تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

هشدار فائو درباره سلطه طالبان؛ ناامنی غذایی برای ۷۹ درصد مردم افغانستان

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در گزارش خود به وضعیت وخیم مردم افغانستان به ویژه پس از سلطه طالبان بر این کشور اشاره کرده و برآورد کرده که پس از توقف کمک‌های خارجی با مانع‌تراشی مداوم طالبان، ۷۹ درصد مردم این کشور با ناامنی غذایی متوسط یا شدید مواجه هستند و میلیون‌ها نفر دچار فقر و گرسنگی شده‌اند.

کد خبر: ۱۴۴۱۴۰
۱۷:۲۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

هشدار فائو درباره سلطه طالبان؛ ناامنی غذایی برای ۷۰ درصد مردم افغانستان

دیدارنیوز: سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) روز سه‌شنبه اعلام کرد، در حالی که طی سال ۲۰۱۴ حدود ۲۱ درصد از مردم جهان تحت ناامنی غذایی بودند، این نرخ در سال ۲۰۲۱ به ۲۹ درصد رسید.

بر پایه گزارش فائو، در سال ۲۰۲۱، نزدیک به نیم میلیارد نفر، که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها ساکن جنوب آسیا بودند از سوء تغذیه رنج می‌بردند و بیش از یک میلیارد نفر نیز در این سال با ناامنی غذایی متوسط تا شدید مواجه بودند.

به گفته این سازمان، همه‌گیری ویروس کرونا که زمینه بیکاری گسترده در جهان را فراهم کرد و متعاقب آن، حمله نظامی روسیه به اوکراین که موجب افزایش قیمت انرژی، مواد غذایی و کود‌های شیمیایی شد، میلیون‌ها نفر در جهان را به کام رژیم غذایی نامناسب فرستاد.

ارزیابی سالانه فائو نشان می‌دهد که شاخص قیمت مواد غذایی این سازمان در چند سال گذشته روند صعودی داشته و در مارس ۲۰۲۲ به رکوردی تاریخی دست یافته است، اما با وجود کاهش قیمت‌ها در اواخر سال گذشته میلادی، این شاخص همچنان ۲۸ درصد بالاتر از سطح ثبت شده برای آن در سال ۲۰۲۰ است.

مطابق این گزارش، منطقه آسیا و اقیانوسیه سالانه نزدیک به ۲ تریلیون دلار مواد غذایی وارد می‌کند و افزایش قیمت کالا‌های اساسی مانند برنج، گندم و روغن بیشترین ضربه را به فقرا وارد کرده است. چنان که نزدیک به ۲ میلیارد نفر، معادل ۴۵ درصد مردم آسیا رژیم غذایی سالمی ندارند که افزایش مشکلات کم خونی و چاقی و نیز گرسنگی را تشدید کرده است؛ به طوری که حدود یک چهارم کودکان در آسیا و اقیانوسیه با عارضه کوتاهی‌قد مواجه شده‌اند.

فائو در گزارش خود همچنین به وضعیت وخیم مردم افغانستان به ویژه پس از سلطه طالبان بر این کشور اشاره کرده و برآورد کرده که پس از توقف کمک‌های خارجی با مانع‌تراشی مداوم طالبان، ۷۹ درصد مردم این کشور با ناامنی غذایی متوسط یا شدید مواجه هستند و میلیون‌ها نفر دچار فقر و گرسنگی شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی