تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی:

۲۶۸۰واحد مسکونی در خوی تعمیر و بازسازی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از ابلاغ دستور کار تعمیرات ۲ هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

کد خبر: ۱۴۵۲۹۹
۱۴:۲۴ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

۲۶۸۰واحد مسکونی در خوی تعمیر و بازسازی می‌شود
دیدارنیوز: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از ابلاغ دستور کار تعمیرات ۲ هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

جعفر برزگر، از ابلاغ دستور کار‌های واحد‌های تعمیری در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی خبر داد و گفت: تاکنون دستور کار تعمیرات ۲ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی مناطق شهری و روستایی برای تعمیر و سکونت سریع ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: عملیات آواربرداری واحد‌های احداثی نیز در ۹ محور با استقرار ۵۰ اکیپ ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین با سرعت در حال انجام است.

برزگر با بیان اینکه تاکنون آواربرداری ۲۹۰ واحد مسکونی در روستا‌ها به اتمام رسیده است، افزود: طبق آخرین برآورد‌ها ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارد.

وی اضافه کرد: لیست واحد‌های احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستا‌ها و شهر‌ها صورت گیرد.

برزگر خاطرنشان کرد: بازسازی شهر خوی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، شهر فیرورق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و بخشی از روستا‌های زلزله زده به استان اردبیل به عنوان ستاد‌های معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی واگذار شده است.

وی ادامه داد: برای واحد‌های تخریبی مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود پنج درصد و واحد‌های تخریبی مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود چهار درصد تعیین شده همچنین ۶۰ میلیون کمک بلاعوض از سوی دولت در مناطق شهری و روستایی به واحد‌های تخریبی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به محض اینکه دولت مصوبه را ابلاغ کند هماهنگی با بانک‌ها، فرآیند تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان به بانک انجام می‌شود.

وی یادآور شد: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین و در میان واحد‌های روستایی آواربرداری شده در حال توزیع است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: برای اینکه واحد‌ها تکمیل شود علاوه بر تسهیلات، نیاز به کمک‌های مردم به هموطنان زلزله زده هستیم که برای این منظور مردم می‌توانند جهت کاهش آورده اهالی مناطق زلزله زده شهرستان خوی برای تکمیل واحد‌های مسکونی، کمک‌های خود را به حساب ۱۰۰ امام (ره) نزد تمام شعب بانک ملی واریز کنند. با وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی تعدادی از منازل و مدارس دچار آسیب شدند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از ۱۵ روز همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی