تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
یک مسئول عنوان کرد:

اُمیکرون در کمین است؛ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید

دکتر علی علیمحمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شرایط رنگ‌بندی کرونایی با رفتار جامعه تغییر می‌کند و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و دلخوش به رنگ آبی کرونایی نباشند.

کد خبر: ۱۱۶۷۱۵
۰۹:۲۷ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

 اُمیکرون در کمین است

دیدارنیوز ـ دکتر علی علیمحمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: برای ادامه روند نزولی کرونا و به صفر رسیدن آن باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد و در کنار آن تمامی افراد جامعه علیه این بیماری واکسینه شوند و واکسیناسیون دُز سوم با سرعت انجام شود.

وی با اشاره به گزارش یک مورد مثبت ابتلا به سویه اُمیکرون در ایران اظهار کرد: با ورود واریانت اُمیکرون به کشور باید گفت که شیوع این سویه در همه استان‌ها دور از انتظار نیست بنابراین باید افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند برای حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه هرچه سریعتر با توجه به سبد موجودی واکسن اقدام به تزریق کنند و همگان همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

وی سهل‌انگاری، بی‌تفاوتی و عادی‌انگاری برخی مردم را از جمله عوامل عدم استقبال کافی برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا دانست و افزود: نباید به کاهش آمار مبتلایان در استان و به صفر رسیدن آمار فوتی‌ها در برخی روز‌ها دلخوش بود چراکه حالیکه هنوز به شرایط پایدار دست نیافته ایم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی اراک گفت: برخی تصور می‌کنند در شرایط آبی کرونایی و خلوت شدن بیمارستان‌ها نیازی به استفاده از ماسک نیست در حالیکه ضوابط عملیاتی رنگ‌بندی‌های کرونایی با ضوابط دوران پایداری و تثبیت شرایط کرونایی متفاوت است براین اساس رعایت پروتکل‌ها در کنار واکسیناسیون همچنان ضرورت دارد و تجربه پیک‌های قبلی نشان داده است که هرگونه سهل‌انگاری ضربه مهلکی را به جامعه وارد خواهد کرد.

وی در ادامه خطاب به خانواده‌ها اظهار کرد: در اجرای سنت ایرانی شب یلدا انتظار می‌رود که هرگونه تجمع در حداقل زمان و حداقل تعداد ممکن و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌ها صورت گیرد گرچه توصیه می‌شود نظیر سال گذشته حتی‌الامکان از برگزاری هرگونه تجمعخودداری شود.

دکتر علیمحمدی همچنین گفت: پوشش واکسیناسیون دُز اول واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۱۲ سال استان مرکزی به ۹۱.۶ درصد و دُز دوم به ۸۲.۴ درصد رسیده است.

وی با اشاره به انجام تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد ۴۰ سال به بالا در استان مرکزی گفت: افراد ۴۰ سال به بالا به شرط تزریق واکسن سینوفارم، برکت و بهارات در دُز اول و دوم با گذشت سه ماه از تزریق می‌توانند دُز سوم را از همین خانواده دریافت کنند.

وی افزود: افراد ۶۰ سال به بالا هم که در دُز اول و دوم واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق کردند بعد از گذشت ۶ ماه می‌توانند دُز سوم را از این دو برند دریافت کنند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک تصریح کرد: از ابتدای واکسیناسیون دُز سوم تاکنون کمتر از ۲۰ درصد جامعه هدف (۴۰ سال به بالا) جهت دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر استان مراجعه کردند که متاسفانه آمار قابل قبولی نیست.

وی تصریح کرد: توصیه جدی ما به افراد بالای ۴۰ سال و نیز بیماران خاص و زمینه‌ای این است که واکسیناسیون دُز سوم را جدی بگیرند و یقین بدانید هرگونه سهل انگاری منجر به تغییر شرایط خواهد شد.

دکتر علیمحمدی همچنین به برگزاری تجمعات آئینی و مذهبی نظیر مراسم ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: برگزاری هرگونه مراسم و آئین مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در حداقل زمان ممکن با تعداد محدود نفرات و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی