تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نگاه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به نظام رتبه‌بندی معلمان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت فلسفه رتبه‌بندی معلمان ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های تخصصی، حرفه‌ای و عمومی معلم‌هاست و نتیجه‌اش این است که آموزش با کیفیت‌تر می‌شود.

کد خبر: ۱۱۴۱۱۵
۰۹:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

شرط لازم تحقق نظام رتبه‌بندی از نگاه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

 

دیدارنیوز ـ مسعود فیاضی در گفت‌وگو با پانا گفت: «رتبه بندی معلمان یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تاثیر گذار در ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است، از این جهت موضوع رتبه بندی در خور توجه است. از طرفی رتبه بندی یک هسته مرکزی و یک هدف اساسی دارد و آن ارتقای صلاحیت‌ها و مهارت‌های حرفه ای معلم است.»

وی افزود: «یکی از مصادیق اصلی ارتقای مهارت‌های حرفه ای معلم‌ها توانمندی‌های علمی و تخصصی آن‌هاست و علارغم اینکه در سند تحول بنیادین 10 سال پیش، سیاست‌های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز در برنامه ششم توسعه 5 سال پیش، تصریح شده بود که رتبه بندی معلمان باید مستقر شود، این موضوع حائز اهمیت است. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات اهتمام جدی دارند که در این دوره، این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند.»

فیاضی ادامه داد: «فلسفه رتبه بندی معلمان ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های تخصصی و حرفه ای و عمومی معلم‌هاست و نتیجه اش این است که آموزش با کیفیت تر می‌شود پس دانش‌آموز با آموزش بهتری مواجه است و خروجی‌ها و فرآیندهای تربیتی و آموزشی و یاددهی ـ یادگیری قطعا بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش‌آموزان داشته باشند، شایسته بهرمندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند.»

وی شرط لازم تحقق رتبه بندی را این موضوع دانست که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه شود. یعنی عدالت در پرداخت وجود داشته باشد و متناسب با شایستگی‌ها و توانمندی‌های و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقا پیدا کند و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر این اتفاق بیافتد شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش تعالی پیدا خواهد کرد افزود: «همچنان در مرکز پژوهش‌ها تلاش کردیم و پیگیر بودیم این مطالبه معلمان و مورد تأکید در اسناد بالادستی تحقق پیدا کند، خودمان را ملزم به پیگیری و اجرای دقیق آن و در اسرع زمان می‌دانیم در واقع عقیده مان این است که یک نگاه سرمایه ای جدی به نظام تعلیم و تربیت خواهد بود و یک ضلع مهمی از همان نظام تحولی است که دغدغه همگان است و باید با همراهی و کمک نهادهای مختلف تصمیم گیری کشور، به فوریت مورد توجه قرار گیرد همچنان که بارها رهبری معظم انقلاب تأکید داشتند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی و هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود.»

فیاضی اظهار کرد: «ما چاره ای نداریم جز اینکه سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی را ارتقا دهیم که دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس، به حداقل‌ها می‌رسد یا امکان قبولی آن‌ها در کنکور کمتر می‌شود و به تعیبر مقام معظم رهبری خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند. یکی از مداخلات و متغیرهای اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه بندی معلمان است که باید به جد پیگیری شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی