تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
افاضات اضافه

عوام شهرکرد و همدان آب ندارند؛ ایرادی ندارد!

در هفته‌ای که سپری شد خوشبختانه بلایای طبیعی تا حد زیادی از مملکت دست برداشته و بر سر عوام نازل نشد اما مسائل انسانی همچنان برقرار است، گرچه عوام‌الملک می‌گوید ما اصلا مشکلی نداریم!

کد خبر: ۱۳۵۷۶۹
۱۴:۳۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

گوشی را که روشن کردم پیام یکی از عوام را دیدم‌. دیشب صحبت‌های شهباز از خواص‌المله را برایم ارسال کرده بود. شهباز به عوام گفته نگران نباشند چون وضعیت از این که هست بدتر نمی‌شود. حیف شد. عادت کرده‌ایم بگوییم فردا دریغ از امروز. البته چون ابراهیم هم گفته بود خواص‌الدوله‌‌ش به همه وعده‌هایشان عمل کرده‌اند احتمالا حرف شهباز درست است. محمد، رییس کمیته رُب گوجه‌فرنگی اعلام کرد که نصف کارخانه‌های تولید تن ماهی و رب گوجه فرنگی تعطیل شده‌اند و قیمت‌گذاری رب گوجه فرنگی در اختیار محمد، معاون اول ابراهیم است. بالاخره محمد خیلی مهم است و در زمینه بهداشت و درمان و تغذیه و بقیه چیزها متخصص است. اگر امروز اصلا کرونا وجود ندارد و شکست خورده به خاطر واکسن‌هایی‌ست که محمد ساخته است. آن موقع خیلی‌ها به محمد ایراد می‌گرفتند اما حالا معلوم شده که حتی غربی‌ها هم اگر از واکسن‌های محمد استفاده کرده بودند می‌توانستند کرونا را شکست بدهند. یکی دو سال دیگر هم قدر و منزلت رب گوجه فرنگی به خاطر زحمت‌های محمد بالا خواهد رفت.

فهرست صد شرکت برتر خاورمیانه را دیدم. هیچ شرکت ایرانی در آن نبود. عجیب هم‌ نیست. اعمال نفوذ کشورهای عربی همیشه باعث شده حق شرکت‌های ایرانی تضییع شود. بهتر است ما خودمان یک فهرست از صد شرکت برتر خاورمیانه منتشر کنیم و اسم هیچ شرکت غیر ایرانی را در آن ننویسیم تا همه بفهمند ما می‌توانیم و اگر نمی‌کنیم از ناتوانی‌مان نیست. فیلم‌ها و عکس‌هایی از سفر ابراهیم به کرمان دیدم. سبک جدیدی از پلکاندن در گل بود که احتمالا در سطح روسای خواص است. همه چیز خاکی بود و به جای اینکه کفش و پاچه ابراهیم گلی باشد از فرق سر تا جایی که در تصاویر دیده می‌شد خاکی بود. خیلی‌ها معتقدند خواص خوب خواص خاکی هستند و آن‌ها که گلی هستند می‌خواهند یک روز خواص خوبی بشوند. عصر مسابقات فوتبال لیگ برتر شروع شد. خوشبختانه همه چیز در تراز کشوری‌ست ‌که سه ماه دیگر به عنوان بزرگترین همسایه میزبان جام‌جهانی قرار است در آن مسابقات شرکت کند. چند اشکال جزئی وجود دارد که تا آن موقع رفع می‌شود. سامانه بلیت‌فروشی دچار مشکل است و فعلا در هفته اول هیچکدام از عوام نتوانستند بلیت بخرند و به ورزشگاه‌ها بروند چه رسد به اینکه از نسوان هم باشند. یک اختلاف نظر کوچک هم بین تلویزیون بودجه‌بگیر و تیم‌ها درباره حق پخش تلویزیونی وجود دارد که بدیهی‌ست مثل همه چیزهای دیگر هر چه تلویزیون بودجه‌بگیر بگوید درست است. الان هم تلویزیون بودجه‌بگیر می‌گوید حق پخش را داده اما تقصیر خواص‌الدوله‌هاست که پول را به باشگاه‌ها نداده‌اند. اتفاقا هم‌ تلویزیون بودجه‌بگیر جوری مسابقه اول لیگ بین استقلال سپاهان را پخش کرد که مساله حق پخش حل شود و شد.

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

توییت زهره خواص‌المله تهران را درباره ماهواره ایرانی که روس‌ها مدعی هستند آن‌ها ساخته‌اند خواندم. گفت همانطور که ماهواره ما به فضا می‌رود اروپایی‌ها در حال جمع کردن هیزم برای زمستان هستند. همینطور است. وقتی از دستاورد می‌گوییم دقیقا منظورمان همین چیزهاست. ما اصلا دغدغه این چیزهای زمینی را نداریم و با خیال راحت در حال فضانوردی هستیم ولی اروپایی‌ها یا به دنبال دستمال توالت می‌گردند یا هیزم جمع می‌کنند. دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد که از سال جدید در رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی به صورت شهریه‌پرداز دانشجو می‌پذیرد و شهریه هر ترم کمتر از ۵۰ میلیون تومان نخواهد بود. رقم معقولی‌ست. خوب است که دندانپزشکان و داروسازان مملکت از بین کسانی انتخاب شوند که می‌توانند حداقل ماهی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان شهریه بپردازند چون از اول با رقم‌های بزرگ آشنا هستند و بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند ظرف یک سال جبران کنند. باید نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی تهران بنویسم و پیشنهاد کنم علاوه بر دانشجوی شهریه‌پرداز، امکان ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان شهریه‌پرداز را هم فراهم کنند. به نظرم رقم شهریه برای این فارغ‌التحصیلان باید حداقل ترمی ۱۰۰ میلیون تومان باشد. در این روش فرد می‌تواند شهریه را بپردازد و بدون اینکه دوره دانشجویی را بگذراند به عنوان فارغ‌التحصیل دندانپزشکی یا داروسازی انتخاب شود. طبیعی هم هست شهریه این گروه بیشتر باشد چون از همان اول وارد بازار کار می‌شوند.

یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

احمد، خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرد که قرار گرفتن ایران در بین ده اقتصاد برتر دنیا گزافه نیست و شدنی‌ست. صحیح است. کافی‌ست اقتصاد ما نقاهت بعد از جراحی را به خوبی بگذراند. اصلا همین که خواص‌الدوله امور داخله درباره اقتصاد صحبت می‌کند نشان می‌دهد ما می‌توانیم بین ده اقتصاد برتر دنیا باشیم و اگر تا حالا نبودیم به خاطر این است عده‌ای فکر می‌کردند حوزه اقتصاد خیلی تخصصی‌ست. نصرالله، خواص‌المله مشهد اعلام کرد مصوبه واردات خودرو به خاطر تلنگر زدن به خودروسازان بوده و واردات خودرو فقط در صورتی انجام می‌شود که خودروسازان نتوانند نیاز بازار داخل را تامین کنند. خوشبختانه هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد. اگر هم بیفتد عیبی ندارد.‌ خود خودروسازان هر طور صلاح بدانند نیاز بازار را تامین می‌کنند. دستشان هم درد نکند. اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام را از طریق نماینده دوستان عزیزمان در روسیه پیگیری کردم. میخائیل گفت احتمالا هفته آینده توافق حاصل می‌شود. لابد یک چیزی می‌داند که این را می‌گوید. باید حرفش را جدی بگیریم. کلا در طول تاریخ هر وقت روس‌ها را جدی گرفته‌ایم خاطرات خوبی برایمان باقی مانده است. دبیر ستاد امور بکن و نکن خراسان گفت کسانی که در عکس‌های پروفایلشان حجاب را رعایت نکنند ممکن است اخراج شوند. در ضمن کسانی که می‌خواهند شلوار زاپ‌دار بپوشند باید مالیاتش را بپردازند و حتما هم روی شلوارشان نوشته شده باشد که مخصوص استفاده در منزل است. طرح‌های خوبی‌ست. آن مساله عکس پروفایل که خیلی مهم است. یک وقت‌هایی آدم، دیروقت شب  از سر بیکاری به عکس‌های پروفایل دیگران نگاه می‌کند و فکرش هزار راه می‌رود. واقعا هم باید این افراد را اخراج کرد. مساله شلوار هم خیلی بدیهی‌ست. شلوار باید زیپ‌دار باشد. اینکه تازگی عده‌ای به جای زیپ به شلوارهایشان زاپ می‌زنند و انتظار دارند بیرون از منزل چنین شلوارهایی را بپوشند قابل قبول نیست.

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

وضعیت اینترنت چند روزی‌ست که باعث آرامش خاطر همه خواص و بخش‌های بزرگی از عوام شده است. صیانت یعنی همین! عوام باید یاد بگیرند که چطور از اینترنت استفاده کنند. رتبه‌بندی جدید کشورها با توجه به سرعت اینترنتشان را هم دیدم. خوشبختانه در رده ۱۴۵ قرار داریم. این از آن رده‌بندی‌هایی‌ست که باید سعی کنیم سریعتر در آن از آخر اول بشویم. قبلا هم نوشته بودم که عوام باید با سرعت مطمئنه از اینترنت استفاده کنند. داریم به آن نقطه نزدیک می‌شویم. اتفاقا معاون عیسی به جوسازی‌های عده‌ای از عوام ناآگاه درباره وضعیت اینترنت جواب داد و گفت کیفیت اینترنت کاهش نیافته بلکه توقع عوام بالا رفته است. مثل همیشه نکته درستی‌ست. عوام ما در این زمینه‌ها توقعات بالایی دارند. هر چقدر هم که خواص به شکل اصولی کیفیت زندگی آن‌ها را بالا می برند باز هم ناشکری می‌کنند و ناراضی هستند. اصلا نباید به این توقعات اهمیت داد.‌ عوام نشان داده‌اند در خیلی مسائل خیر و صلاح خودشان را نمی‌دانند و لازم است خواص آن‌ها را هدایت کنند. کافی‌ست برنامه‌ای ایجاد شود که وقتی عوام در حال استفاده از اینترنت، منتظر باز شدن یک صفحه یا تماشای یک فیلم یا تصویر هستند بعد از حدود ده دقیقه انتظار، روی صفحه نمایشگر یا تلفن همراهشان عبارت "همینه که هست" ظاهر شود. عوام می‌پذیرند و همراهی می‌کنند. دبیر ستاد امور بکن و نکن اعلام کرد از این به بعد قرار است افراد بدحجاب جریمه نقدی بشوند.‌ کار خیلی خوبی‌ست. فقط باید بفهمم قرار است پلاک هر فرد را به کجایش وصل کنند که با استفاده از آن امکان ثبت جریمه فراهم شود. احتمالا برای زاپ و زیپ شلوار هم نرخ‌های جداگانه در نظر می‌گیرند. جواد، خواص‌المله مشهد اعلام کرد در کوچه‌های منهتن نیویورک هم‌ نیرو داریم و می‌توانیم در آمریکا انتقام بگیریم. منظورش را نفهمیدم. احتمالا می‌خواسته بگوید ما خیلی قوی و پرنفوذ هستیم. البته بچه‌های منهتن که از خودمان هستند. باید سعی کنیم در کوئینز و هارلم هم نیرو داشته باشیم. همچنان اخباری درباره مذاکرات شنیده می‌شود. قرار است تا ساعت ۱۲ امشب نظرات ما جمع‌بندی شود. قطعا آمریکایی‌ها و غربی‌ها نگران هستند چون می‌دانند معمولا جمعبندی‌های ما جمعبندی‌‌های سخت است.

سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

صبح را با صحبت‌های سعید از اصلاحیون آغاز کردم. گفت که آرامش از لوله توپ درمی‌آید و نه از توافق. به همین خاطر آرزو کرد که توافق صورت نگیرد. امیدوارکننده است. نشان می‌دهد اصلاحیون در حال فکر کردن به کارهای بدشان هستند و بالاخره دارند می‌فهمند که نباید همه چیز را به توافق گره بزنند. مخصوصا وقتی که لوله تفنگ هست چه دلیلی دارد که دنبال توافق بروند. گزارشی از میزان مصرف لبنیات در کشور دیدم. ثروتمندترین بخش عوام در سال ۹۹ کمتر از فقیرترین بخش عوام در سال ۸۴ لبنیات مصرف می‌کنند. اتفاق جالبی‌ست. نشان می‌دهد بخش‌های مختلف عوام لااقل در لبنیات در حال درک بهتر همدیگر هستند. بالاخره باید ایجاد جامعه بی‌طبقه را از یک جا شروع کرد. رییس امور سینما گفت که قرار است اسامی عده‌ای از به اصطلاح هنرمندان که ممنوع‌الکار شده‌اند در هفته آینده اعلام شود. اتفاق خوبی‌ست‌. باعث می‌شود جا برای عده جدیدی از هنرمندان باز شود. در عصر ابراهیم به گردش نخبگان توجه خاصی می‌شود. اخباری از قطع آب در شهرکرد به دستم رسید. تقریبا مانند همان ماجرای مصرف لبنیات است. باید شرایطی ایجاد کرد که عوام در همه چیز همدیگر را درک کنند. عوام شهرکرد هم با اینکه سر چشمه نشسته‌اند باید بفهمند که عوام پایین‌دست چه می‌کشند.

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

احساس می‌کنم خواص با کارهایشان در حال امتحان کردن صبر و حوصله من در خاطره‌نویسی هستند‌ عیبی ندارد. من که همیشه گفته‌ام عوام‌الملک بودن کار سختی‌ست. چون همیشه باید زحمات خواص را برای عوام توضیح بدهی. تصمیم دارم امروز و فردا زحمات خواص را به این شکل برای عوام توضیح بدهم که وارد جزئیات نشوم و اجازه بدهم عوام‌ خودشان درباره زحمات خواص فکر کنند.

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

هوا خنک شده است. عده‌ای می‌گویند عوام در شهرکرد و همدان وبعضی شهرها آب ندارند. عیبی ندارد. کمی تحمل کنند آب می‌آید. در اخبار، مسائلی مانند شدن یا نشدن توافق، جریمه کردن بدحجابان، بودن یا نبودن اینترنت و یک سری چیزهای بی‌اهمیت دیگر از این دست مثل ممنوع‌الکار شدن عده‌ای از به اصطلاح هنرمندان مطرح است. آیا واقعا مشکل امروز مملکت ما این چیزهاست که درباره‌اش بنویسم؟ قطعا نه. اصلا مدت‌هاست مشکلی نداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی