تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
المپیک توکیو (۱۱)، روز شکست‌های بزرگ

ایران ۱ ـ آمریکا ۲؛ مبارزه به جای مذاکره!

در ششمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، بخت از ورزشکاران ایرانی روگردان شد و تقریبا هیچ یک از شرکت‌کنندگان ما نتوانستند در حد انتظار به موفقیتی دست پیدا کنند.

کد خبر: ۱۰۲۶۱۱
۱۶:۵۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

ایران ۱ ـ آمریکا ۲؛ مبارزه به جای مذاکره!

دیدارنیوز ـ میز المپیک: در حالی که طرفداران والیبال بامداد امروز به وقت ایران منتظر یک برد شیرین بودند، اما تیم ملی در مقابل کانادا تن به شکست ناباورانه ۳ ـ ۰ داد تا روز بد ورزشکاران ما از همان ساعات اولیه  خودش را نشان دهد. در ادامه نیز سه مرتبه رویارویی بین ورزشکاران ایران و آمریکا رخ داد که هیچ رنگ و بویی از سیاست نداشت. 

مبهوت در برابر کانادا

بازی ایران و کانادا در والیبال با نتیجه‌ای دور از انتظار به پایان رسید. کانادایی‌ها با سرویس‌های بهتر و دفاع هوشمندانه به نوعی موتور محرک تیم ایران را از کار انداختند در حالی که بازیکنان ما به اندازه کافی انگیزه نداشتند و تنها سایه‌ای از تیم پیروز مقابل لهستان بودند.

با این شکست شرایط گروه کمی به هم ریخت و فاصله بین تیم‌ها بسیار نزدیک شد تا ایران برای بازی بعدی خود مقابل ژاپن با تمام توان به مصاف میزبان برود. طبیعتا بازی مقابل ایتالیا نیز حکم فینال را برای ایران خواهد داشت و برای صعود به مراحل بالاتر باید این تیم را شکست دهیم. به طور کلی با شکست ایران مقابل کانادا معادلات این گروه بسیار پیچیده شد.

ایران ۱ ـ آمریکا ۲؛ مبارزه به جای مذاکره!

شمشیر‌هایی که کُند شدند

در مسابقات تیمی شمشیربازی در اسلحه سابر نیز ورزشکاران ایران ترکیبی از لحظات غم و شادی را تجربه کردند. در مبارزه اول، ایران به مصاف تیم ایتالیا رفت. ۹ دور مسابقه با نایب قهرمان جهان بسیار نفسگیر دنبال شد و در این مسابقه علی پاکدامن، محمد رهبری و مجتبی عابدینی خوب ظاهر شدند. با این حال ایتالیا تنها با اختلاف یک امتیاز و با نتیجه ۴۵ ـ ۴۴ بر ایران پیروز شد تا راهی نیمه نهایی شود. ورزشکاران و کادر فنی ایران البته بار‌ها به امتیاز دادن داور مسابقه اعتراض کردند و به نظر می‌آمد باید ایران برنده این مسابقه می‌شد.

ایران ۱ ـ آمریکا ۲؛ مبارزه به جای مذاکره!

پس از باخت مقابل ایتالیا، ایران به مصاف تیم ایالات متحده رفت و شمشیربازان ایران با انگیزه زیاد توانستند آمریکا را با نتیجه ۴۵ ـ ۳۶ شکست دهند. این پیروزی ایران را برای به دست آوردن رتبه پنجم به مصاف مصر فرستاد که در ابتدا چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسید. اما شمشیربازان مصری موفق شدند با نتیجه ۴۵ ـ ۲۶ برنده از این میدان بیرون بیایند و رتبه پنجم را به چنگ آورند و شمشیربازان ایران که گویی شمشیرشان کند شده بود به مقام ششم بسنده کردند.

سبد پر از توپ ایران

جذاب‌ترین مسابقه امروز در رشته بسکتبال و بین ایران و آمریکا برگزار شد که در اصل مهم‌ترین رقابت روز برای ایران تلقی می‌شد. ایران با همه ستارگان خود به مصاف آمریکا رفت که از جمع غول‌های آن کوین دورانت در تیم آمریکا حضور داشت. با این حال آمریکا که بازی اول خود را به فرانسه واگذار کرده بود، برای این مسابقه هیچ مسامحه‌ای نکرد و از همان ابتدا سوار بازی شد و حامد حدادی را هم مهار کرد تا حداکثر امتیاز را به دست آورد. آمریکا بار‌ها مانع حرکت تیمی ایران شد و در عین حال با تکیه بر پرتاب‌های دقیق بازیکنانش خیلی زود فاصله ایجاد کرد و با همین دست فرمان تا آخر مسابقه پیش رفت.

ایران ۱ ـ آمریکا ۲؛ مبارزه به جای مذاکره!

جالب است که در نیمه اول مسابقه تیم آمریکا ۶۰ امتیاز به دست آورد و در نیمه دوم نیز دقیقا همین امتیاز را به دست آورد. ایران نیز در نیمه اول ۳۰ امتیاز به دست آورد و در نیمه دوم نیز ۳۶ امتیاز. در نهایت آمریکا با ۵۴ امتیاز اختلاف پیروز شد و ایران نیز باید شنبه آینده به مصاف فرانسه برود که بسیار حریف قدرتمندی است. این سنگین‌ترین شکست بسکتبال ایران در المپیک بود.

شکست آرش!

میلاد وزیری کماندار ایران نیز امروز در مسابقات تیر و کمان حاضر شد و سومین رویارویی ایران و آمریکا در فضای باز شکل گرفت. کماندار ایران به مصاف برادی الیسون رفت که سابقه قهرمانی جهان را نیز دارد. با اینکه پرتاب‌های میلاد خوب بود، اما این کماندار آمریکایی بود که هر ۶ ست مسابقه را برد و به مرحله بعدی رفت.

ناکامی ثریا و سعید

دو ورزشکار دیگر ایران که امروز به میدان رفتند و میدان را بدون موفقیت ترک کردند ثریا آقایی در بدمینتون و سعید صفرزاده در دوچرخه‌سواری بودند. ثریا آقایی بدمینتون‌باز ایران مقابل حریف چینی قدرتمند خود بازی را واگذار کرد و سعید صفرزاده نیز در مسابقه تایم تریل انفرادی به مقام سی و پنجم رسید.

ثریا آقایی

دانیال به خود باخت

آخرین ورزشکار ایران نیز دانیال شه‌بخش بود که بعد از برد در مسابقه اول خود مقابل حریف مراکشی به مصاف بوکسور ۵۷ کیلوی کوبا رفت. دانیال با همان استیل مخصوص خود و بدون گارد با حریف خود مبارزه کرد و بار‌ها از حملات او گریخت. به نظر بوکسور ایران می‌توانست برنده مسابقه باشد، اما پارگی روی ابروی دانیال باعث شد داوران مسابقه او را از ادامه رقابت باز داشتند و به دلیل خونریزی حریف کوبایی را برنده اعلام کردند.   

   

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی