تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
اردوکشی لیگ برتری‌ها در ترکیه

استقلال و ساپینتو مقابل آندره پیرلو

در حالی که چند روز بیشتر به آغاز فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران باقی نمانده، هشت تیم ایرانی برای برپایی اردو آماده‌سازی پیش‌فصل به ترکیه سفر کرده‌اند.

کد خبر: ۱۳۴۱۷۳
۱۶:۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

استقلال و ساپینتو مقابل آندره پیرلو

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، فولاد، نساجی و گل‌گهر اردوی آماده‌سازی تیم‌های بزرگسال خود را در ترکیه تدارک دیده‌اند. به هر صورت برپایی اردوی پیش‌فصل یک رسم قدیمی در سراسر دنیاست و بسیاری از باشگاه‌ها در محیطی متفاوت از شهر و دیار خود اردو تشکیل می‌دهند تا وضعیت روحی بهتری برای بازیکنان خود فراهم کنند. مثال آن نیز حضور تیم‌های مطرح باشگاهی اروپا مثل رئال و بارسا و بایرن مونیخ در آمریکا است که در کنار برنامه اردویی، بازی‌های تدارکاتی پولسازی را نیز در ایالات متحد پشت سر می‌گذارند.

کارشناسان معتقدند اگر ایران هم بتوانند در شهرهای خوش آب و هوا، امکانات مناسب و اردوگاه مجهز برای فوتبال ایجاد کند می‌تواند اقتصاد فوتبال را تقویت کند  و درآمد خوبی نیز به دست بیاورد اما هنوز که چنین امکانی به معنای واقعی وجود ندارد و طبعا باشگاه‌ها نیز نگاه به خارج دارند. بنابراین با توجه به فاصله نزدیک و همچنین محاسبه هزینه‌ها، تیم‌های ایرانی ترجیح می دهند اردوی خود را در کشور ترکیه برپا کنند که دارای کمپ‌های متعدد است و به تیم ها اجازه می دهد در شرایط آب و هوایی مطلوب و به دور از هیاهوی رسانه‌ای و شهری، تمرینات تاکتیکی و بدنسازی را طی کنند.

نباید فراموش کنیم که اردوی تیم های ایرانی در ترکیه تنها به خاطر امکانات نیست. یکی از دلایل علاقمندی تیم‌های لیگ برتری برای برپایی اردوی تدارکاتی در ترکیه بازی با تیم‌های خارجی است که همزمان در این کشور اردو تدارکاتی برگزار می کنند، اما شاید می‌شد ما هم مثل تیم‌های منچستر، رئال و بارسلونا به فکر برگزاری دیدارهایی خارج از کشور همراه با تماشاگر بودیم که علاوه بر بازگشت هیجان به فوتبال، پنجره جدید اقتصادی را به روی باشگاه‌ها باز می کرد. تصور اینکه یک دربی سرخابی را در ترکیه ببینیم ، یا حتی بازی سپاهان با استقلال و پرسپولیس در کشور دیگر هم می‌تواند رویایی و جذاب باشد و ایرانیان در کشور دیگر را به خود جلب می‌کند.

بهتر است باشگاه‌ها کمی بیشتر به جنبه اقتصادی دیدارهای دوستانه نیز فکر کنند و در عین حال وزارت ورزش هم می‌تواند بستری را فراهم کند که ارتباط و مراوده بین تیم‌های فوتبال و دیگر رشته‌ها در شهرهای ایران نیز فراهم شود و بازی‌های جذابی نیز برگزار شود تا تماشاگران در تعطیلات لیگ هم به استادیوم‌های بیایند و بازی تیم‌های محبوبشان را تماشا کنند.

اما بازی‌های تیم‌های ایرانی در ترکیه نیز جالب است و از قضا نتایج قابل قبولی نیز به دست آمده که جالب ترین آن برخورد ساپینتو مربی استقلال با آندره پیرلو ایتالیایی بود.

فولاد ۳ـ۱ الشحانیه

فولادی ها که با نکونام در این فصل خریدهای خوبی را انجام دادند از ۲۶ تیر در بورسای ترکیه اردو زدند. فولاد با الشحانیه قطر یک دیدار دوستانه ای برگزار کرد که این بازی با نتیجه سه بر یک به سود فولاد تمام شد. گلهای این دیدار را علیرضا باویه ۲ گل و احسان پهلوان یک گل به ثمر رساندند.

تراکتور ۶ـ۳ لیبرتی

 تراکتور با قربان بردیف مربی روس به دنبال بازگشت به روزهای اوج گدشته است. این مربی که به گفته خودش یک رگ ایرانی دارد و مادر بزرگش ایرانی بوده قول داده که تراکتور را به جایگاه اصلی اش بازگرداند. این تیم که از ۲۵ تیر در کارتپه ترکیه اردو زده است. در دیدار تدارکاتی با نتیجه ۶ بر سه لیبرتی غنا را شکست داد. گلهای این بازی را محمد قنبری دو گل،سعید واسعی، سجاد دانایی، مهدی هاشم نژاد و صفا هادی برای تراکتور به ثمر رساندند.

استقلال۲ـ۰ کاراگومروک

استقلال تهران هم که با مربی جدیدش ساپینتو از ۲۶ تیر در آنکارا ترکیه اردو زده است. در دومین دیدار دوستانه خودش برابر تیم فاتح کاراگومروک ترکیه به میدان رفت موفق شد حرف را با دو گل امیر علی صادقی شکست دهد. گفتنی است روی نیمکت حریف آندره پیرلو ایتالیایی حضور داشت.

استقلال و ساپینتو مقابل آندره پیرلو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی