تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

احتمال برخورد ایران با اسرائیل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؟

با توجه به پیروزی‌های متوالی اسرائیل در مقدماتی جام جهانی و صعود به رتبه دوم و شانس بالایی برای صعود دارد آیا احتمال دارد اسرائیل در جام جهانی به ایران برخورد کند؟

کد خبر: ۱۰۷۴۳۸
۱۴:۳۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

احتمال برخورد ایران با اسرائیل

دیدارنیوز - در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا، گروه F یکی از جذاب‌ترین گروه‌های این مسابقات است. در این گروه، تقریبا مشخص است که دانمارک صعود خود را به عنوان صدرنشین به جام جهانی قطعی می‌کند، اما سه تیم دیگر نیز برای راهیابی به پلی آف مبارزه می‌کنند.

شب گذشته مسابقات گروه F مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، به نیمه راه خود رسید و در هفته پنجم مسابقات، اسرائیل توانست یک پیروزی مهم کسب کند و تیم با کیفیت اتریش را با حساب پنج بر دو شکست دهد. این پیروزی، شانس این تیم برای راهیابی به پلی آف جام جهانی در قاره اروپا را به طور قابل توجهی افزایش داده است. شاگردان ویلیبالد روتن اشتاینر با این برد ده امتیازی شدند و فاصله شان با اسکاتلند و اتریش را به ترتیب به دو و سه رساندند اگرچه اسکاتلند و اتریش، بیکار نخواهند نشست و در پنج هفته بعدی بازی‌ها در صدد جبران برخواهند آمد. البته صعود به پلی آف هم پایان کار نیست چرا که با خواندن مطلب زیر، متوجه می‌شوید که راهیابی به جام جهانی از طریق پلی آف، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و رقبا نیز نامدار و قدرتمند خواهند بود.

پیروزی مهم شب گذشته رژیم صهیونیستی مقابل اتریش و افزایش شانس آن‌ها برای صعود به جام جهانی، بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های اروپایی و به خصوص فضای مجازی ورزشی ایران داشت. بسیاری از کاربران یک فرضیه عجیب را مطرح کرده اند: رویارویی تیم ملی ایران و اسرائیل در مرحله گروهی جام جهانی؛  اتفاقی که می‌تواند یک مسئله چالش برانگیز و البته ترسناک برای فوتبال و ورزش ایران باشد.

تیم ملی ایران با توجه به پیروزی مقابل سوریه و در صورت عدم کسب نتیجه ضعیف مقابل عراق، احتمالا می‌تواند به رده بیست و پنجم فیفا صعود کند و با توجه به شکست ژاپن مقابل عمان، دوباره صدرنشین قاره آسیا خواهد شد. ایران در صورت صعود به جام جهانی و بهبود رنکینگ خود، احتمالا در سید سوم قرعه کشی جام جهانی قرار خواهد گرفت. رژیم صهیونیستی نیز حتی در صورت شگفتی سازی و راهیابی به جام جهانی، احتمالا یکی از پایین‌ترین رنکینگ‌های فیفا را در میان ۳۲ تیم راه یافته خواهد داشت و این یعنی آن‌ها در سید چهارم قرعه کشی جام جهانی قرار می‌گیرند. این معادلات یعنی روی کاغذ، امکان برخورد ایران و تیم مذکور وجود دارد، اما در عمل، چنین احتمالی غیر ممکن است.

فیفا و یوفا همواره نشان داده اند که در قرعه کشی مسابقات خود، روابط و مناسبات سیاسی کشور‌ها را لحاظ می‌کنند و در این مورد هم این مسئله صادق خواهد بود. همیشه در قرعه کشی مسابقات یوفا و فیفا دیده ایم که امکان هم گروهی کشور‌های روسیه-اوکراین، ارمنستان-جمهوری آذربایجان، ارمنستان-ترکیه، صربستان-کوزوو و صربستان-بوسنی به دلیل منازعات سیاسی شدید و حتی جنگ میان آن ها، وجود ندارد. فیفا این اقدام را جهت جلوگیری از درگیری هواداران در بازی‌های رفت و برگشت لحاظ کرده است، اما با توجه به این که ایران با رژیم صهیونیستی اصلا رابطه‌ای ندارد و آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد، فیفا به احتمال قریب به یقین از برخورد ایران با این تیم جلوگیری خواهد کرد و به نظر نمی‌رسد که ماجرا‌های کنار کشیدن از مسابقه یا تعلیق فوتبال ایران در کار باشد.  

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی