تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قیمت باورنکردنی تارا ایران خودرو در روسیه/ شرط روس‌ها برای واردات این خودرو چیست؟

لادا پریورا ۲۰۲۳ همان سدان کامپکت ایران خودرو یعنی تارا است که با اسمی جدید و قیمت باورنکردنی، در کشور روسیه به فروش می‌رسد. اما آیا تحریم جهانی روسیه روی صادرات یا مونتاژ LADA Priora تاثیر مثبتی دارد؟

کد خبر: ۱۳۶۹۰۳
۱۴:۲۶ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

قیمت باورنکردنی تارا ایران خودرو در روسیه

دیدارنیوز ـ به نقل از گجت نیوز، ایران خودرو هر کاری که فکرش را کنید با تارا کرده است. از طراحی نسخه هوشمند این سدان جمع و جور با نام تارا کانتکتد تا جایگزین کردن موتور برقی با پیشرانه بنزینی و تولد تارا برقی یا حتی تولید نسخه اتوماتیک تارا، همه و همه از یک چیز مهم خبر می‌داد؛ ایران خودرو قرار است تا با محصول تقریبا جدید خود، حسابی فخر فروشی کند و اولین میزبان خارجی آن‌ها، روس‌ها هستند.

در ادامه با تصاویر، امکانات، قیمت و احتمال مونتاژ لادا پریورا ۲۰۲۳ در خاک روسیه همراه خواهیم بود.

تقریبا همه شما می‌دانید که تارا از پیشرانه معروف TU ۵ P با حجم ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که در نسخه‌های دستی و اتوماتیک می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه کاملا با آب و هوای روسیه همخوانی دارد، اما به نظر شما این موضوع تنها دلیل تمایل روس‌ها به واردات یا مونتاژ خودرو‌های ایرانی است؟ البته که خیر!

از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین تا به امروز، تقریبا تمام خودروسازان برتر جهان از روسیه خارج شده‌اند و به اجماع جهانی و اعمال تحریم‌ها علیه این کشور پیوسته‌اند. از تویوتا تا بنز، بی ام و، فولکس واگن، رنو، اشکودا، آئودی و هر خودروساز مهم و غیر روسی که فکرش را کنید، از این کشور خارج شده است. حالا که میدان از تمام رقبا خالی شده، وقت آن است که ایران خودرو با سدان تارا و با نام لادا پریورا ۲۰۲۳ به کشور چشم آبی‌ها سفر کند.

قیمت باورنکردنی تارا ایران خودرو در روسیه

پیش بینی می‌شود که لادا پریورا ۲۰۲۳ در کشور روسیه، دقیقا همان مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات رفاهی تارا را داشته باشد و شاید وارد کننده یا مونتاژ کننده روسی، آپشن‌هایی مثل گرم کن صندلی یا فرمان را به این خودرو اضافه کند. همچنین طبق برخی خبر‌ها گفته می‌شود که شرکت روسی آوتوواز (AvtoVaz)، عاملیت واردات یا حتی مونتاژ لادا Priora ۲۰۲۳ یا همان تارا ایران خودرو را بر عهده داشته باشد.

در حال حاضر اگر در بازار خودرو ایران به دنبال تارا دنده‌ای یا اتوماتیک باشید، باید چیزی بین ۴۴۱ تا ۵۷۶ میلیون تومان خرج کنید که این عدد در قیمت کارخانه به ۲۹۳ و ۴۱۵ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند؛ اما تارا در کشور روسیه و با نام لادا پریورا ۲۰۲۳ با چه قیمتی به فروش خواهد رسید؟

قیمت باورنکردنی تارا ایران خودرو در روسیه

طبق شایعات شنیده شده، لادا پریورا ۲۰۲۳ در نسخه دنده‌ای با قیمت یک میلیون روبل مهمان روس‌ها خواهد بود که این عدد تقریبا معادل ۵۰۰ میلیون تومان است. همچنین خبر می‌رسد که بسیاری از سیاستمداران روسی با واردات مستقیم این خودرو مخالفت کرده‌اند و انتقال فناوری و بومی سازی تارا را یکی از شروط واردات لادا Priora ۲۰۲۳ یا همان سدان تارا ایران خودرو در روسیه عنوان کرده‌اند. پس از همین حالا می‌توان گفت که تارا اولین خط مونتاژ خارجی خود را در کشور روسیه خواهد داشت.

برچسب ها: قیمت خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی