تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جریان برگشت سیب زمینی از ازبکستان چه بود؟

گمرک ایران برگشت محموله صادراتی سیب زمینی از ترکمنستان را تائید نکرد، اما اعلام کرده که مدتی پیش محموله ۵۰ تنی به مقصد ازبکستان برگشت خورد که دلیل آن سموم و آفات نبود و بعد از حل مشکل دوباره صادر شده است.

کد خبر: ۱۱۷۲۴۸
۱۴:۴۴ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

جریان برگشت سیب زمینی از ازبکستان

دیدارنیوز ـ در جریان برگشت محصولات کشاورزی، اخیرا اعلام اخبار متناقضی در رابطه با برگشت خوردن محصولات از ترکمنستان و یا ازبکستان از سوی تجار و یا مسئولان مربوطه مطرح است.

اما گمرک ایران در این رابطه اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد در چند ماه گذشته هیچ محموله سیب زمینی از ترکمنستان برگشت نخورده و فقط یک محموله از ازبکستان برگشت خورد که مجدد صادر شده است که دلیل برگشت هم سموم و آفات نبوده است.

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به برگشت سیب زمینی از ازبکستان گفت که حدود دو ماه پیش یک محموله ۵۰ تنی که از مسیر ترکمنستان به مقصد ازبکستان ترانزیت شده بود، به دلیل حجم بیش از استاندارد خاکی که دور سیب زمینی‌ها بود، برگشت خورد، اما در ادامه طی مذکرات صورت گرفته محموله برگشتی به حالت استاندارد درآمده و مجددا به ازبکستان صادر شده است.

لطیفی با اشاره به اینکه هیچ محموله سیب زمینی از ترکمنستان برگشت نخورده است توضیح داد: در هشت ماهه امسال ۵۹.۸ هزار تن به ارزش ۸.۹ میلیون دلار صادرات سیب زمینی به این کشور صورت گرفته که عمده آن از گمرک لطف آباد به وزن ۵۶.۷ هزار تن به ارزش بیش از ۸.۵ میلیون دلار بوده است.

به گفته وی، در سایر گمرک‌ها نیز میزان صادرات سیب زمینی ترکمنستان، ۲.۶ هزار تن در اینچه برون به ارزش ۳۹۲.۳ هزار دلار، سرخس ۳۹۶ تن به ارزش ۵۹.۶ هزار دلار، در گمرک مشهد با ۲۱۵.۵ تن به ارزش ۳۲.۳ هزار دلار، ۲۴ تن در گمرک ساری به ارزش ۳۵۵۵ دلار بوده است.

طی روز‌های گذشته رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد از برگشت خوردن سیب زمینی‌های ایران از ترکمنستان خبر داده بود و رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان سیب زمینی نیز گفته بود که چندی پیش ۳۵۰۰ تن سیب‌زمینی ایرانی از ازبکستان برگشت خورده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی