گرم بر فراز سرزمین رویایی کاپادوکیا، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است که مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

تایلند

جای تعجبی وجود ندارد که کشور تایلند با دارا بودن جزایر و سواحل خیره‌کننده، رتبه نهم زیباترین کشور‌های جهان را در سال ۲۰۲۳ از آن خود کند. جذابیت کوه سامویی، زیبایی طبیعی کوه تائو و سرسبزی قسمت شمال این کشور، نقش مهمی در افزایش تعداد گردشگران آن دارد. همچنین بازار‌های غذا‌های متنوع و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر مانند باغ وحش‌ها و معابد قدیمی، از دیگر دیدنی‌های این کشور آسیایی به شمار می‌رود.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

استرالیا

استرالیا، هشتمین کشور زیبا در سال ۲۰۲۳ است که در اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد. حیات وحش پر جنب و جوش، صخره‌های مرجانی زیبا و مسیر‌های پر پیچ و خم ساحلی که در امتداد اقیانوس آرام واقع شده است، برخی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود. از بهترین شهر‌های استرالیا برای گردش می‌توان به سیدنی و ملبورن اشاره کرد که فضا‌های هنری و موزه‌های باارزش آن‌ها افراد زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

کانادا

کانادا، هفتمین کشور زیبای جهان در سال ۲۰۲۳ است. مناظر زیبا و دیدنی ساحل شرقی نیوفاندلند، دریاچه‌های یخی آبی پر جنب‌وجوش و مسیر‌های پیاده‌روی در میان رشته کوه‌های راکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور زیبا است. در کانادا، مکان‌های زیادی برای بازدید کردن وجود دارد که هرکدام جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. همچنین بهترین استراحتگاه‌های اسکی و امکانات تفریحی هیجان‌انگیز در این کشور وجود دارد.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

فرانسه

فرانسه در جایگاه پنجمین کشور زیبای جهان در سال ۲۰۲۳ رتبه‌بندی شده است. اگرچه زیبایی و زرق و برق پاریس به‌تن‌هایی قابل تحسین است، اما شهر‌های ساحلی جذاب در ریویرای فرانسه، گردشگران زیادی را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جذب می‌کند. یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان به نام لوور در این کشور قرار دارد و از دیگر جاذبه‌های مهم آن می‌توان به کلیسای نوتردام، برج ایفل و کاخ ورسای اشاره کرد.

 

بهترین کشور‌های دنیا برای زندگی در سال ۱۴۰۲

اگرچه هر فردی که قصد ترک کشور خود و زندگی در نقطه دیگری از جهان را دارد، انگیزه متفاوتی را نظیر دسترسی به کیفیت زندگی بالاتر یا یافتن شغلی با درآمد بهتر را در سر می‌پروراند و به دنبال مقصدی با بیشترین قابلیت برای برآورده کردن خواسته‌های اساسی خود می‌گردد، با این حال در نظر گرفتن مؤلفه‌های مختلف در انتخاب کشور مقصد بسیار حائز اهمیت است. در واقع، مردم به منظور انتخاب کشور جدید برای سکونت خود باید مؤلفه‌های مختلفی را نظیر موقعیت‌های تحصیلی، کیفیت مراقبت سلامت، ایمنی، نرخ امید به زندگی در میان ساکنان، برابری مالی، برابری جنسیتی و امنیت را مورد توجه قرار دهند و از این طریق به ارزیابی کیفیت نسبی زندگی در آن‌ها بپردازند. در ادامه به معرفی کشور‌هایی از دنیا پرداخته می‌شود که از جنبه‌های مختلف به طور میانگین بهتر از سایر نقاط دنیا است و به همین دلیل، جایگاه زیست‌پذیرترین کشور‌های جهان را در سال ۲۰۲۳ از آن خود کرده است.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

سوئد

سوئد توانست در ارزیابی‌های انجام شده در خصوص کیفیت زندگی طی سال ۲۰۲۲، بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و به همین دلیل، به عنوان بهترین کشور دنیا برای سکونت در سال ۲۰۲۳ شناخته شد. سیستم‌های پیشرفته و کارآمد مراقبت سلامت، برخورداری مردم از موقعیت‌های تحصیلی مناسب، امنیت و ثبات اقتصادی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کشور به‌شمار می‌رود که آن را به زیست‌پذیرترین نقطه دنیا تبدیل کرده است. علاوه بر این، مقامات سوئد در توسعه اهداف پایدار، رفع نیاز‌های اساسی شهروندان، توزیع ثروت و تأمین موقعیت‌های مناسب برای تحصیلات عالی بسیار موفق عمل کرده‌اند، ضمن این‌که چشم‌انداز‌های زیبای سراسر کشور در جذب مردم دنیا به زندگی در آن، نقش مهمی ایفا کرده است.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

دانمارک

مردم دانمارک سطح بسیار بالایی از کیفیت زندگی را تجربه می‌کنند، چراکه برابری درآمدی، امنیت، آموزش عالی و سیستم‌های مراقبت سلامت در این کشور برای آن‌ها بسیار رضایت‌بخش است. دولت دانمارک از نظر شفافیت مدیریت در سراسر دنیا بی‌نظیر عمل می‌کند و این در حالی است که ساختار اجتماعی این کشور در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

جالب است بدانید که دانمارک یکی از بهترین سیستم‌های درمانی جهان را از آن خود کرده است، زیرا تمام شهروندان می‌توانند از خدمات آن به طور رایگان بهره ببرند. برخورداری از صنایع پیشرفته مختلف مانند صنعت آهن، فلز، گردشگری و تولید غذا در ایجاد مشاغل پردرآمد برای تمام ساکنان کشور نقش مهمی ایفا کرده و این در حالی است که صادرات محصولات کشاورزی، مبلمان، مواد غذایی و دارو‌ها به سایر نقاط دنیا در رونق اقتصادی دومین کشور زیست‌پذیر دنیا بسیار اثربخش بوده است.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

کانادا

کانادا یکی از امن‌ترین کشور‌های دنیا محسوب می‌شود که با برخورداری از بالاترین استاندارد‌های زندگی توانسته است جایگاه سوم کشور‌های زیست‌پذیر دنیا را از آن خود کند. جمعیت کانادا را اغلب افرادی با سبک‌های زندگی سالم تشکیل داده است که نرخ شیوع بیماری‌های واگیر به طور معمول در میان آن‌ها بسیار پایین است.

جامعه صنعتی دانمارک از فناوری پیشرفته دنیا بهره می‌گیرد و این در حالی است که صنعت خدمات به عنوان بهترین و موفق‌ترین منبع درآمد کشور شناخته شده است که محققان علت این امر را به بهره‌گیری از سطح بالای انرژی، غذا و مواد معدنی نسبت داده‌اند.

کانادا سومین کشور تولیدکننده نفت خام به‌حساب می‌آید، ضمن این‌که از نظر برخورداری از منابع نفتی نیز جایگاه سوم کشور‌های دنیا را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که اقتصاد بسیار پررونق این کشور در کسب درآمد شهروندان نقش مهمی ایفا کرده است و به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها منجر شده است.

سومین کشور زیست‌پذیر دنیا در سال ۲۰۲۳، از نظر کیفیت زیست‌محیطی، بالاترین جایگاه کشور‌های دنیا را از آن خود کرده و این در حالی است که زنان و مردان آن از نظر حقوقی برابر هستند و هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی در سراسر کشور قابل مشاهده نیست.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

سوئیس

مولفه‌هایی مانند اقتصاد، سیاست پایدار و سیستم آموزشی پیشرفته در تبدیل سوئیس به چهارمین کشور زیست‌پذیر دنیا در سال ۲۰۲۳ نقش مهمی ایفا کرده است. مردم این کشور از نظر اشتغال و آموزش‌های مربوطه، کمترین چالش‌ها را تجربه می‌کنند و این در حالی است که نرخ مالیات پایین در رونق اقتصادی کشور بسیار اثربخش بوده است. صنعت تولید سوئیس از پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا بهره می‌گیرد که به دنبال آن، بسیاری از متخصصان تکنولوژی و سرمایه‌گذاران سراسر دنیا برای اشتغال‌زایی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

زیباترین و بهترین کشور‌های جهان برای زندگی در سال ۱۴۰۲

نروژ

امنیت، سیاست پایدار و سیستم آموزش عمومی توسعه‌یافته از مهم‌ترین عواملی به حساب می‌آید که نروژ را از نظر کیفیت زندگی به جایگاه پنجم کشور‌های جهان نائل کرده است. علاوه بر این، نروژ توسعه‌یافته‌ترین کشور دنیا محسوب می‌شود که استاندارد‌های زندگی در آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد، ضمن این‌که از نظر هویتی، این کشور شهرتی جهانی را در میان گردشگران سراسر جهان از آن خود کرده است. تحصیلات عالی رایگان، نرخ بسیار بالای صادرات نفت و برخورداری از سنت دیرینه سوادآموزی مردم از دیگر ویژگی‌های پنجمین کشور زیست‌پذیر دنیا به‌شمار می‌رود که در کنار فرصت‌های دیگری مانند نرخ بالای اشتغال و برابری جنسیتی، هر ساله افراد بسیاری از جمعیت جهان را برای سکونت دائمی به سمت خود دعوت می‌کند.

گزارش بعدی، بزرگتربن جنگل‌های جهان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی