تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ارسال یک محموله باری جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس یک محموله باری را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرد.این محموله روز گذشته در ساعت ۵:۰۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۳:۳۶ تهران) از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

کد خبر: ۱۱۶۹۱۶
۱۱:۰۱ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

محموله باری جدید برای ایستگاه فضایی بین‌المللی

دیدارنیوز ـ این پرتاب امروز سه‌شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) صورت گرفت. محموله اسپیس‌ایکس حاوی ۶۵۰۰ پوند بار است که در میان آن‌ها آزمایش‌ها علمی که باید در ایستگاه فضایی انجام شوند نیز وجود دارند. این سومین پرتابی است که اسپیس‌ایکس با استفاده از موشک فالکون ۹ طی سه روز انجام می‌دهد. دو پرتاب دیگر نیز پیش از این انجام گرفته است. این شرکت ماهواره ارتباطی ترکیه را تنها ۱۶ ساعت پس از پرتاب موفقیت آمیز ۵۲ ماهواره "استارلینک" با موشک "فالکون ۹" به مدار زمین فرستاد.

این محموله در ساعت ۵:۰۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۳:۳۶ تهران) از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد. پس از پرتاب و با گذشت ۱۲ دقیقه کپسول باری دراگون از موشک جدا شده و مانور‌های رانشگر خود را برای رسیدن به ایستگاه فضایی آغاز کرد. در نهایت این کپسول به درگاه ماژول هارمونی (Harmony) متصل خواهد شد. این کپسول اوایل صبح روز چهارشنبه (۱۳به وقت تهران) به ایستگاه فضایی می‌رسد.

در میان محموله‌های ارسالی، عضلات رشد یافته انسان در آزمایشگاه نیز وجود داشت. آزمایش "MicroAge" توسط محققان دانشگاه لیورپول طراحی شده و در ایستگاه فضایی انجام خواهد گرفت.

این سلول‌ها اندازه‌ای مشابه دانه برنج دارند و هرکدام از آن‌ها درون محفظه‌ای به اندازه‌ی یک مداد تراش قرار گرفته‌اند. گذراندن زمان در فضا باعث ضعیف‌تر شدن عضلات می‌شود. چنین پیامدی در نتیجه‌ی پیری نیز رخ می‌دهد و این آزمایش به بررسی علت ضعف عضلات با گذر سن می‌پردازد.

کپسول باری دراگون برای مدت حدود یک ماه به ایستگاه فضایی متصل خواهد ماند و پس از آن با محموله‌ای از آزمایش‌های تکمیل شده به زمین بازمی‌گردد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی