تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
همزمان با بازگشایی سفارت اتحادیه اروپا در کابل؛

وزیر خارجه طالبان در راه نروژ

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که امروز «امیرخان متقی» وزیر خارجه در رأس یک هیئت بلندپایه به دعوت دولت نروژ عازم اسلو می‌شود.

کد خبر: ۱۱۹۶۵۶
۱۵:۴۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

وزیر خارجه طالبان

دیدارنیوز: همزمان با بازگشایی سفارت اتحادیه اروپا در کابل، وزیر خارجه طالبان برای دیدار با مقامات نروژ و اتحادیه اروپا امروز در رأس یک هیئت بلندپایه عازم نروژ می‌شود.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که امروز (شنبه ۲ بهمن) «امیرخان متقی» وزیر خارجه در رأس یک هیئت بلندپایه به دعوت دولت نروژ عازم اسلو می‌شود.

بلخی درباره ترکیب این هیئت، دستور کار دیدار و دیگر جزئیات سفر جزئیاتی ارائه نکرد، اما برخی منابع می‌گویند متقی قرار است در این سفر علاوه بر دیدار با مقامات نروژ با هیئت آمریکا، نمایندگان اتحادیه اروپا و نیز شماری از شخصیت‌های افغان دیدار کند.

این سفر درحالی صورت می‌گیرد که اخیراً اتحادیه اروپا پس از دیدار‌های مکرر با طالبان توافق کرد تا سفارت خویش را در کابل بازگشایی کند.

به گفته وزارت خارجه طالبان، اتحادیه اروپا سفارت خویش در کابل را با هدف «حضور دائمی بطور رسمی» باز کرده و عملاً فعالیت‌هایش را در افغانستان از سرگرفته است.

پیش از این «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در آذرماه گفته بود که چند کشور اروپایی برای افتتاح یک دفتر سیاسی مشترک در افغانستان در حال همکاری هستند تا زمینه لازم برای بازگشت سفرای خود به این کشور را فراهم کنند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی