تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.

نوروزی: مدارک «نوری» با اسناد بالادستی مطابقت دارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه‌ها و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است.

کد خبر: ۱۱۵۲۰۴
۰۹:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

نوروزی: مدارک «نوری» با اسناد بالادستی مطابقت دارد

دیدارنیوز - حجت الاسلام حسن نوروزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازی کشور نقش محوری دارد، لذا باید مدیریت آموزش و پرورش با یک میلیون مدیر و معلم و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز در اختیار فردی از جنس آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۵ درصد مردم کشور سواد دارند، امروزه تعداد آموزشگاه‌های کشور از ۵۰ هزار به ۱۲۰ هزار ارتقا یافته، در حال حاضر ۳ هزار و ۶۰۰ مدرسه شبانه روزی، ۱۶ هزار مدرسه نمونه دولتی، ۶۰ هزار مدرسه عشایری و ۱۴ هزار مدرسه شاهد ایجاد شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: زمانی آموزش و پرورش در اختیار کارگزاران سازندگی، ۸ سال در اختیار جبهه دوم خرداد، ۸ سال در اختیار جبهه تدبیر و امید بود و وضعیت فعلی را بر آن تحمیل کردند، امروز باید وزارت آموزش و پرورش را به فردی بسپاریم که مدارک تحصیلی او از فوق دیپلم تا دکتری با اهداف این وزارتخانه ارتباط دارد و بیانگر این است که فردی فرهیخته از جنس آموزش و پرورش عنان مدیریت را در دست می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است. در برنامه‌های او مطالبات گوناگونی مانند طبقه بندی معلمان، احترام بخشی به معلمان، دانش آموزان و اولیا، ارتقاء فعالیت‌های آموزش و پرورش، بازنگری در ساختار و محتوای دانشگاه فرهنگیان، ارتقای معیشت، منزلت و کرامت معلمان، اجرای دقیق رتبه بندی معلمان، ایجاد مدرسه محوری و مهارت آموزی دانش آموزان، توجه به منابع مالی وزارتخانه و تعامل سازنده با مجلس وجود دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: ما نمایندگان در مقابل وظیفه داریم در تدوین قوانین موردنیاز برای تحقق اهداف کلان آموزش و پرورش مانند تدوین قانون جامع به کارگیری نیروی انسانی و نظارت بر اجرای دقیق سند بنیادین دقت کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی