تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
به بهانه انتشار لیست تیم ملی مدل کیروش

کار مشترک کارلوس، ساپینتو، مورایس و جواد!

حضور کیروش در تیم ملی و لیست او برای اردوی اتریش در حال حاضر داغ‌ترین بحث فوتبال ایران است، موضوعی که به همین زودی حاشیه‌هایی به وجود آورده.

کد خبر: ۱۳۷۲۶۵
۱۲:۴۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

کار مشترک کارلوس، ساپینتو، مورایس و جواد!

دیدارنیوز- شقایق آسیایی: انتخاب رئیس فدراسیون و پس از آن تغییر کادر فنی در شرایطی اتفاق افتاده که زمان زیادی تا شروع رقابت‌های جام جهانی نمانده است. همه اتفاقات پیرامون تیم ملی فوتبال اعم از خداحافظی با اسکوچیچ، سلام بر کیروش و اسامی بازیکنان تیم ملی برای دعوت به اردوی تیم ملی روی دور تند انجام شده و حالا ما با چند مسئله روبرو هستیم اول اینکه اسکوچیچ مربی برکنار شده تیم ملی هنوز در ایران است و کارلوس کیروش که سرمربی است هنوز وارد ایران نشده! پس چه کسی لیست تیم ملی را منتشر است؟

این تیم ملی را چه کسی و چطور بسته؟

با اعلام اسامی بازیکنان شاغل در لیگ برتر برای حضور در اردوی تیم ملی، بسیاری می‌پرسند که وقتی کیروش ۴ سال از فوتبال ایران دور بوده چطور این نفرات را انتخاب کرده است؟ بعضی معتقدند که او با همتایان پرتغالی‌اش در استقلال، ساپینتو و سپاهان مورایس مشورت کرده، عده دیگری هم معتقدند که در نهایت کیروش با چند تغییر به لیست اسکوچیچ وفادار بوده است و شاید یک سرمربی لیگ برتری که مورد اطمینان کیروش نیز هست این فهرست را به او پیشنهاد داده باشد.

کار مشترک کارلوس، ساپینتو، مورایس و جواد!

در فاصله کمتر از ۷۰ روز مانده تا جام جهانی نگاهی می‌اندازیم به لیست کیروش که با دعوت از محمد خدابنده‌لو و سامان فلاح این دو بازیکن جوان لیگ، همه را حسابی سورپرایز کرد و نشان داد که شایسته‌ها می‌توانند شانس حضور در تیم ملی و جام جهانی را داشته باشند.

در لیست جدید کیروش، استقلال و سپاهان هر کدام ۶ بازیکن در تیم ملی دارند. نیازمند،  رضائیان، نورافکن، کریمی، سلمانی و مغانلو از سپاهان و حسینی، حردانی، جلالی، مهدی پور، محبی و قایدی از استقلال نمایندگان این دو باشگاه هستند.

نکته جالب دیگر این لیست بازگشت رامین رضائیان به تیم ملی است، هافبکی که در لیست اسکوچیچ جای نداشت، ولی از بازیکنان مورد علاقه کی روش بود شاید هم بازی‌های خوب او در سپاهان این فصل، دوباره پایش را به تیم ملی باز کرده است.

از تیم صدرنشین پرسپولیس هم بیرانوند، پورعلی گنجی، سرلک، صادقی و ترابی به اردوی اتریش دعوت شدند تا صدرنشین لیگ برتر پنج نماینده در تیم ملی داشته باشد.

در میان این  بازیکنان دعوت مجدد پورعلی گنجی هم پس از دوران مصدومیتش قابل بحث است بازیکنی که مدت‌ها به دلیل مصدومیت دور از فوتبال بود، ولی با پس‌زمینه ذهنی مثبتی که کیروش از او دارد. این مدافع پس از ۴ حضورش در ترکیب پرسپولیس دوباره به لیست تیم ملی بازگشت.

بسیاری از هواداران پرسپولیس البته از دعوت نشدن دانیال اسماعیلی‌فر در جمع ملی پوشان ناراضی هستند، اما مربی تیم ملی تصمیم گرفته در این پست از صالح حردانی، مهدی شیری و سامان فلاح را دعوت کند.

با یک برآورد ذهنی از دوران حضور کیروش روی نیمکت تیم ملی و جام جهانی‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، به نظر می‌آید او بیشتر به بازیکنان فیزیکی و با قامتی بلند اعتقاد دارد. این مسئله حتی خط خوردن سروش رفیعی را توجیه می‌کند ضمن اینکه شاید حضور رفیعی در جمع حامیان اسکوچیچ باعث خط خوردن او شده باشد.

کیروش مرد اول یا مدیر فنی!

دومین مسئله قابل بحث موضوع دستیاران کیروش در کادر فنی است. گفته شده که کی روش با ۵ دستیار خارجی و یک ایرانی در جام جهانی قطر حاضر خواهد شد. پیش از این گفته می‌شد که قرار است جواد نکونام به عنوان کمک اصلی در کنار کیروش باشد و پس از این تورنمنت با تغییر کاربری به عنوان سرمربی، هدایت تیم را قبول کند و کیروش نیز به عنوان مدیر فنی همراه تیم بماند، اما در نهایت نکونام عنوان کرد تنها حاضر هست به عنوان سرمربی به تیم ملی بپیوندد و فعلا قصد خداحافظی از فولاد را ندارد.

به هر حال تیم ملی زمان کمی دارد و دایره امن آدم‌هایی که کیروش به آن‌ها اعتماد دارد هم شاید از میان افرادی انتخاب شود که پیش از این این تجربه کار کردن با این مربی پرتغالی را داشتند، مثل نکونام و منصوریان.

مسئله سوم زمان حضور کیروش است، شاید او و تاج در این زمان کوتاه با قبول این مسئولیت سنگین ریسک بزرگی کردند، ولی باید دید کارلوس کیروش پس از بازگشت به ایران چه سیاستی را در پیش می‌گیرد و دوباره برای منتقدان شمشیر را از رو می‌بندد یا خیر؟

به هر حال بازگشت کیروش به فوتبال ایران بعد از ۳ سال جذابیت‌های خودش را دارد و باید دید در اولین کنفرانس مطبوعاتی او چه اتفاقاتی رقم می‌خورد و چه صحبت‌هایی رد و بدل خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی