تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

آخرین خبرها از نبرد در پنجشیر: مداخله نیروهای پاکستانی به نفع طالبان

نبردهای شدید و سنگینی در ولایت پنجشیر در جریان است. نیروهای احمد مسعود مدعی شده‌اند که ارتش پاکستان با استفاده از پهباد به کمک نیروهای طالبان آمده است.

کد خبر: ۱۰۷۴۹۶
۰۱:۴۹ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

آخرین خبرها از نبرد در پنجشیر

دیدارنیوز: نبرد شدید و سنگینی در ولایت پنجشیر در جریان است. در حالی که صبح دیروز خبر از محاصره نیروهای طالبان در بخش‌هایی از این ولایت می‌رسید، از شامگاه دیروز پنجشیر به صحنه یک نبرد همه جانبه مبدل شده است. 

ساعاتی قبل خبر رسید که فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر به شهادت رسیده است. بنا بر برخی گزارش‌ها او در اتومبیل احمد مسعود و بر اثر یک حمله پهبادی به شهادت رسیده است. فهیم دشتی روزنامه نگار و خواهر زاده دکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان و از یاران احمد شاه مسعود بود. 

نکته بسیار مهم در مورد نبردهایی که در جریان است، ادعای نیروهای احمد مسعود در مورد مداخله ارتش پاکستان در این نبردهاست. بنا بر گزارش‌ها پهبادهای پاکستانی اقدام به حمله به مواضع نیروهای جبهه ملی مقاومت افغانستان می‌نمایند و همین امر وضعیت جنگ را در این ولایت بسیار پیچیده کرده است. 

بنا بر گزارش‌ها ژنرال فیض حمید رئیس ISI (اطلاعات ارتش پاکستان) در کابل به سر می‌برد. برخی منابع حتی از مداخله کماندوهای پاکستانی در نبردهای امشب پنجشیر حکایت دارد. 

علاوه بر فهیم دشتی خبرهایی از شهادت برخی دیگر از فرماندهان مقاومت منتشر شده است که هنوز قابل تایید نیست. 

مریم مسعود دختر احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان در توییتی نوشته است: «مقاومت ادامه دارد. شهدا وظایف خود را انجام دادند و بهترین سرانجامی را داشتند که می توان آرزو کرد. اما ما هنوز وظایفی برای انجام دادن داریم.»

جبهه ملی مقاومت افغانستان دقایقی پیش خبر داد که مولوی فصیح الدین فرماندبرجسته طالبان و ۱۳ محافظش توسط نیروی مقاومت در پیشغور پنجشیر کشته شده‌اند. 

به نظر وضعیت نبردها در پنجشیر بسیار حساس و شکننده است و نیروهای جبهه ملی مقاومت افغانستان شب بسیار  سختی را سپری می‌نمایند. 

دره پنجشیر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و نیز مهارت نیروهای محلی آن در نبردهای چریکی همواره به شکل یک دژ تسخیر ناپذیر مقاومت کرده است و نه ارتش سرخ شوروی و نه طالبان هیچ گاه بر آن مسلط نشدند. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
1
امروز مثل عاشورا که نیروهای پنجشیر نیاز به کمک دارند . جمهوری اسلامی بیدار شو
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی