تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

عراق صفر ـ ایران ۳؛ کیش و مات ادووکات!

در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ایران در دوحه به مصاف عراق رفته که میزبان این دیدار محسوب می‌شود. پیش از این مسابقه بازی سوریه و امارات با نتیجه ۱-۱ تمام شد.

کد خبر: ۱۰۷۷۶۷
۲۲:۴۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

ایران عراق

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دیدار حساس ایران و عراق بار دیگر در مرحله دوم انتخابی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. بازی مهمی که در چهار دهه اخیر مثل روح سرگردان بیشتر در بیرون از این دو کشور انجام گرفته است. این سی‌اُمین بازی بین دو تیم است.

دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی برای این مسابقه با تغییراتی در ترکیب تیم، سرخ‌پوشان ایران را به میدان فرستاده است.

ترکیب ابتدایی ایران: علیرضا بیرانوند، امید نورافکن، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون

ترکیب ابتدایی عراق: فهد طالب، شیرکو کریم، علی فائز، احمد ابراهیم، ضرغام اسماعیل، صفا هادی، امیر العماری، امجد عطوان، همام طارق، بشار رسن و ایمن حسین

بازی با سوت داور چینی آغاز شد و ایران از همان دقیقه اول حمله را روی دروازه عراق شروع کرد.

گل اول ایران: در دقیقه 2 بازی نفوذ مهدی طارمی از سمت چپ با ارسال توپ در محوطه جریمه عراق همراه شد و علیرضا جهانبخش هم با پروازی بلند و با ضربه سر توپ را به چهارچوب زد و فهد طالب نتوانست مانع از گل شود. 

دقیقه 11: با خطای امجد عطوان، داور نخستین کارت زرد بازی را به بازیکن عراقی نشان داد.

دقیقه 18: ارسال توپ روی دروازه عراق با پیگیری وحید امیری همراه بود اما ضربه او به سر دروازه‌بان حریف برخورد کرد و خطا اعلام شد.

دقیقه 24: با مصدومیت بشار رسن، هافبک خلاق تیم عراق از میدان بیرون رفت و ادووکات به جای او جاستین مرام را به زمین فرستاد.

دقیقه 27: ضربه سر سردار آزمون از روی دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه 32: نفوذ از راست ایران با حرکت نوراللهی و پاس او به سمت محوطه جریمه عراق ادامه یافت و سردار آزمون توپ را سرضرب شوت کرد اما دروازه‌بان عراق آن را برگرداند. خطر جدی روی دروازه عراق...

نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم مسابقه، عراق با دو تعویض وارد زمین شد تا قدرت تهاجمی بیشتری پیدا کند. 

دقیقه 47: عراق روی یک ضربه کاشته توپ مستقیمی را روی دروازه بیرانوند ارسال کرد که با ضربه سر مهند علی وارد دروازه شد اما کمک داور اعلام آفساید کرد. در بازبینی صحنه نیز تصمیم داور تایید شد.

دقیقه 50: برخورد سعید عزت‌اللهی با بازیکن عراقی از ناحیه صورت، او را برای لحظاتی روی زمین انداخت. با کمک تیم پزشکی او به کنار زمین رفت و دوباره بعد از دقایقی وارد زمین شد.

دقیقه 55: با ادامه مصدومیت عزت‌اللهی او مجبور به ترک زمین شد و به جای او سامان قدوس وارد زمین شد. تا اینجا هر دو تیم یک تعویض اجباری داشته‌اند.

دقیقه 67: خطای ایمن حسین روی جهانبخش یک کاشته نصیب ایران کرد. ارسال قدوس با ضربه سر شجاع به راحتی در دست دروازه‌بان عراق قرار گرفت.

گل دوم ایران: در دقیقه 69 سردار آزمون لب خط از راست توپ بلندی را برای طارمی فرستاد و مهدی نیز با کنترل عالی توپ توانست از بین مدافعان توپ را از کنار پای دروازه‌بان عراق به گل دوم ایران تبدیل کند.

دقیقه 72: حرکت پا به توپ جهانبخش با خطای مدافع عراقی مواجه شد اما نتیجه‌ای برای ایران نداشت.

دقیقه 86: دو تعویض در ایران. امیری و طارمی بیرون رفتند و انصاری‌فرد و قلی‌زاده وارد زمین شدند.

گل سوم ایران: دو بازیکن تازه‌وارد ایران گل کاشتند. حرکت کریم انصاری‌فرد از چپ و پاس عالی او در محوطه جریمه به قلی‌زاده رسید و او نیز با یک مکث و ضربه دقیق ایران را سه گله کرد. این گل در دقیقه 90 به ثمر رسید.

با این نتیجه درخشان ایران دوباره صدر جدول گروه A را پس گرفت و برای بقیه تیم‌ها نیز خط و نشان کشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی