تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سرمایه‌گذاری اسرائیل برای صادرات گاز بیشتر به اروپا

کنسرسیوم فعال در پروژه گازی اسرائیل برای استخراج از میدان لویاتان که در دریای مدیترانه واقع شده، روز یکشنبه از سرمایه‌گذاری ۵۶۸ میلیون دلاری به منظور ساخت خط لوله سوم این پروژه با هدف افزایش تولید و صادرات گاز طبیعی خبر داد.

کد خبر: ۱۵۲۰۴۶
۱۷:۳۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۲

سرمایه‌گذاری اسرائیل برای احداث سومین خط لوله صادرات گاز به اروپا

دیدارنیوز: استخراج از میدان لویاتان که یک میدان گازی زیرِ دریاست از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شده و این میدان متعهد به صدور و فروش سالانه ۱۲ میلیون متر مکعب گاز به کشور‌های مصر و اردن است.

ایده افزایش ظرفیت تولید و صادرات این میدان گازی پس از تلاش اروپا برای کاهش وابستگی به گاز روسیه مطرح شد و مطابق تصمیم نهایی اتخاذ شده سهم اصلی از افزایش ظرفیت این میدان به مقصد اروپا صادر خواهد شد.

خط لوله جدید، گاز استخراج شده از این میدان را به مرکز تولید ال ان جی (گاز طبیعی مایع) در ۱۰ کیلومتری سواحل مدیترانه منتقل می‌کند.

کنسرسیوم لویاتان که شامل شرکت آمریکایی شورون و «نیومد انرژی» و «رِیتیو انرژی» اسرائیل است، اعلام کرد که مطابق هدف گذاری انجام شده، تولید لویاتان در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به ۱۴ میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد.

اسرائیل قصد دارد با توسعه ظرفیت تولید گاز مایع در نزدیکی سواحل خود، صادرات گاز میدان لویاتان را به بازار‌های جهانی از جمله اروپا تسهیل کند.

البته کنسرسیوم لویاتان اعلام کرده که تقاضای گاز اردن نیز در حال افزایش است و بخشی از افزایش تولید به این بازار نزدیک اختصاص خواهد یافت.

این کنسرسیوم همچنین هدف بلندمدت خود را تولید ۲۱ میلیارد مترمکعب در سال اعلام کرده است. همزمان با افزایش ظرفیت استخراج گاز از میدان لویاتان یک پایانه گاز طبیعی مایع (LNG) شناور نیز در سواحل اسرائیل و با ظرفیت سالانه تولید ۶.۵ میلیارد متر مکعب گاز مایع احداث خواهد شد.

پس از اعلام این خبر، سهام شرکت‌های نیومد و ریتیو در بورس تل‌آویو به ترتیب ۰.۷ و ۱.۴ درصد افزایش یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی