تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
چه خبر از تمرینات پیش فصل سرخ‌آبی؟

کیروش در استقلال، بحران در پرسپولیس!

دو تیم استقلال و پرسپولیس قهرمان و نایب قهرمان لیگ بیست و یکم از مرحله سخت نقل و انتقالات عبور کرده‌اند و حالاتمرینات پیش‌فصل خود را دنبال می‌کنند.

کد خبر: ۱۳۳۵۸۲
۱۸:۵۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

کیروش در استقلال، بحران در پرسپولیس!

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: در فاصله یک ماه مانده تا شروع دور جدید رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم پر طرفدار سرخابی پس از عبور از گردنه پر پیچ و خم نقل و انتقالات، به مرحله آماده‌سازی پیش فصل قدم گذاشته‌اند.

ساپینتو سرمربی جدید باشگاه استقلال تهران تمرینات این تیم را از شنبه این هفته آغاز کرده در حالی که روی موتا مربی ۴۳ ساله، پائولو میگل دوس سانتوس مربی بدنساز، ژائو آبرئو آنالیزور ۲۵ ساله به عنوان دستیاران پرتغالی‌اش او را همراهی می‌کنند. از سوی دیگر فردی به نام «پدرو کیروش» هم در روز‌های آخر به جمع مربیان پرتغالی استقلال اضافه شد که نکته جالبی دارد. او یک جهانگرد است که پیش از این هم به ایران سفر کرده و تسلط قابل توجهی به زبان فارسی دارد و به همین دلیل فعلا استقلال به مترجم نیازی ندارد و احتمالا ساپینتو هم خیالش از بابت فهمیدن محتوای گفتگو‌های بین بازیکنان به زبان فارسی راحت می‌شود!

در کادر استقلال البته خسرو حیدری به عنوان کمک ایرانی این مربی را همراهی می‌کند و تنها وجه اشتراک تیم قهرمان با مربیگری فرهاد مجیدی و تیمی که قرار است در لیگ ۲۲ حضور داشته باشد نیز حضور بهزاد غلامپور به عنوان مربی دروازبان‌ها است.

استقلالی‌ها پس از یک هفته تاخیر نسبت به سایر تیم‌ها تمرینات خود را شروع کردند در حالی که خرید‌های استقلال پیش از شروع فصل و تقریبا حضور این مربی شکل گرفته و در حال حاضر این تیم بیشترین ترافیک را در خط حمله دارد. آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات تمرکز را روی خط حمله گذاشتند و بعد از جذب سجاد شهبازاده و پیمان بابایی حتی مذاکراتی با کاوه رضایی انجام دادند. ضمن اینکه با مهاجمان فصل گذشته یعنی ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، کوین یامگا و حسن زاده نیز تمدید کرده‌اند.

اما جالب است که ساپینتو با در نظر گرفتن اینکه همه بازیکنان تمرینات اختصاصی داشته‌اند، از روز اول تمرینات را پرفشار آغاز کرد. او طبق روال باشگاه‌های حرفه‌ای همه بازیکنان را موظف  کرده راس ساعت ۸ صبح خود را به هتل برسانند و به کادر فنی معرفی کنند. صبحانه و ناهار در هتل صرف می‌شود و بعد از پایان تمرین عصر می‌توانند به خانه برگردند. ساپینتو برای نزدیکی به بازیکنان، جلسات شخصی با آن‌ها برگزار می‌کند. او به همه بازیکنان تاکید کرده اگر مشکل یا مسئله‌ای دارند با خود او صحبت کنند و کسی حق مصاحبه ندارد.

گفته می‌شود شدت این تمرینات به اندازه‌ای است که بازیکنان باسابقه تیم به یاد تمرینات شفر مربی آلمانی استقلال افتاده‌اند. البته این تمرینات تا اینجا یک مصدوم هم داشته است، سبحان خاقانی هافبک استقلال که به تازگی با این تیم قرارداد ۴ ساله امضا کرده، دچار مصدومیت شد و باید ۶ ماه از میادین دور باشد! استقلال طبق برنامه‌ریزی، یکشنبه هفته آینده یعنی ۲۶ تیر راهی آنکارا می‌شود و اردوی خود را در این شهر برگزار می‌کند. مدت این اردو ۱۰ روز خواهد بود.

پرسپولیس بحرانی شد؟

سرخ‌های تهران که در بازار نقل و انتقالات با جذب گران‌ترین و پرامتیازترین بازیکنان عملا گوی سبقت را از بقیه  ربودند، پس از ریخت‌و‌پاش در روز‌های اول، حالا با بحران مالی روبرو شده‌اند و گفته می‌شود بازیکنان این تیم نسبت به پرداخت نشدن بدهی فصل گذشته و پیش‌پرداخت‌ها انتقاد دارند و حتی در گوشه و کنار صحبت از تحریم تمرینات نیز به گوش می‌رسد! با وجود حضور ستارگان بزرگ در ترکیب پرسپولیس، اما اردوی این تیم در ترکیه هم لغو شد تا مهر تاییدی باشد بر مشکلات مالی قرمزها.

کیروش در استقلال، بحران در پرسپولیس!

هر چند شخص اول کادر فنی پرسپولیس یعنی یحیی گل‌محمدی در سمتش ابقا شده، ولی دستیارانش تغییر کرده‌اند و او در این فصل پپه لوسادا مربی بدنساز و ولسلی ننکا مربی دروازبان‌ها را کنار خود دارد. البته که سید جلال حسینی کاپیتان این تیم نیز بلافاصله پس از خداحافظی از فوتبال به کادر فنی قرمز‌ها اضافه شده است. شاید مهم‌ترین دغدغه این فصل پرسپولیس را بتوان ایجاد هماهنگی بین بازیکنان و عبور کهکشانی‌ها از بحران مالی احتمالی در این تیم دانست.

پرسپولیس تقریبا یک هفته زودتر از استقلال تمرین خود را آغاز کرده و بازیکنان تمرینات پرفشاری را زیر نظر لوسادا انجام می‌دهند. بدترین خبر در اردوی پرسپولیس هم تداوم مصدومیت وحید امیری است که او را از حضور در مسابقات لیگ تا نیم فصل و حتی شاید جام جهانی محروم می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی