تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کاخ سفید: آمریکا آماده بازگشت به تعهدات برجامی است

«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در صورت آمادگی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی، آمریکا نیز آماده انجام اقدام مشابه است.

کد خبر: ۱۳۶۹۳۷
۰۸:۱۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱

کاخ سفید: آمریکا آماده بازگشت به تعهدات برجامی است

دیدارنیوز: سخنگوی کاخ سفید گفت که در صورت آمادگی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی، آمریکا نیز آماده انجام اقدام مشابه است.

وی افزود که واشنگتن برای تمام سناریوها، بازگشت به توافق هسته‌ای یا عدم تحقق آن، آماده است.

سخنگوی کاخ سفید با اعلام این‌که هنوز اختلاف‌نظر‌هایی با ایران وجود دارد، گفت که دولت آمریکا بایدن هرگز توافقی را که در راستای منافع این کشور نباشد، امضا نخواهد کرد.

این مقام آمریکایی پیش از این گفته بود که احیای احتمالی برجام نباید به تحقیقات آژانس درباره «منشأ اورانیوم در سه سایت اعلام نشده ایران» مرتبط شود.

ژان پی‌یر با ادعای این‌که واشنگتن قاطعانه از استقلال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می‌کند، گفت که زمانی که مدیر کل آژانس به شورای حکام گزارش دهد که در خصوص مسائل باقی‌مانده شفاف‌سازی صورت گرفته و این مسائل حل و فصل شده‌اند، انتظار می‌رود که موضوع ایران از دستور کار آژانس خارج می‌شود، ولی پیش از آن، چنین امری رخ نخواهد داد.

کارین ژان پی‌یر همچنین مدعی شد که تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ماهیت سیاسی نداشته و «اهرمی برای فشار» یا کارتی برای چانه‌زنی نیست.

سخنگوی کاخ سفید افزود که خواستار آن هستیم که هنگام بازگشت به برجام تمامی مسائل حل و فصل شده و پرونده بازی وجود نداشته باشد و این امر به‌طور کامل به تصمیم ایران بستگی دارد.

وی در ادامه ادعا‌های خود افزود که از ابتدای مذاکرات، رویکرد آمریکا اصولی بوده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی