تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
وزیر بهداشت خبر داد

مراکز واکسیناسیون فعال می‌شوند/ ماسک مهمترین مانع اومیکرون

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعال شدن دوباره مراکز واکسیناسیون خبر داد و بر استفاده از ماسک به عنوان مهمترین عامل مقابله با اومیکرون تاکید کرد.

کد خبر: ۱۱۶۷۳۸
۱۱:۴۴ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰
مراکز واکسیناسیون فعال می‌شوند
دیدارنیوز ـ بهرام عین اللهی در گفت وگوی تلویزیونی، انتشار سریع را خصوصیت اصلی اومیکرون عنوان کرد و افزود: سرعت سرایت این ویروس به حدی است که در فاصله یک روز و نصفی دو برابر می‌شود.
وی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون مجددا فعال خواهند شد، ادامه داد: همه باید واکسن تزریق کنند. افرادی که دز اول را دریافت کردند باید دوز دوم را تزریق کنید، همچنین افرادی که دو دز را دریافت کردند در صورتیکه سه ماه از زمان دریافت دز دوم می‌گذرد، حتما باید دز سوم را تزریق کنند.


عین اللهی از ماسک به عنوان مهمترین عامل مقابله با اومیکرون یاد کرد و افزود: در کشور‌هایی که اومیکرون شایع شده، افرادی که از ماسک استفاده نکردند، بیشتر گرفتار آن شدند.

وزیر بهداشت همچنین به مردم توصیه کرد ضمن رعایت فاصله گذاری، از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کنند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 
محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد روز یکشنبه مثبت بود، دو مورد مشکوک به ابتلا به سویه جدید اومیکرون نیز در ایران وجود دارد.
همچنین کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.
محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.
سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.
واکسیناسیون سراسری در کشور از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد و تا کنون ۵۹ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۷۶۴ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۷۸ نفر دُز دوم و سه میلیون و ۷۷۲ هزار و ۱۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۹۴۱ دُز رسیده است.
همچنین از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون ۱۳۱ هزار و ۸۳ نفر از هموطنان جان خود را بر اثر ابتلا به‌ای ویروس جان باخته ناد.
کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی