تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

رقابت روس‌ها با تام کروز برای ساختن اولین فیلم در فضا

روس‌ها اعلام کردند پیش از فیلم تام کروز، اولین فیلم را در فضا می‌سازند. این همکاری بین آژانس فضایی روسیه «روسکاسموس»، شبکه عمومی چنل وان و استودیو «یلو، بلک اند وایت» ساخته می‌شود.

کد خبر: ۱۰۸۹۰۰
۱۶:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

روس ها و ساختن اولین فیلم در فضا

دیدارنیوز ـ ورایتی نوشت: بیش از ۶۰ سال پس از آنکه شوروی آمریکا را شکست داد و اولین ماهواره اسپوتینک را به فضا فرستاد، اکنون رقابت ساخت اولین فیلم ساخته شده در فضا بین این ۲ داغ شده و آن‌ها اعلام کرده‌اند پیش از ساخته شدن فیلم تام کروز در فضا، اولین فیلم ساخته شده در فضا را خواهند ساخت.

«چالش» داستان یک دکتر روسی را روایت می‌کند که به ایستگاه بین‌المللی فضایی فرستاده می‌شود تا زندگی یک فضانورد را نجات دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود تیم تولید ماه آینده برای انجام این ماموریت ۱۲ روزه که اولین در نوع خود محسوب خواهد شد به فضا می‌رود.

این فیلم حاصل همکاری بین آژانس فضایی روسیه «روسکاسموس»، شبکه عمومی چنل وان و استودیو «یلو، بلک اند وایت» خواهد بود.

«چالش» به کارگردانی کلیم شیپنکو ساخته می‌شود که سازنده کمدی پرفروش «پسر یک ثروتمند» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم روسی در تاریخ شناخته می‌شود.

یولیا پرسیلد از بازیگران کارکشته صحنه نمایش و سینما نقش اصلی را برعهده دارد. وی از میان بیش از ۳ هزار نفر که سال پیش به صورت آنلاین برای حضور در این پروژه ثبت نام کردند انتخاب شد.

تیم سازنده یک دوره سفر فضایی را در مرکز یوری گاگارین در اوایل امسال انجام داده و پنج‌شنبه کمیسیون پرشکی هم امنیت انجام این پروژه را تایید و موافقت خود را اعلام کرد.

طبق برنامه‌ها قرار است شیپنکو و پرسیلد ۵ اکتبر با سفینه فضایی سایوز به سرپرستی آنتون شکاپلروف یک فضانورد کهنه کار به فضا بروند. یک گروه پشتیبان نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند تا هر نوع مشکل پزشکی را حل کنند.

پنج‌شنبه در کنفرانس خبری که در این باره در مسکو برگزار شد پرسیلد گفت نباید ترسید و اگر از گرگ‌ها می‌ترسی نباید به جنگل بروی. وی گفت وقتی نداریم که بخواهیم برای ترس از دست بدهیم. وی تصاویری از تمرین‌هایشان در فضا را نیز نشان داد.

شیپنکو هم به پرسش‌هایی درباره تغذیه گروه در فضا پاسخ داد و گفت تنوع بیشتری در مقایسه با رستوران‌های متصل به زمین وجود خواهد داشت، ولی از استفاده از قاشق در جاذبه صفر صرف نظر شده است. وی گفت حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فضا فیلمبرداری می‌کند و هم وظیفه کارگردان، هم مسئول دوربین و هم چهره‌پردازی را خودش انجام می‌دهد.

سال پیش ناسا اعلام کرده بود با همکاری الون ماسک و «اسپیس ایکس» و تام کروز اولین فیلم در فضا ساخته خواهد شد و بخشی از آن در ایستگاه فضایی بین‌المللی فیلمبرداری می‌شود. بودجه این پروژه به کارگردانی داگ لیمن حدود ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده است. هنوز معلوم نیست تولید این پروژه فعلاً بی‌عنوان چه زمانی شروع می‌شود.

منبع: مهر
برچسب ها: سینمای جهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی