تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جایی از خانه که نباید دارو در آن نگهداری شود

دارو‌ها در خانه باید در جایی کاملا مناسب نگهداری شوند و در صورت قرار دادن دارو‌ها در شرایط نامناسب، می‌تواند موجب تخریب دارو‌ها می‌شود.

کد خبر: ۱۰۱۸۴۸
۱۴:۳۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

محل های نگهداری دارو در خانه

دیدارنیوز ـ اغلب مردم، دارو‌های خود را برای سالیان متمادی نگهداری می‌کنند و اطلاعات درستی از شرایط نگهداری دارو ندارند نگهداری دارو در شرایط نامناسب و قرار گرفتن آن‌ها در معرض نور و رطوبت موجب تخریب آن‌ها می‌گردد؛ بنابراین بهتر است دارو‌ها را در محل خنک و در محافظت از نور و رطوبت قرار دهید.

محل نگهداری نامناسب دارو‌ها

در قفسه حمام دارو نگهداری نکنید

بسیاری از افراد از قفسه حمام به این علت که تاریک است و به دور از نور می‌باشد، برای نگهداری دارو‌ها استفاده می‌کنند، اما باید بدانید برای نگهداری دارو نباید از قفسه حمام استفاده نمود، زیرا رطوبت ناشی از بخار استحمام به درون قفسه نفوذ می‌کند و رطوبت موجب خراب شدن دارو‌ها می‌شود. بخار آب گرمی که در دستشویی زیر قفسه باز می‌کنید به داخل قفسه راه پیدا می‌کند و سبب تخریب تدریجی دارو می‌شود.

به جز دارو‌هایی که پزشک به شما توصیه می‌کند که در یخچال نگهداری کنید بقیه دارو‌ها را از یخچال استفاده نکنید، زیرا فضای یخچال اگرچه خنک است، اما مرطوب است و برای نگهداری دارو مناسب نیست همچنین کودکان کنجکاو به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند؛ بنابراین قبل از قرار دادن دارو در یخچال برچسب و نوشته‌های روی جعبه آن را مطالعه کنید مثلا انواع انسولین (داروی بیماران دیابتی) باید پیش از باز شدن داخل یخچال قرار گیرد و مدت ماندگاری آن در خارج از محفظه یخچال، به نوع آن بستگی دارد.

دارو‌ها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید

تمام دارو‌ها و مکمل‌ها را از دسترس کودکان نگهداری کنید و به منظور محافظت کودکان، تمام دارو‌ها و مکمل‌ها را در یک محفظه کلیددار نگهداری کنید. قرص‌های رنگارنگی که شبیه آبنبات هستند، نظر کودکان را جلب می‌کنند به همین علت مولتی ویتامین‌های حاوی آهن باید دور از دسترس آن‌ها قرار گیرد. مسمومیت با مکمل‌های حاوی آهن، ۳۰ درصد از مرگ ناشی از مصرف دارو در کودکان، می‌باشد.

چه محلی برای نگهداری دارو‌ها مناسب است؟

کشوی کمد اتاق خواب یا کابینت آشپزخانه و همه نقاط خشک و خنک و دور از نور و تغییرات آب و هوایی محل مناسبی برای نگهداری دارو است.

منبع: اقتصاد24
برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی