تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
گزارش دیدار از بازگشت رنگ قرمز کرونایی به نقشه کشور

تب کنگو در اوج، آبله میمونی در خفا و دُز چهارمی که اولویت شد+ جدول راهنما

تب کنگو ۵۱ نفر را مبتلا کرده است، بستری شدن بیمار مبتلا به آبله میمونی در خوزستان تکذیب شد و رنگ قرمز کرونایی به نقشه کشور برگشت، آمار فوتی های مجدد دو رقمی شد و حالا وزارت بهداشت اصرار دارد افراد دز چهارم خود را دریافت کنند.

کد خبر: ۱۳۳۲۸۰
۰۹:۵۶ - ۲۰ تير ۱۴۰۱

تب کنگو در اوج، آبله میمونی در خفا و بازگشت رنگ قرمز کرونایی

 

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: مسوولان وزارت بهداشت می‌گویند که ذبح بهداشتی دام باید به صورت جدی رعایت شود، زیرا ثبت ابتلای ۵۱ نفر به تب کنگو نشان می‌دهد بیماری میان دام و انسان با عدم رعایت نکات بهداشتی به سرعت اوج می‌گیرد، ویروس آبله میمونی مدت زمان زیادی است که وارد کشور شده و جسته و گریخته خبر‌هایی مبنی بر ابتلای چندین نفر به این ویروس منتشر شده است هر چند که بستری شدن چند نفر به آبله میمونی در خوزستان تکذیب شد، اما این به معنای عدم وجود این بیماری نیست و نگرانی از اوج گیری این دو بیماری زمانی نگران کننده‌تر می‌شود که دوباره ۴ شهر رنگ قرمز کرونایی به خود گرفتند.

بیش از یک هفته است که آمار مبتلایان به کرونا با خیزش کم، در حال تغییر بود و در مدت زمان کوتاهی این آمار از دو رقم به چهار رقم رسید و با اینکه عدد فوتی‌ها هم روی صفر ایستایی کرده بود، اما به یکباره همه چیز تغییر کرد و گویا کرونا جان دوباره گرفته و حضور خود را با تغییر رنگ شهر‌ها و آمار ذکر شده نشان می‌دهد.

طبق آمار حالا ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند و همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۱۰۵ به ۱۴۲ شهر افزایش و تعداد شهر‌های با وضعیت آبی از ۳۴۳ به ۲۸۸ شهر کاهش یافته و اینطور که شواهد نشان می‌دهد همه این اتفاق‌ها به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

افزایش آمار مرتبط به کرونا سبب شد که عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در توئیتی بنویسد که با توجه به افزایش موارد ابتلاء، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهر‌های قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در فضا‌های باز و سر پوشیده در شهر‌های قرمز و نارنجی تأکید شد. در شهر‌های آبی و زرد، در نقاط سرپوشیده یا پر ازدحام و پر تردد، استفاده از ماسک ضروری است و در نهایت تزریق نوبت یادآور واکسن هم از توصیه‌های جدی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت است.

تزریق دز چهارم از چندی پیش به سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند توصیه شده بود حالا با تسریع ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اخیر که آمار مبتلایان به بالای دو هزار نفر رسید و فوتی ها دو رقمی شدن تاکید بر دریافت این دز جدی تر از سوی متولیان امور بهداشتی کشور توصیه شده است.

اگر نمی دانید که برای دریافت دز چهارم چه واکسنی را باید دریافت کنید این مطلب را بخوانید. 

تب کنگو در اوج، آبله میمونی در خفا و دز چهارمی که نادیده گرفت شد

 


تب کنگو با کسی شوخی ندارد!

مسوولان وزارت بهداشت بار‌ها درباره استفاده از گوشت تازه هشدار داده اند و معتقدند دام پس از ذبح باید ۲۴ ساعت در محیط سرد قرار گیرد، اما ابتلای ۵۱ نفر به این بیماری نشان می‌دهد که مردم آن را جدی نگرفته اند، اما بهزاد امیری رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت می‌گوید: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو موضوعی جدی است؛ این بیماری یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش کنه به دام انتقال می‌یابد و اگر در طی زمانی که دام به ویروس آلوده است، دام توسط فردی بدون رعایت مسائل بهداشتی و وسایل محافظتی ذبح شود امکان انتقال ترشحات آلوده به ویروس از بدن دام به انسان وجود خواهد داشت و باعث بیماری می‌شود.

او در عین حال به آمار افزایشی تب کریمه کنگو در کشور طی سال جاری اشاره می‌کند و می‌افزاید: از ۵۱ نفری که به این بیماری مبتلا شده اند متاسفانه سه بیمار جان خود را از دست دادند؛ از این رو توصیه می‌شود که نکاتی که وزارت بهداشت در این مورد تاکید دارد از سوی مردم رعایت شود.

 

از آبله میمونی در خوزستان چه خبر؟

روز گذشته خبری بر بستری شدن بیماران مبتلا به آبله میمونی در خوزستان منتشر شد و همین موضوع مسوولان این استان را وادار به عکس العمل کرد و در ابتدا سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد که تاکنون هیچ مورد قطعی از آبله میمونی در خوزستان گزارش نشده است البته او این قول را هم داد که در صورت تشخیص قطعی بیماری در اسرع وقت این موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.

البته چندی پیش این مسوول به تلاش برای پیشگیری از ورود آبله میمونی به خوزستان از طریق مرز‌ها اشاره کرده و گفته بود که مجموعه بهداشت و درمان در مورد این بیماری به نیرو‌ها در پست‌های مرزی که عموما در مرز‌های چذابه و شلمچه قرار دارند، هشدار داده است تا مراقبت‌های سندرمیک انجام شود و مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان و فرودگاه‌هایی که دارای مسافر خارجی هستند نیز از نظر ورود و خروج بیماران تحت نظر هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی