تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

درخواست استفاده از دانشجو معلمان به صورت معلم حق‌التدریسی

جمعی از فعالان صنفی و دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان کل کشور با راه‌اندازی کارزاری از رئیس  مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند از دانشجومعلمان ورودی سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان به صورت حق التدریسی استفاده شود.

کد خبر: ۱۳۲۰۴۷
۱۴:۲۲ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

 

درخواست استفاده از دانشجو معلمان به صورت معلم حق‌التدریسی

 

دیدارنیوز: جمعی از فعالان صنفی و دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان کل کشور با راه‌اندازی کارزاری از رئیس  مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند از دانشجومعلمان ورودی سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان به صورت حق التدریسی استفاده شود.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«همانطور که مطلعید با توجه به کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش بنا شده است برای رفع این مشکل از دانشجومعلمان ورودی سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان به صورت حق التدریسی استفاده شود. نگرانی های بحق دانشجویان باعث شده است ابهاماتی در نحوه اجرای این طرح بوجود بیاید که نیازمند توضیح کامل و روشن سازی موضوع توسط مسئولان مربوطه است. علی ای حال پیشنهادهای زیر جهت استحضار ودرصورت امکان، اقدام خدمت آن مقام محترم تقدیم می گردد:

۱- درخصوص الزام به حضور دانشجومعلمان در کلاس درس به صورت معلم حق التدریسی این نکته حائز اهمیت است که حتی الامکان برای رفع کمبود نیرو از روش‌های دیگری همچون استفاده از نیروهای اداری مدارس بعنوان نیروی حق التدریس، حضور مشروط معلمان بازنشسته در کلاس درس و... استفاده شود تا این طرح برای دانشجومعلمان به صورت اختیاری صورت گیرد.

۲- در پی موضوع تعلق حقوق در این طرح به دانشجومعلمان ورودی ۱۳۹۸، لازم است این نکته ذکر شود که کسورات حقوق دانشجویی نامبردگان با توجه به تدریس آنها به پایین‌ترین سطح ممکن تقلیل یابد وهمینطور درمورد پرداخت حق التدریس به این دانشجویان شاغل شایسته است برخلاف روند سابق پرداخت که دچار مشکل تأخیرهای مکرر بوده، مراحل واریز به صورت منظم و مشخص صورت گیرد.

۳- درصورت تأیید و تصویب بکارگیری دانشجویان پیشنهاد می‌شود که با مدرک فوق دیپلم استخدام آنها از آزمایشی به قطعی تبدیل شده و حقوق و مزایای آنان براین اساس محاسبه شود و درسال بعد با اخذ مدرک کارشناسی اصلاحیه احکام ایشان صورت پذیرد.

۴- جهت تعیین محل خدمت تلاش شود تا دانشجویان در محل سکونت خود بکارگرفته شوند و یا درصورت ناممکن بودن این موضوع هرچه زودتر محل خدمت دانشجومعلمان مشخص گردد تا آنان بتوانند برنامه ریزی های لازم جهت آمادگی برای تدریس را انجام دهند.

۵- در مورد نحوه برگزاری کلاس های دانشجویان در سال پایانی تحصیل، حتماً حضرتعالی مطلع اید که حضور تمام وقت این نیروها درکلاس های درس با برگزاری کلاس های دانشگاه به صورت حضوری در پایان هفته همخوانی نداشته و باعث افت کیفیت تدریس و یادگیری دانش آموزان خواهد شد. ضمن اینکه رفت و آمد مکرر دانشجویان از محل خدمت و یا سکونت خود به دانشگاه بسیار سخت و بعضاً ناشدنی است. فلذا لازم است کلاس های دانشگاهی این نیروها به صورت مجازی و یا حضور پاره وقت آنها در محل تدریس برگزار گردد.

۶- جهت بکارگیری دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۸، رشته های موردنیاز وزارت آموزش و پرورش در خصوص این طرح، همچون رشته آموزش ابتدایی، دبیری‌ها و... هرچه زودتر مشخص گردد تا دانشجومعلمان دچار سردرگمی و نگرانی‌های مکرر نگردند.»

این کارزار تا تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/45643) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی