تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبر داد

تامین و توزیع کیت‌های امیکرون به میزان کافی در مراکز تشخیصی

مهندس سید حسین صفوی، رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: کیت‌های امیکرون به اندازه کافی در کشور تامین شده و در اختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

کد خبر: ۱۱۶۸۷۲
۱۵:۲۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

تامین و توزیع کیت‌های امیکرون

دیدارنیوز ـ مهندس سید حسین صفوی، رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با بیان این مطلب افزود: بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید کیت‌های تشخیصی در کشور وجود نداشت. در ابتدا کیت‌های تشخیصی به صورت وارداتی تامین شد و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که درخصوص کیت‌های آزمایشگاهی فعالیت داشتند شروع به تولید این کیت‌ها کردند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که تست و رصد کرونا بسیار اهمیت داشت لذا تعداد زیادی تست کرونا در کشور صورت گرفت و کیت‌های آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا از طریق شرکت‌های داخل کشور تامین شد و تعداد بسیاری از این کیت‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در ادامه افزود: درخصوص کیت‌های امیکرون هم در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده کیت‌های آزمایشگاهی درحال تولید هستند و تعدادی از این کیت‌های تولید شده در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد و مراکز تشخیصی و آزمایشگاه‌ها می‌توانند این تست را انجام بدهند.

بنابر اعلام وبدا، وی همچنین گفت: ما روزانه در کشور بیش از ۱۵۰ هزار تست انجام می‌دهیم و برای تشخیص کرونا، کیت‌هایی که در کشور وجود دارد کفایت می‌کند و می‌تواند کرونا را تشخیص دهد.

صفوی در پایان گفت: از جهت الگو‌های اپیدمیولوژیک تشخیص نوع ویروس هم اهمیت دارد و کیت‌های امیکرون به اندازه کافی تامین شده و دراختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی