تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سیدناصرمهداوی از رنج های مردم گفت

کد خبر: ۱۱۲۸۹۸
۰۹:۳۱ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

سیدناصرمهداوی از رنج های مردم گفت

 دیدارنیوز خوزستان:سیدناصرمهداوی عضو منتخب شورای اسلامی کلانشهر اهواز در حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس محترم قوه قضاییه کشور ، از رنج های متحمل شده مردم گفت که متن بیانات ایشان به شرح ذیل است؛

ا سلام و درود به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و آرزوی توفیق و سلامتی ِ مقام معظم رهبری و کلیه خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ایران،خیرمقدم عرض می کنم خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین  محسنی اژه‌ای و هیئت همراه به استان خون و مقاومت، خوزستان همیشه قهرمان.

اگفته پيداست و مسلما جنابعالي هم مستحضر هستید كه بزهكاري دلايل بي شماري دارد؛ اما در خوزستان و با بررسي اجمالي پرونده هاي قضايي، خواهيم ديد كه جغرافياي فقر و محرومیت، همان حاشيه نشين های شهر هستند ،از ملاشیه تا منبع آب و حصیرآباد، از کوت عبدالله تا کانتکس و حمیدیه، از کریشان تا مندلی و سیاحی، همگی تکه هایی جدا افتاده از حداقل شرایط شهرنشینی و سکونت هستند ،محلاتی متشکل از جمعیتی که در یک نکته مشترکند ، درد و حسرت و تبعیض و بیکاری اما اين حاشيه نشيني محصول بسياري از عوامل است، که به عنوان نمونه، وقتي كمبود آب براي كشاورز روستايي دورافتاده در سوسنگرد پيش بيايد، آن كشاورز و خانواده اش به مركز استان مهاجرت مي كنند و در بيشتر مواقع در محلات حاشيه شهر ساكن مي شوند،وقتي آب نخلدار شادگاني به خاطر سد گتوند شور شود و با ریزگرد نخلستان اش بار ندهد، او هم به مركز استان كوچ مي كند، بدون آنكه در اهواز براي اين مهاجرت ظرفيت سازي شده باشد ، وقتي شركت های نفت و توسعه نيشكر، زمين كشاورز را خریداری کنند و به جاي آن، به بومي همان منطقه كار ندهند و از خارج از استان نيرو استخدام کنند، او هم بالاجبار به مركز استان كوچ مي كند ، وقتی گاومیش دار از آب هور بی نصیب می ماند و کام دام هایش عطشناک می شود، کسب و کار اجدادی اش را کنار می گذارد و آهنگ کوچ سر می دهد، وقتی در کنار لوله های بی شمار نفت غیزانیه، آبی سهم اهالی آن نمی شود، آنها هم مجبور به ترک وطن می شوند، وقتی کشاورز حمیدیه، به خاطر برداشت آب در بالادست، از کشت سالیانه اش منع می شود، جز روی آوردن به مهاجرت هم چاره ای دارد؟!! وقتی از فرزند کوت عبدالله، حتی شغل نگهبانی و حراست دریغ می شود، سفره فرزندان را از کدام منبع درآمد رنگین کند؟!  چگونه سرش را جلوی همسر و فرزندانش که آینده این مرز و بوم اند، بلند کند؟!

کودک رشد یافته از سر این سفره، چه فردایی برای این آب و خاک رقم می زنند؟ به جز «جغرافیای حسرت» چه نامی می توان برای فرزندان تشنه اهواز،حمیدیه و سوسنگرد برگزید؟ تا کی می توان تبعیض مسلم را دید و دم برنیاورد؟ و اینگونه می شود سرريز ناكارآمدي ها ، نداری ها ، محرومیت ها ، نخواستن ها و بغض ها، در محلات حاشيه شهر.

همچون بغضی در گلو مانده با کوچک ترین تحریکی از سوی معاندین و دشمنان انقلاب می ترکد؛ وقتی حاشيه شهر آمادگي پذيرش اين همه جمعيت را ندارد؛ آسفالت ندارد، آب ندارد، شبکه دفع فاضلاب ندارد، بهداشت محله ندارد،  كمبود فضاي آموزشي دارد و به عبارتي ديگر همه عوامل دست به دست هم مي دهند كه فقر و بيكاري و محروميت و نداری را منجر شود و به عبارتی دیگر، انگار راه فراری از چرخه حاشیه نشینی و فقر نیست وقتی دانش آموز را از سر کلاس درس، پدر  برای جمع آوری ضایعات فرا می خواند، چه آینده ای برای این کودک متصور خواهید بود؟ البته شاید پدر هم چاره ای جز این نداشته باشد ، پس قضاوت نمی کنیم ،حال با وجود همه اين موارد، تورم و گراني فزاينده این روزها را هم اضافه كنيد ، البته همه اين مواردي كه گفته شد، هيچ كدام در حوزه وظايف قوه قضاييه محترم نيست و وظيفه دولت و ساير اركان حكومت است كه به اين گونه امور رسيدگي كنند اما ، خروجي و مشكلات اين نابه ساماني گريبانگير نيروي انتظامي و قوه قضاييه خواهد بود و حاصل آن راهروهاي شلوغ شوراهاي حل اختلاف و دادگاه هاست.

بهتر است پیش از آنکه به فکر  راهکاری برای کاهش پرونده‌های قضایی باشیم، علاج واقعه را پيش از وقوع بیاندیشیم كه همان محروميت زدايي و رفع تبعيض از طبقه فرودست جامعه است ،مگر این مردم به غیر از اشتغالی  برای امرار و معاش و اندک رفاهی برای گذران زندگی، چه می خواهند ، چه زمانی قرار است خواسته های معقول و کوچک شان، در جلسات تصمیم گیران کلان تحقق یابد؟

با همه این موارد ، مردم خوزستان در سرتاسر این مرز و بوم همچنان پشتیبان نظام و ولایت هستیم و خواهیم بود و امیدوار به رفع مشکلات پیش روی مردم ولایتمدار و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع).

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی