تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کاخ سفید: سفر «پلوسی» به تایوان حاکمیت چین را تهدید نمی‌کند

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با اشاره به اینکه سفر «پلوسی» به تایوان حاکمیت چین را تهدید نمی‌کند، گفت: تهدیدات چین موجب ترس و نگرانی واشنگتن نمی‌شود.

کد خبر: ۱۳۴۸۱۵
۲۱:۴۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

کاخ سفید: سفر «پلوسی» به تایوان حاکمیت چین را تهدید نمی‌کندکاخ سفید: سفر «پلوسی» به تایوان حاکمیت چین را تهدید نمی‌کند

دیدارنیوز: کاخ سفید اعلام کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان حاکمیت چین را تهدید نمی‌کند و تهدیدات این کشور، آمریکا را نمی‌ترساند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در واکنش به مواضع چین در قبال سفر نانسی پلوسی به تایوان اعلام کرد که این سفر به معنای نقض حاکمیت چین نیست و هیچگونه تعارضی با سیاست چین واحد ندارد.

او که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتگو می‌کرد، تأکید کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایون حاکمیت چین را تهدید نمی‌کند و تهدیدات این کشور موجب ترس و نگرانی واشنگتن نمی‌شود.

این در حالی است که مجلس ملی نمایندگان خلق چین اعلام کرد که سفر پلوسی به تایوان آسیب به اساس روابط چین و آمریکاست؛ چرا که اصل چین واحد، پیش‌شرط برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در بحبوحه تنش میان پکن و واشنگتن و با وجود هشدار‌های مکرر دولت چین، شامگاه سه‌شنبه وارد تایوان شد. او پس از ورود به تایپه در بیانیه‌ای گفت که «سفر ما به تایوان با سیاست چین واحد و بیانیه‌های مشترک واشنگتن و پکن مغایرتی ندارد.»

پلوسی تأکید کرد که «ما نمی‌توانیم تا زمانی که حزب کمونیست چین تایوان را تهدید می‌کند، دست‌بسته عمل کنیم. سفر ما مهر تأییدی بر تعهد ما به دموکراسی و احترام به حقوق بشر در تایوان است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین سفر پلوسی به تایوان را قویا محکوم و اعلام کرد که «این سفر یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ سیاسی است.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی