تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مبلغ جدیدی به حساب یارانه مردم واریز می شود

با برنامه جدید دولت، مبلغ اضافه به حساب یارانه مردم واریز می شود که به معنای تعریف ردیف جدیدی برای پرداخت یارانه نقدی است.

کد خبر: ۱۱۳۴۹۷
۱۳:۳۸ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

مبلغ جدیدی به حساب یارانه مردم واریز می شود

دیدارنیوز: با برنامه جدید دولت برای حذف دلار رانتی ۴۲۰۰ تومانی، مبلغ اضافه‌ای به حساب یارانه مردم واریز می‌شود که به معنای تعریف ردیف جداگانه‌ای برای پرداخت یارانه نقدی است که هدف از آن جبران قدرت خرید مردم پس از افزایش قیمت مرغ است، زیرا مسئولان گمان می‌کنند با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی قیمت مرغ افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: شرایط زنان برای ثبت نام در طرح مسکن دولتی


این فهم غلط درحالی است که با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به طور قطع، قیمت مرغ به کمتر از رقم‌های کنونی خواهد رسید و مرغ بیش از ۴۰ هزار تومان جای خود را به مرغ پایینتر از ۳۰ هزار تومان خواهد و پرداخت یارانه با این منطق بی معنی است. اگرچه افزایش مبلغ یارانه نقدی اقدامی صحیح و با هدف افزایش توان تقاضای مردم سیاستی درست است.

دولت قصد دارد در ابتدا این مبلغ را به حساب مردم واریز کرده و سپس دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند. انتظار می‌رود جریان‌های ذی نفع و منتفع از رانت ارز ترجیحی؛ حمله سنگین رسانه‌ای با ترجیع بند گرانی و افزایش قیمت مرغ به ۱۰۰ هزار تومان به راه بیاندازند.

منبع: جامعه 24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
6
به نظر من دولت باید اول بازار واجناس روکنترل کنه بعد هم باید باکسانی که بازار را به گرانی میکشند جریمه سنگینی برای آنها در نظر گرفت
مسبح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
5
چرا اینقدر دروغ و مضخرف میگین خدا لعنتون کنه چرا اینقدر مردم ساده و مظلوم ایران رو سر کار میذارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
دولت از مردم سو استفاده میکند تا اجناس کهنه بازار رو به بفروش از دو طرف سود کنه ..تورم به پنجاه رسیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
حالا شایدامسال یا تاچندماه گرون نکنن اما عاقبت به یه بهانه ی میترسیم همین نون که۲۰ برابر سال ۸۴ چهارشده دونه ی ۲۰ هزارهم نتونیم بخریم خدا رحم کنه به همه ی انهای که دراین روزها شرمنده زن وبچه هستندونمیتونن ماهی یه مرغ بخرن بخدا از ترس نمیتونیم مهمون قبول کنیم چون اگه مهمان دو یا سه نفر باشن باید خرج عادی تا ۵۰۰ خرج بشه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی