تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
استوری‌های شبانه بازهم خبرساز شدند

دفاع بازیکنان تیم‌ملی از «نامزد جنجالی»؟!

انتشار استوری بعضی از بازیکنان تیم ملی درباره انتخابات ریاست فدراسیون، پس از موضوع جنجالی انتخاب سرمربی تیم‌ملی می‌تواند شروع دودستگی تازه‌ای در اردوی ایران در آستانه جام جهانی قطر باشد. متن پست گروهی از بازیکنان، انتقاد از دخالت سیاسیون در فوتبال بود اما نام بردن از دو نماینده مخالف مهدی تاج، نشان داد هدف اصلی، حمایت از تاج در برابر انتقادات درباره پرونده ویلموتس است.

کد خبر: ۱۳۴۹۱۸
۰۸:۳۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

دفاع بازیکنان تیم‌ملی از «نامزد جنجالی»؟

دیدارنیوز: بعد از دو دستگی تیم ملی بخاطر موضوع انتخاب سرمربی، حالا بازیکنان وارد دعوای انتخاب رئیس فدراسیون شده‌اند.

انتشار استوری بعضی از بازیکنان تیم ملی درباره انتخابات ریاست فدراسیون، می‌تواند شروع دودستگی تازه‌ای در اردوی ایران باشد. چند هفته قبل، ماجرای ابقا یا اخراج دراگان اسکوچیچ، اولین جرقه این دو دستگی را زد. بعضی بازیکنان تیم ملی، قصد حمایت از اسکوچیچ را داشتند و بخش دیگری از بازیکنان، روبروی آن‌ها قرار گرفتند. همان زمان، انتقادات زیادی از دخالت بازیکنان در موضوع انتخاب سرمربی ایران شد. حالا تعدادی از آن‌ها، قدم بلندتری برداشته‌اند و در حمایت از یک کاندیدای ریاست فدراسیون، استوری منتشر کرده‌اند. آن‌ها در استوری‌های‌شان، اسمی از این کاندیدا نیاوردند و مخاطب صحبت‌های‌شان، دو نماینده مجلس بودند. دو نماینده‌ای که در مخالف سرسخت این کاندیدا هستند.

قدم‌های آهسته
پرونده ویلموتس، یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران است که کاندیدای محبوب این بازیکنان، مهدی تاج، عامل اصلی آن بود. همین پرونده هم باعث کنار رفتن او از فوتبال شد. رفتن پرونده به CAS اما، بهانه‌ای شد تا او دوباره در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کند و امیدوار باشد با پیروزی در این دادگاه، بتواند ورق را به نفع خودش برگرداند. ایران در CAS پیروز شد، اما در نهایت، حضور کوتاه ویلموتس و دستیارانش در ایران هزینه‌ای حدودا ۶ میلیون یورویی روی دست فدراسیون گذاشت. هزینه‌ای که بخاطر بخشی از آن، ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس مصادره شد. حالا عاملان این پرونده تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومانی، بخاطر کمتر شدن رقم بدهی ایران در نقش برنده خودشان را جا زده‌اند.

پرونده قضایی
قرارداد عجیب ایران با ویلموتس، فقط ابعاد ورزشی نداشت. ارزش مالی مربیان، در فوتبال موضوع پنهانی نیست و دستمزدی که ایران به ویلموتس داد، بسیار بیشتر از قرارداد‌های قبلی و بعدی او بود. این پرونده، در نهاد‌های قضایی و مجلس هم دنبال شد. فارغ از نتایج ویلموتس، مشخص نبود چرا فدراسیون با این مربی، قراردادی چند برابر ارزش واقعی او بسته است. پیگیری ماجرا، تا زمان مشخص شدن رای نهایی پرونده در دادگاه CAS متوقف ماند و حالا، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، وعده بررسی آن در سازمان بازرسی کل کشور را داده است. موضوعی که می‌تواند ابعاد تازه‌ای، از قرارداد عجیب و پرابهام ویلموتس را روشن کند.

استفاده از ستاره‌ها
آخرین قدم کاندیدای فدراسیون، استفاده از ستاره‌های تیم ملی بود. ستاره‌هایی که مدتی قبل، وارد چالش با هم بر سر انتخاب سرمربی تیم ملی شدند و این بار، پستی در حمایت از یک کاندیدای فدراسیون منتشر کردند. متن پست گروهی از بازیکنان، انتقاد از دخالت سیاسیون در فوتبال بود. موضوعی که تقریبا تمام اهالی فوتبال هم، با آن موافق هستند. نام بردن از دو نماینده مخالف این کاندیدا اما، نشان می‌داد هدف اصلی، حمایت از تاج در برابر انتقادات درباره پرونده ویلموتس است. کاندیدایی که شاید، در نهایت نتواند بخاطر پرونده‌های جنجالی وارد انتخابات فدراسیون شود، اما از هر روشی، برای پس گرفتن صندلی‌اش استفاده می‌کند. حتی اگر این روش، آسیب زدن به تیم ملی و روبروی هم قرار دادن بازیکنان آن باشد. احتمالا این متن عامل یک دودستگی جدید خواهد شد، چرا که بازیکنان حامی اسکوچیچ آنرا منتشر نکردند. سردار آزمون هم پس از انتشار آنرا حذف کرد.

به گزارش دیدارنیوز، در متن استوری مشترک بازیکنان تیم‌ملی آمده است: "ما سربازان تیم ملی فوتبال ایران امیدواریم آقایان احسان قاضی زاده هاشمی و نصرالله پژمانفر وقت خود را صرف معیشت و مشکلات اقتصادی مردم کنند و اجازه بدهند فوتبالی‌ها در مورد فوتبال تصمیم بگیرند. خواهش ما این است که اعضای محترم مجمع فدراسیون تصمیمی بگیرند که اسم ایران و آبروی فوتبال ایران در جام جهانی حفظ شود و بتوانیم شادی را به مردم عزیزمان هدیه دهیم. در جام جهانی قبلی تیم ملی در کمال آرامش توانست بهترین نتایج تاریخ را کسب کند. امیدواریم عزت و آرامشی که از بین رفته است دوباره به فدراسیون فوتبال بازگردد."

دفاع بازیکنان تیم‌ملی از «نامزد جنجالی»؟!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی