تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ساعت اکو درایو چیست؟

در دنیای امروز مردم به ویژه جوانان بیشتر از گذشته به پوشش و استایل خود اهمیت می‌دهند. ساعت‌های مچی جزء جدانشدنی استایل شیک پوشان است. خبر خوب این است که تکنولوژی تولید این ساعت‌ها روز به روز در حال پیشرفت است و هر روز ما را به گونه‌ای شگفت زده می‌کند. یکی از این فناوری‌ها ساعت اکو درایو است.

کد خبر: ۱۳۳۰۰۱
۱۱:۲۱ - ۱۳ تير ۱۴۰۱


دیدارنیوز: در دنیای امروز مردم به ویژه جوانان بیشتر از گذشته به پوشش و استایل خود اهمیت می‌دهند. ساعت‌های مچی جزء جدانشدنی استایل شیک پوشان است. خبر خوب این است که تکنولوژی تولید این ساعت‌ها روز به روز در حال پیشرفت است و هر روز ما را به گونه‌ای شگفت زده می‌کند. یکی از این فناوری‌ها ساعت‌ اکو درایو است.

ساعت‌عای اکو درایو ساخت سیتیزن است که زلزله­ای در تکنولوژی ساعت‌های مچی به راه انداخته است. با ما در این مقاله همراه شوید تا با این ساعت‌های جذاب آشنا شوید.

ساعت اکو درایو

اکو درایو چیست؟

به مدل‌هایی از ساعت‌ مچی که انرژی مورد نیاز خود را از نور تامین می‌کند ساعت‌ اکو درایو می­گویند. اکو درایو­ها که توسط شرکت سیتیزن تولید شده است. این کمپانی در سال 2007 اعلام کرد که با ارائه این محصولات از مصرف بیش از 10 میلیون باتری در آمریکای شمالی جلوگیری کرده است.

این ساعت‌های مچی در کمتر از سه ثانیه سیگنال‌های جی پی اس را از ماهواره دریافت می‌کنند. حرکات این ساعت به وسیله نور است و اگر آن را به طور کامل شارژ کنید قابلیت نگهداری شارژ به مدت دو سال را دارد.

درباره شرکت سیتیزن

کمپانی سیتیزن در ابتدا به عنوان یک موسسه تحقیقاتی در زمینه ساعت‌های مچی در سال 1918 فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا نام این موسسه شوکوشا بود، اما در سال 1924 ساعت مچی به نام سیتیزن را تولید کرد. در آن زمان بسیار مورد استقبال قرار گرفت و از آن پس نام خود را به سیتیزن تغییر داد.

این شرکت در زمینه تولید ساعت‌های مچی ضدآب، رادیویی، ماهواره­ای و ساعت‌های مخصوص غواصان فعالیت می‌کند. اوج محبوبیت این برند زمانی بود که ساعت‌های اکو درایو سیتیزن با قابلیت شارژ خورشیدی تولید شد.

به گونه­ای می‌توان تولید ساعت‌ اکو درایو را بزرگ‌ترین دستاورد سیتیزن به شمار آورد. تمام موتورهای این ساعت در ژاپن تولید می‌شود. امروزه برخی از قطعات مانند بند ساعت و بدنه در چین نیز تولید می‌شود. هلدینگ بزرگ سیتیزن در توکیو قرار دارد و "حالا زمان ساختن جهانی بهتر است" شعار این برند است.

تاریخچه ساعت اکو درایو

کمپانی سیتیزن در سال 1976 اولین ساعت مچی آنالوگ شارژ نوری را تولید کرد و نام این تکنولوژی را اکو درایو گذاشت. با این تکنولوژی، ساعت‌ها می‌توانند از کمترین نور موجود نیز انرژی تولید کنند. سیتیزن همچنان در جستجوی افزودن امکانات جدید به این ساعت‌های مچی در آینده است.

مزایا

مهم‌ترین مزیت این ساعت‌ها، استفاده از نور به عنوان منبع تغذیه است. همچنین سلول‌های خورشیدی در زیر صفحه این ساعت نصب شده که باعث می‌شود تا اعداد نمایشگر ساعت به شکل شیک‌تری نسبت به نمونه­های مشابه باشد.

تعمیر و نگهداری ساعت‌های اکو درایو بسیار آسان است. نکته مهم این است که سیستم خورشیدی موجود در این ساعت‌های مچی باعث می‌شود که دیگر نیازی به تعویض باتری نداشته باشید. اگر علاقه‌مند به غواصی هستید می‌توانید از ساعت‌های سری غواصی این برند استفاده کنید. بسته به میزان استفاده از آن‌ها در زیر آب ممکن است هر دو سه سال یک‌بار به تعویض واشر نیاز پیدا کنید.

ممکن است به دلیل پیچیدگی ساعت‌های اکو درایو این فکر به نظرتان بیاید که کار کردن با آن‌ها باید خیلی سخت باشد، اما در کمال تعجب باید بگوییم که کارکردن با این ساعت‌های مچی بسیار ساده است. این ساعت‌ها می‌توانند بیش از شش ماه در تاریکی کار کنند. اکثر مدل‌های اکو درایو با یک بار شارژ کامل تا بیش از شش ماه و حتی در برخی از موارد تا ده سال در تاریکی کار خواهند کرد.

این ساعت‌های مچی قادر هستند در نور کم نیز انرژی تولید کنند. نه تنها در نور خورشید بلکه در محیط‌های داخلی نیز می‌توانند شارژ شوند. این تکنولوژی در زمینه حفاظت از محیط زیست نیز بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. این ساعت‌ها با نشان دادن زمان به طوری خاص، دریچه ای به یک جهان زیباتر را گشوده­اند.

اکو درایوها چگونه کار می‌کنند؟

این محصولات با جمع آوری نور از سلول‌های خورشیدی که در داخل آن‌ تعبیه شده است، کار می‌کنند. سپس این نور را به انرژی تبدیل کرده و در یک باتری ذخیره می‌سازند. در نهایت ساعت توسط باتری، انرژی لازم برای حرکت دادن عقربه‌های خود را دارد. این فناوری قادر است از نور طبیعی، مصنوعی و حتی کمترین منبع نور برای تامین انرژی استفاده کند.

فرآیند کاهش مصرف انرژی در ساعت اکو درایو

شرکت سیتیزن تمام تمرکز خود را روی پروسه کاهش مصرف انرژی گذاشته است. همواره با تغییرات متعدد و ظریف در پی دستیابی به عملکردی بهتر است. باتری‌های سبک‌تر با قدرت ذخیره سازی بیشتر، سلول‌های خورشیدی قوی‌تر با چیدمانی بهتر از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش مصرف انرژی بوده است.

ساعت اکو درایو

نحوه تنظیم ساعت اکو درایو در محیط‌های بسته

زمانی که در فرودگاه، تاکسی و هر محیط سربسته‌ای باشید، باید برای تنظیم این ساعت‌ها ابتدا دسته را تا اولین درجه بیرون کشیده و عقربه ثانیه را بچرخانید تا روی محدوده زمانی مناسب قرار بگیرد. در این صورت به حالت خودکار عقربه ساعت و دقیقه در جای خود قرار می‌گیرد.

ساعت‌های اکو درایو چگونه شارژ می‌شوند؟

زمانی که این ساعت‌ها را در معرض نور قرار می‌دهید، به‌طور اتوماتیک شروع به شارژ شدن می‌کنند. مقدار انرژی به دست آمده نیز به شدت نور بستگی دارد. در یک روز آفتابی تنها با قرار دادن ساعت به مدت دو دقیقه شارژ در مقابل نور آفتاب می‌توانید انرژی کامل برای یک روز کار کردن را برای ساعت به دست آورید. فرقی نمی‌کند که قصد خرید ساعت مردانه در مشهد یا سایر استان‌ها را دارید، در هر حال این ساعت بهترین انتخاب است.

چه دلایلی می‌تواند باعث خرابی ساعت‌های اکو درایو شود؟

خراب شدن این ساعت‌ها به ندرت اتفاق می­افتد، اما در صورت بروز این اتفاق تنها دو دلیل ممکن است وجود داشته باشد. یکی از این دلایل ماندن آن‌ها در یک فضای تاریک به مدت بسیار طولانی است. دلیل دیگر احتمال خراب شدن خازن موتور است که قابل تعویض بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

خرید ساعت اکو درایو

هر کسی که از ساعت‌های اکو درایو استفاده کرده باشد می‌تواند این مطلب را تایید کند که در علاوه‌بر کیفیت و کارایی، این ساعت‌های مچی قیمت‌ مقرون به صرفه‌ای نیز دارند. شما می‌توانید این ساعت‌های جذاب را با قیمت‌های عالی و در مدل‌های مختلف در فروشگاه ساعت شادمهر پیداکنید.

ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که ساعت‌های اورجینال را از بهترین برندهای روز دنیا به شما عزیزان ارائه کنیم. ضمانت سلامت کالا و فروش با بهترین قیمت‌ها همواره سرلوحه کار ما بوده است.

جمع بندی

با استفاده از ساعت اکو درایو می‌توانید بدون نیاز به تعویض باتری و تنها با نور خورشید، به مدت طولانی از ساعت خود استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی