تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

واکسن پیشگیری از ذات‌الریه در انگلیس تایید شد

تنظیم کنندگان مقررات دارویی در انگلیس از تایید واکسن جدیدی خبر دادند که از نوزادان در برابر ویروس شایع و بالقوه خطرناک در فصل زمستان محافظت می‌کند.

کد خبر: ۱۴۰۸۷۸
۱۳:۰۶ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱

واکسن پیشگیری از ذات‌الریه در انگلیس تایید شد

دیدارنیوز: واکسن Nirsevimab به جلوگیری از ابتلای نوزادان به عفونت‌های شدید تنفسی مانند ذات‌الریه کمک می‌کند و مصونیت ناشی از آن حدود شش ماه طول می‌کشد.

ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) به راحتی از طریق سرفه و عطسه منتشر می‌شود و تقریبا همه کودکان تا دو سالگی به آن مبتلا می‌شوند.

در کودکان بزرگتر و بزرگسالان، این ویروس ممکن است باعث سرفه یا سرماخوردگی شود، اما در خردسالان می‌تواند باعث برونشیولیت (نوعی التهاب ریوی) شود که دلیل اصلی مراجعه کودکان زیر پنج سال به بیمارستان است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دکتر "سیمون دریسدیل"، متخصص اطفال در حوزه بیماری‌های عفونی در بیمارستان سنت جورج لندن گفت: این واکسن می‌تواند به عنوان روش درمانی در بدو تولد یا طی دو ماهگی و در حین واکسیناسیون معمول انجام شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی