تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
قسمت دوم گفت‌وگوی دیدار با ناصر نقویان:

نقویان درباره اعتراضات، ولایت فقیه، گشت ارشاد، رفراندوم، رژیم پهلوی و رابطه با آمریکا چه گفت؟ + ویدیو

حجت‌الاسلام ناصر نقویان در قسمت دوم گفت‌وگوی خود با دیدارنیوز در مورد اعتراضات و ربط دادن آن به دشمن، امر به معروف، نهی از منکر، میزان ناراضیان ایرانی، رفراندوم، ولایت فقیه و آنچه از نظر او صلاح و مصلحت کشور است، سخن گفته است.

کد خبر: ۱۴۱۵۴۵
۱۷:۳۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

نقویان درباره اعتراضات، ولایت فقیه، گشت ارشاد، رفراندوم، رژیم پهلوی و رابطه با آمریکا چه گفت؟ + ویدیو

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: حجت‌الاسلام ناصر نقویان، کارشناس مذهبی و روحانی شیعه در قسمت اول گفت‌وگوی خود با دیدارنیوز به نقش روحانیت در ایجاد شرایط کنونی کشور پرداخته و معتقد است، حوزه علمیه و کلا روحانیت شیعه باید نسبت به آن مسئولیت بپذیرد.

قسمت اول این گفتگو را در اینجا ببینید.

نقویان در قسمت دوم گفت‌وگوی تفصیلی خود با دیدار با انتقاد به حاکمیت گفت: «فرصت اعتراض کردن در چهارچوب همین قانون اساسی به مردم ندادید. برای اینکه اعتراض به خشونت کشیده نشود چه جایگاهی برای معترض و اصل اعتراض قائل شدید؟» او پرسید آیا از روز اول مردم معترض با اسلحه به خیابان آمدند؟ آن‌ها اوایل حتی شعار تند هم نمی‌دادند، آیا شنیدید؟

 

ویدیوی قسمت دوم این گفتگو

 


این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه به اعتراف و اذعان پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های خودتان بیش از ۵۰ درصد از مردم به سیاست‌های حاکمیت انتقاد دارند، خاطرنشان کرد: «مردم چگونه باید اعتراض خود را بیان کنند و اگر ابراز کردند، شما چگونه به آن رسیدگی خواهید کرد؟ آیا آن را می‌پذیرید و رفع اشکال می‌کنید؟»

وی در ادامه اظهار کرد: «جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه حمایت و رای مردم شکل گرفت. حضرت امام (ره) میزان مشروعیت حکومت را رای ملت معرفی کرد و در بهشت زهرا گفت به واسطه اعتمادی که مردم به من دارند، "دولت تشکیل می‌دهم"».

نقویان با طرح این پرسش که فقط زمانی که مردم منویات ما را اجرا کنند، رای آن‌ها میزان است؟، افزود: «روحانیت در هسته مرکزی تصمیم‌گیری نظام جمهوری اسلامی است و مردم هر خوب و بدی در حکمرانی را از چشم آن‌ها می‌بینند. حتی اگر یک روحانی به عمد یا سهو خطا کند، همه روحانیت زیر سوال رفته است».

این روحانی منتقد، در بخشی از گفت‌وگوی خود با دیدار درباره مذاکره با آمریکا پرسید: «در کدام رفراندوم مردم به شما مجوز داده‌اند که تا ابد با آمریکا دشمنی کنید؟ مذاکره کردن یا صلح کردن یعنی امتیاز دادن و امتیاز گرفتن. اگر امتیاز دادن برای مردم سود دارد و به توسعه و ثبات اقتصادی کمک می‌کند و آسیبی به استقلال و تمامیت ارضی نمی‌زد، چه اشکالی دارد؟»

وی در مورد ولایت فقیه با تاکید بر اینکه ولایت مطلقه به معنای صاحب اختیاری به تمام معنا نیست و "لَا یُسْأَلُ عَمَّا یَفْعَلُ وَهُمْ یُسْأَلُونَ"، مخصوص خداوند است، گفت: «برای رفع بیش از ۵۰ درصد مشکلات کشور به نظر من در دور بعدی، رهبری باید موقت و در دو دوره ۵ یا ۸ ساله باشد.»

نقویان در مورد عمامه پرانی هم گفت: «این کار مورد تایید نیست، اما نشان می‌دهد که کسانی که دست به اینگونه اعمال می‌زنند، تفاوتی بین معمم بی تقصیر و با تقصیر قائل نیستند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی