تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
رئال مادرید به جام نزدیک‌تر شد

کهکشانی‌ها در اوج

رئال مادرید در ادامه پیروزی‌های خود در هفته‌های اخیر، شب گذشته (جمعه) دز زمین رئال سوسیه‌داد پیروز شد تا برای کسب عنوان قهرمانی لحظه‌شماری کند.

کد خبر: ۱۶۴۴۷۷
۰۸:۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

کهکشانی‌ها در اوج

دیدارنیوز: رئال مادرید با تک گل گولر از سد سوسیه‌داد گذشت و به عنوان قهرمانی این فصل لالیگا نزدیک‌تر شد.

رئال مادرید در نخستین مسابقه از هفته سی‌وسوم رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لالیگای اسپانیا با یک گل از سد رئال سوسیه‌داد گذشت تا جایگاه خود در صدر جدول رده‌بندی را تثبیت کند.

آردا گولر در نخستین حضور خود در ترکیب اصلی کهکشانی‌ها موفق به گلزنی شد و همین ضربه پای چپ که در دقیقه ۲۹ الکس رمیرو را ناکام گذاشت برای بیست‌وششمین پیروزی فصل رئال مادرید کافی بود.

رئال مادرید با این پیروزی ۸۴ امتیازی شد و فاصله با بارسلونا (۷۰) در رده دوم جدول را به عدد ۱۴ افزایش داد. به این ترتیب کسب تنها ۴ امتیاز دیگر تا پایان فصل برای قطعی کردن قهرمانی لوس بلانکوس کافی است.

بازی در شرایطی آغاز شد که رئال مادرید در ۲ دیدار قبلی خود مقابل منچسترسیتی و بارسلونا در دقایق پایانی و با صرف انرژی زیاد به پیروزی رسیده بود.

از سوی دیگر نزدیک بودن مسابقه مقابل بایرن مونیخ در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کارلو آنچلوتی را ناچار به ایجاد چرخش در ترکیب کرد تا ترکیب اولیه رئال در این مسابقه شامل بازیکنانی مانند کپا آریسابالاگا، فرانسیسکو گارسیا، اورلین شوامنی، خوسلو، دنی سبایوس، براهیم دیاس و آردا گولر باشد. همچنین ادر میلیتائو برای نخستین بار در ۹ ماه گذشته در ترکیب ۱۱ نفره رئال مادرید جای گرفت.

رئال مادرید در غیاب چندین مهره اصلی سلطه همیشگی را بر جریان مسابقه نداشت، اما یک حرکت تیمی زیبا و فوری در دقیقه ۲۹ این تیم را پیش انداخت. ارسال بلند اورلین شوامنی از میانه‌های میدان به حاشیه سمت راست محوطه جریمه سوسیداد رسید و دنی کارواخال توپ را با یک پاس سرضرب به سمت دیگر محوطه جریمه رساند. آردا گولر در موقعیت مناسب حاضر بود و تور دروازه رئال سوسیه‌داد را به لرزه درآورد.

گولر با ۱۹ سال و ۶۱ روز سن به دومین بازیکن جوان رئال مادرید در قرن ۲۱ تبدیل شد که در نخستین بازی خود با پیراهن این تیم در لالیگا موفق به گلزنی می‌شود. رکورد اصلی با ۱۸ سال و ۲۹۴ روز در اختیار رودریگو قرار دارد.

کهکشانی‌ها در اوج

دنی کارواخال با ثبت پاس منجر به گل گولر به رکورد اثرگذاری روی ۷ گل (۴ گل و ۳ پاس گل) در رقابت‌های فصل جاری لالیگا رسید که در کارنامه حرفه‌ای او یک رکورد به شمار می‌رود. رکورد شخصی مدافع راست سابق لورکوزن پیش از این ۶ گل یا پاس گل در فصل ۲۰-۲۰۱۹ بود.

شوامنی که زمینه‌ساز گل رئال شده بود تنها ۲ دقیقه بعد در پشت محوطه جریمه خودی توپ را لو داد تا رئال سوسیه‌داد با وجود تلاش‌های کپا به گل تساوی دست پیدا کند. با این حال صحنه توپ‌گیری آندره بارنشیا از شوامنی در اتاق VAR مجدداً بازبینی شد و نتیجه نهایی آن اعلام خطا و رد گل تساوی‌بخش لارئال بود.

شاگردان امانوئل آلگواسیل در رئال سوسیه‌داد در شب کم‌حادثه سن‌سباستین تا حدودی تیم برتر میدان بودند، اما مجموعاً تنها ۵ شوت به سمت چارچوب ۲ دروازه شلیک شد که جز گل گولر، بقیه توسط سنگربانان ۲ طرف مهار شد. بازی با همان برتری میلی‌متری مادریدی‌ها به پایان رسید تا رئال با روحیه‌ای مناسب حاصل از شکست‌ناپذیری ۳ ماهه مهیای جدال با شاگردان توماس توخل در بایرن مونیخ شود. رئال مادرید در تاریخ لالیگا ۶ بار در روز جمعه به میدان رفته که بازی دیشب به پنجمین پیروزی این تیم در بازی‌های این روز تبدیل شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی