تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ واکنش اردوغان، روحانی و روسیه
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ واکنش اردوغان، روحانی و روسیه

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
لاجوردی در گفت‌وگو با «دیدارنیور»:

«جوانی جمعیت» و «حمایت از خانواده» در اولویت قرار دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به دیدارنیوز گفت که اولویتش در مجلس دوازدهم به حوزه خانواده و سبک زندگی اختصاص دارد.

کد خبر: ۱۶۴۶۴۳
۱۵:۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

«جوانی جمعیت» و «حمایت از خانواده» در اولویت قرار دارد

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی:«زهره سادات لاجوردی»، نمانیده ادوار مجلس شورای اسلامی که در دور دوم رقابت‌های انتخاباتی مجلس هم حضور دارد در مورد اولویت‌های مجلس دوادزهم به خبرنگار «دیدارنیوز» گفت: «پتانسیل بانوان در سیستم حکمرانی ایران به برکت انقلاب اسلامی روند خوبی دارد و در حال ارتقا جهانی است. توجه داشته باشید که بانوان در امور مختلفی مانند مدیریتی و تحصیلی پیشرفت قابل قبولی داشتند‌. امروز خوشبختانه ایران اسلامی در پرتاب ماهواره رتبه دهم جهانی را دارد و همچنین در حوزه در سلول‌های بنیادین در رتبه دوم هستیم، رتبه پانزدهم در تولید علم هم توانسته‌ایم به رتبه پانزدهم برسیم. ما در حوزه زنان فوق تخصص شاهد رشد ۱۲ برابر هستیم در حالی‌که این رتبه در آقایان تنها پیشرفت ۳ برابری را نشان می‌دهد. به برکت جمهوری اسلامی عرصه برای فعالیت بانوان آماده شد و همین روند را طی می‌کند. امروز شاهد هستیم بسیاری از جایگاه‌های اجتماعی توسط بانوان محجبه مدیریت می‌شود. بنابراین حجاب مانع پیشرفت زن ایرانی نبوده و لازم به تقدیر کرد.»

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در همین مورد و با اشاره به اهمیت اولویت‌های فرهنگی در مجلس دوادزهم اضافه کرد: «ما بر اساس اولویت‌های فرهنگی فعالیت در مجلس یازدهم را آغاز کردیم. یکی از مسایل بسیار مهم که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود و در دولت قبل به نتیجه نرسید. بحث جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بود.  بیش از ۲۰۰ حکم در کمیسیون در زمینه این مسأله به تصویب رسید.  بحثی که در مجلس پیرامون مسأله غربال‌گری شکل گرفت بر سر حذف اجباری بودن این آزمایش بود نه این که کلا از چرخه درمان حذف شود.  این لایحه از زنان در امر ازدواج و موقعیت شغلی آن‌ها حمایت کرده است. همچنين این لایحه امکان دور کاری و مرخصی در زمان بارداری را در خود جای داد. شیفت شب‌هایی که برای خانم‌های باردار اجباری بود در این لایحه برداشته شد.»

وی با اشاره به ادامه فعالیت‌هایش در کمیسیون فرهنگی ادامه داد: «این لایحه از خانواده‌های بیش از سه فرزند حمایت کرد. در لایحه آمده که به خانواده‌های پر جمعیت به صورت اقساطی زمین تعلق بگیرد. این تسهیلات می‌تواند مشوقی برای فرزندآوری باشد که از دستاوردهای کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم بود. «سبک زندگی» در اثر تأثیرات فضای مجازی شاهد تغييرات مختلفی بود. اگر فضای مجازی رها باشد می‌تواند تأثیرات مخربی در عرصه فرهنگ ایرانی-اسلامی بگذارد. ساماندهی فضای مجازی در حوزه فرهنگی یکی از اولویت‌های مجلس خواهد بود. اهمیت روح و روان جوان ایرانی هم کمتر از اموال نیست به همین سبب باید در این زمینه قوانین مناسبی تصویب شود که در دستور کار نمانیدگان قرار خواهد گرفت.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی