تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شوخی خطرناک ستاد ملی کرونا با اومیکرون

در حالی که با ورود سویه اومیکرون ویروس کرونا به کشور انتظار می‌رفت اقدامات قاطع و محدودیت‌های سفت و سختی در کشور اعمال شود، جلسه دیشب ستاد ملی مقابله با کرونا همه را متعجب کرد.

کد خبر: ۱۱۶۷۴۰
۱۲:۴۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

 

اومیکرون جدی است، اما دستورالعمل‌ها نه

دیدارنیوزـ سبک زندگی: انتظار می‌رفت سرعت انتقال اومیکرون و تجربه تلخ ماه‌های گذشته بویژه کوتاهی دولت و وزارت بهداشت وقت در کنترل کرونا، این بار تصمیم گیران این حوزه به ویژه ستاد ملی مقابله با کرونا را به این امر وادار کند که خیلی زودتر درباره رفتار با این ویروس دستورالعمل صادر کند؛ اما چنین نشد.

 در حالی که روز گذشته اعضای کمیته علمی این ستاد در مصاحبه‌های مختلف شرایط را بحرانی توصیف کردند و خبر از اعمال محدودیت‌ها کردند، اما همه چیز موکول شد به جلسه‌ دوباره ستاد در ساعات پایانی روز یکشنبه.

حتی اعضا خیلی محکم اعلام کردند که مدارس دوباره باید تعطیل شود، زیرا طبق آمار اومیکرون افراد بین ۱۵ تا ۲۹ سال را درگیر می‌کند و اثبات همین موضوع سبب شد که آن‌ها روی تصمیم خود مصمم باشند، اما همه چیز به جلسه شبانه ستاد با رئیس جمهور منتهی شد.


بیشتر بخوانید: اومیکرون وارد ایران شد؛ ۱۷ روز وقت داریم!


در جلسه ستاد چه گذشت؟

ضرورت استفاده از ماسک در معابر عمومی و میهمانی‌های خانوادگی، پرهیز از تردد و تجمع در مراکز شلوغ در روز‌های منتهی به یلدا و همچنین محدودیت ورود مسافر از برخی کشور‌ها در جلسه فوق‌العاده ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تصمیم‌های اتخاذ شده در جلسه شبانه ستاد بود.

البته این تنها مصوبه این ستاد نبود، علاوه نکات گفته شده قرار شد دوباره از دوشنبه مراکز واکسیناسیون دوباره فعال شوند؛ تاکید شد که افرادی که دز اول واکسن خود را تزریق کرده اند به سرعت دز دوم را هم دریافت کنند و تمامی شهروندانی که حداقل سه ماه از دریافت دز دوم آن‌ها گذشته جهت دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند؛ و در نهایت رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی حتما پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت به ویژه استفاده از ماسک توسط مراجعین و کارکنان را با دقت اجرایی کنند و بازرسی از این مراکز نیز با شدت بیشتری انجام شود و در صورت عدم رعایت سریعا مراکز متخلف تعطیل شود.

آنطور که انتظار می‌رفت ستاد ملی مقابله با کرونا بر خلاف انتظار عموم نظری روی اعمل محدودیت‌ها و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ندارد و حتی ماجرای برگزاری امتحانات به صورت غیر حضوری هم کن لم یکن تلقی شد.

تصمیماتی که دیشب در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شد، به نظر تناسبی با حجم تهدیدی که ویروس اومیکرون می‌تواند برای کشور ایجاد کند ندارد. این در حالی است که عدم تصمیم گیری قاطع از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا همواره یکی از انتقادات به نحوه عملکرد این ستاد بوده است و به نظر باز هم همان کلی‌گویی‌های همیشگی و صدور دستورالعمل‌های غیرقاطعی که خیلی هم اجرایی نمی‌شوند، رویه این ستاد است و خدا کند که فاجعه دیگری در راه نباشد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی